K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 17:14   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Skræmmende oplevelse

Jeg sover meget dårligt pga ptsd. Jeg har mange nætter, hvor jeg slet ikke får søvn.
Inat var en af disse nætter.
Jeg får seroquel, så jeg kan sove hver nat og har truxal som nødløsning. Nogle gange virker disse midler, andre gange ikke.

Jeg sover aldrig om dagen.

Jeg gik i seng igår kl 22,hvor jeg havde fået mit medicin kl 21. Jeg var meget træt og udkørt.
Kl 23 vågner jeg brat og kan nu ikke sove mere. Jeg prøver at øve afslappende øvelser med vejrtrækning, meditere, men intet virker.
Kl 4 sover jeg stadig ikke.

Så er det, at jeg ikke aner hvad der er foregået.

Jeg åbner mine øjne. Kan se, at der er lys tændt og jeg ser ned i et trægulv. Jeg sidder ned med hovedet mellem mine ben og holder mine hænder på mit hoved. Det går stille op for mig, at jeg sidder i vores gang henne ved en reol. Jeg er fuldstændig forvirret. Ved ikke i starten hvor jeg er, aner ikke hvad jeg laver eller hvordan jeg er kommet dertil. Jeg er fuldstændig rundt på gulvet. Rejser mig op og finder min seng.
Kl er nu 4.45, så der er gået 45 min, hvor jeg ikke aner, hvad der er sket.

Jeg falder i søvn efter et stykke tid, da jeg er forskrækket og utryg.

Kan dette skyldes ekstrem søvnmangel, stress eller?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:21   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg sover meget dårligt pga ptsd. Jeg har mange nætter, hvor jeg slet ikke får søvn.
Inat var en af disse nætter.
Jeg får seroquel, så jeg kan sove hver nat og har truxal som nødløsning. Nogle gange virker disse midler, andre gange ikke.

Jeg sover aldrig om dagen.

Jeg gik i seng igår kl 22,hvor jeg havde fået mit medicin kl 21. Jeg var meget træt og udkørt.
Kl 23 vågner jeg brat og kan nu ikke sove mere. Jeg prøver at øve afslappende øvelser med vejrtrækning, meditere, men intet virker.
Kl 4 sover jeg stadig ikke.

Så er det, at jeg ikke aner hvad der er foregået.

Jeg åbner mine øjne. Kan se, at der er lys tændt og jeg ser ned i et trægulv. Jeg sidder ned med hovedet mellem mine ben og holder mine hænder på mit hoved. Det går stille op for mig, at jeg sidder i vores gang henne ved en reol. Jeg er fuldstændig forvirret. Ved ikke i starten hvor jeg er, aner ikke hvad jeg laver eller hvordan jeg er kommet dertil. Jeg er fuldstændig rundt på gulvet. Rejser mig op og finder min seng.
Kl er nu 4.45, så der er gået 45 min, hvor jeg ikke aner, hvad der er sket.

Jeg falder i søvn efter et stykke tid, da jeg er forskrækket og utryg.

Kan dette skyldes ekstrem søvnmangel, stress eller?
Øv det lyder ikke rart! Nu ved jeg ikke, hvor lang tid du har taget seroquel, men kan de have en indvirkning?

Har selv taget seroquel (til om natten), og kan huske, jeg havde vildt voldsomme drømme af dem. Dog er jeg ikke vågnet på samme måde som dig.

Måske er det stressrelateret? Har du meget at se til/tænke på i øjeblikket?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:29   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg lever i kronisk stress. Min krop er konstant i beredskab, så har det ikke godt.

Har skrevet det ned nu, og vil give det til psykologen i næste uge. Måske hun kender noget til det.

Jeg vågner ofte, og ikke ved hvor jeg er. Selvom jeg altid er hjemme. Forrig gang, at det skete, vågnede jeg og vidste ikke hvem min kæreste var. Det var meget ubehageligt.

Sidst vågnede jeg med tungen godt plantet på hans skulder, fordi jeg troede at han var en is. Ja det lyder sikkert sjovt og når jeg skriver det ned, så virker jeg jo direkte væltet i bøtten.

Men det er så møgubehageligt, når jeg ikke ved hvad der er sket, hvor jeg er eller hvad jeg laver.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:53   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg lever i kronisk stress. Min krop er konstant i beredskab, så har det ikke godt.

Har skrevet det ned nu, og vil give det til psykologen i næste uge. Måske hun kender noget til det.

Jeg vågner ofte, og ikke ved hvor jeg er. Selvom jeg altid er hjemme. Forrig gang, at det skete, vågnede jeg og vidste ikke hvem min kæreste var. Det var meget ubehageligt.

Sidst vågnede jeg med tungen godt plantet på hans skulder, fordi jeg troede at han var en is. Ja det lyder sikkert sjovt og når jeg skriver det ned, så virker jeg jo direkte væltet i bøtten.

Men det er så møgubehageligt, når jeg ikke ved hvad der er sket, hvor jeg er eller hvad jeg laver.
Puha lyder ikke rart!!! Skriv endelig ned, og alt skal med! Stress kan jo gøre rigtigt meget skidt for kroppen, men synes det lyder særdeles slemt med dig.

Håber du også indimellem får nogle gode nattesøvne.

Alt det bedste til dig
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 18:06   #5
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hvor må det have været væmmeligt. Jeg er ret sikker på at både stress og især søvnmangel der er skyld i det.

Jeg har også selv søvnproblemer tager også Seruquel, men har også mulighed for en rigtig sovepille og den tager jeg af og til. For hvis jeg først blivere rigtig træt eller overtræt får jeg bare endnu sværer ved at sove.

Men jeg går heldigvis ikke i søvne...endnu.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 18:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kender jeg ikke bivirkningerne på den medicin du tager....så ved ikke om den også kan spille ind...

Men alene søvnmangel kan gøre det du beskriver...

Jeg lider af søvnapnø og får dermed aldrig sovet igennem.....

Jeg kan falde i søvn de mest mærkelige steder....uanset om jeg er i byen eller sågar på wc, midt i samtaler, til møder osv....og når man så vågner op er man fuldstændig forvirret over hvor man er og hvad man har lavet....

Det er yderst ubehageligt specielt hvis det forgår ude hvor der er andre.....da man kan se at alle andre stirre meget mærkeligt på en....dette endda selv om man har fortalt det på forhånd...

Jeg forsøger også at samle min søvn til om natten....men uanset hvad jeg gør...ja så falder jeg i søvn konstant og hele tiden....uanset hvilket tidspunkt...og om det er dag eller nat...

Det bliver umuligt at overholde aftaler og den slags....da man kan være fuldstændig klar....og vups....så falder man i søvn og overholder ikke tiden...det er vildt frustrerende....

Det er totalt ødelæggende for ens sociale liv og det er direkte farligt for ens helbred....

Så jeg ville i den grad få talt med lægen hvis jeg var dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:01   #7
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kender jeg ikke bivirkningerne på den medicin du tager....så ved ikke om den også kan spille ind...

Men alene søvnmangel kan gøre det du beskriver...

Jeg lider af søvnapnø og får dermed aldrig sovet igennem.....

Jeg kan falde i søvn de mest mærkelige steder....uanset om jeg er i byen eller sågar på wc, midt i samtaler, til møder osv....og når man så vågner op er man fuldstændig forvirret over hvor man er og hvad man har lavet....

Det er yderst ubehageligt specielt hvis det forgår ude hvor der er andre.....da man kan se at alle andre stirre meget mærkeligt på en....dette endda selv om man har fortalt det på forhånd...

Jeg forsøger også at samle min søvn til om natten....men uanset hvad jeg gør...ja så falder jeg i søvn konstant og hele tiden....uanset hvilket tidspunkt...og om det er dag eller nat...

Det bliver umuligt at overholde aftaler og den slags....da man kan være fuldstændig klar....og vups....så falder man i søvn og overholder ikke tiden...det er vildt frustrerende....

Det er totalt ødelæggende for ens sociale liv og det er direkte farligt for ens helbred....

Så jeg ville i den grad få talt med lægen hvis jeg var dig...
Håber det er ok jeg spørger?

Er du i behandling med C-pap og er du nogensinde blevet testet for Narkolepsi?

I hverfald kan din søvnabnø ikke være særligt godt behandlet.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:52   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps jeg er tjekket efter for at se om det var narkolepsi og det var det ikke...

C-Pap er forsøgt ind til flere gange med alle mulige forskellige masker og det bedre ikke mine tal...

Der findes desværre ca 25 % som ikke har glæde af C-Pap....

Så nej jeg bruger ikke c-pap mere....og er ikke i behandling mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 08:38   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej LadyTass

Meget ubehagelig at opleve, ingen tvivl om dette.

Jeg ved ikke, hvem der har ordineret dig seroquel, som jeg selv finder gives alt for ukritisk til netop personer med PTSD, idet der ikke er nogen evidens for at de virker for denne grupper af mennesker uden de samtidig også får forværret en del af netop deres symptomer af netop PTSD, herunder søvnbesvær og mareridt ect.

Produktet er tænkt og afprøvet i forhold til flg. gr. patienter: skizofreni og bioplar (og svær depression) lidelser. Du kan tjekke mere på flg. link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=18754

Personligt ville jeg vende disse tilfælde du beskriver, idet du kan være besvimmet og kommet til dig selv langsomt. En af bivirkningerne er netop svimmelhed. Jeg ville selv drøfte det nøje med også f.eks. psykiater, el. som min. en prak. læge, idet de har en medicinsk udd. modsat psykolog. Således at det bliver klart afdækket om hvorvidt dine oplevelser er grundet i medicin el. ?

Jeg kan yderligere link til amerikansk artikel, hvor der på den anden side af andedammen siden 2010 har været anlagt en del søgsmål:

http://vetlawyers.com/vetblog/index....sd-questioned/

Du kan sikkert finde andre artikler fra USA ang. dette lægmiddel og brug i forhold til netop PTSD.

De bedste øsnker for en hurtig løsning på disse problemer.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 21:03   #10
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hvis jeg var dig ville jeg lige undersøge de Truxaler der.......

http://www.netdoktor.dk/interactive/...at_info&id=725
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
posivitet(skræmmende med er virkelig) morpheus Dit og Dat 4 07-11-2011 15:34
æv oplevelse med kollega DaisyBoo Accept fra vores omgivelser 17 01-11-2009 21:05
Skræmmende... mawebbro Alt det andet 4 17-04-2009 14:26
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
Dejlig oplevelse! klarkurs Dit og Dat 4 13-08-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension