K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2013, 22:48   #1
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Spørgsmål.

Kommer lige igen med et spørgsmål.

Kan man som arbejdsgiver tillade sig at give en A9 "Afspadsering" på dage man slet ikke skal arbejde på?

Jeg er som sagt ansat på 24 timer om ugen, jeg arbejder TIT i weekender som giver en del afspadsering timer.

Nu har sekretæren som laver vagtplanen givet mig 2 afspadsering's dage - Det i sig selv er da okay, men det jeg ikke forstår er at hun har placeret dem på dage jeg slet ikke skal arbejde!

Jeg skal i forvejen arbejde den uges timeantal på 24 timer ind, så de 16 timer som jeg åbenbart skal afspadsere på dage jeg SLET ikke skal arbejde, får jeg ikke noget som helst ud af.

Tværtimod føler jeg at de snyder mig for 16 timers afspadsering og kan man ikke give mig fri på dage jeg skal arbejde så ville jeg da have dem udbetalt.

MÅ de bare sætte mig til at afspadser på dage jeg slet ikke skal arbejde?
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 22:55   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror overhovedet ikke at der reelt er tale om overarbejde..

Hvis du er på den gamle ordning bliver du betalt for 37 timer, og dit skånebehov er så at du ikke kan arbejde i 37 timer, men arbejder så meget som du kan.

Så arbejder du normalt i 24 timer og pludseligt kan magte 5 timer mere i "overarbejde" så betyder det blot at du kan klare at arbejde 29 timer istedet.

Så tænker at du skal sige til din arbejdsgiver at du ikke kan klare mere end de 24 timer.. så derfor er du nødt til at hvile dig mere efterfølgende når du har kæmpet dig igennem flere timer end planlagt en uge.

At du nok skal prøve at klare det hvis der er hårdt brug for at du arbejder over.. men at det så betyder at du er nødt til at holde tilsvarende fri umiddelbart efter..

Hvis du tit arbejder over uden at hvile efterfølgende, så vil der måske være basis for at du sættes op til flere timer om ugen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 23:07   #3
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg tror overhovedet ikke at der reelt er tale om overarbejde..

Hvis du er på den gamle ordning bliver du betalt for 37 timer, og dit skånebehov er så at du ikke kan arbejde i 37 timer, men arbejder så meget som du kan.

Så arbejder du normalt i 24 timer og pludseligt kan magte 5 timer mere i "overarbejde" så betyder det blot at du kan klare at arbejde 29 timer istedet.

Så tænker at du skal sige til din arbejdsgiver at du ikke kan klare mere end de 24 timer.. så derfor er du nødt til at hvile dig mere efterfølgende når du har kæmpet dig igennem flere timer end planlagt en uge.

At du nok skal prøve at klare det hvis der er hårdt brug for at du arbejder over.. men at det så betyder at du er nødt til at holde tilsvarende fri umiddelbart efter..

Hvis du tit arbejder over uden at hvile efterfølgende, så vil der måske være basis for at du sættes op til flere timer om ugen.
Hej.....Jeg er ikke i den gammel reform, jeg er ansat på 24 timer af arbejdgiveren og alt der ud over jeg tjener skal de betragte som mere arbejde, men jeg bliver så trukket i ledighedsydelsen som bliver suppleret op ved siden af..

De timer kommer af man arbejde i weekenderne en søndag giver 4 afspadseringens timer, det vil sige jeg får for 12 timer hvor af de 4 kan eller skal bruges som afspadsering medmindre man ikke kan finde plads til at afspadsere dem ud over det får man fra time til time når man er med til personale møder sygepleje møder mm....

De 16 timer de bruger fra min afspadsering sætter de ind uden jeg skal arbejde de dage, det vil sige de er ikke med i min rulleplan.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 23:40   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nå sådan..

Så er det vel at betragte som et deltidsjob set fra din arbejdsgivers side.. hvor du får løn for de timer du arbejder.

Ja så vil jeg da mene at du skal afspadsere de timer indenfor dit skema, så du rent faktisk får fri.

Har du ikke en fagforening i ryggen du evt. kan trække på..

Står der intet om det i din kontrakt.. eller er der lavet overenskomst med arbejdspladsen hvor det evt står beskrevet..

Eller har sekretæren bare lavet en fejl.. så hun troede at det var arbejdsdage..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 23-10-2013 kl. 23:45.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 02:00   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er derfor man altid skal sørge for at alle skånehensyn og aftaler skal stå i ens ansættelseskontrakt....

På den måde vil der aldrig være nogen som helst tvivl om hvilke vilkår der gælder...

Jeg ville ikke godtage det din arbejdsgiver prøver at prakke dig på...

Jeg ville gå til arbejdsgiveren og fortælle at hvis han gerne ser at jeg arbejde i weekenderne....ja så koster det ham....enten penge eller fri på de dage du ellers skulle have været på arbejde....

Ovenstående er forudsat at det ikke står i din kontrakt at du skal arbejde i weekenderne..

Hvis han ikke ville hoste op med penge eller fri på de omtalte dage...ja så ville jeg lade være med at arbejde i weekenderne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 09:05   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Afspasering kan ikke lægges på 0 eller fridage. De skal ligge på dage du normalt skulle arbejde. Søn og helligdagsafspasering optjenes som kompersation for arbejde på skæve dage.

Du skal ikke både arbejde din normale tid og så afspasere ved siden af, du skal nedsættes i regulær arbejdstid i de uger du afspaserer.

Altså arbejder du 24 timer om ugen og skal afspasere 12 timer, så skal du kun arbejde 12 timer den pågældende uge, men have løn for 24 timer.
Dertil kommer at hvis jeres arbejdsplan ikke er lavet med fast rullende indregnet afspasering, så har du selv ret til at være medbestemmende over hvor din afspasering skal ligge. Dvs du kan selv komme med ønsker til hvornår du ønsker at afspasere, og arbejdsgiver skal efterkomme det, såfremt vagtplanen hænger sammen. Ellers kan de afslå de dage du foreslår.

Kontakt din fagfoering hvis de brokker sig, læs din overenskomst og lad dem ikke snyde dig. Det er din retmæssige kompensation for at arbejde i weekender at du optjener erstatningsfri
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension