K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 15:25   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Din oplevelse med smerteklinikkens behandling

Jeg vil meget gerne høre fra de af jer, som har været eller stadig væk er i behandling på en smerteklinik.

Hvad har smerteklinikken kunne gøre for jer?

Har I fået en mere tålelig hverdag med færre smerter som følge af behandlingen?

Kan i overkomme mere i hverdagen?

Jeg er selv været igennem den første udredning på en smerteklinik og er blevet godkendt til et behandlingsforløb, som ventes at opstarte i semptember måned. men hvad vil jeg eventuelt kunne forvente at få ud af forløbet??

Jeg har kroniske smerter, som kører på 4. år. Under udredningen blev det gjort mig klart at det er en tilstand, som ikke kan helbredes og derfor vil jeg aldrig kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår. Jeg skal afprøve forskellige neuropatiske medikamenter, som eventuel vil kunne mindske mine smerter og ellers gennemgå et psykologisk behandlingsforløb, hvor smertehåndtering i hverdagen er i fokus. Jeg vil ikke skulle gennemgå fysioterapi, da jeg har papir på, at dette ikke vil kunne hjælpe mig videre.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 15:49   #2
Chara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Chara er ny på vejen
Jeg er selv tilknyttet Tværfagligt Smertecenter i Aalborg, og jeg er rigtig glad for at gå der!

For det første var det en helt ny verden for mig, at lægerne på stedet rent faktisk lyttede og troede på de ting, jeg fortalte, og det gav fra start af en større ro omkring min situation.

Jeg har selv Hypermobilitetssyndrom og Kronisk Smertesyndrom og blev sat i en copinggruppe med andre unge i "samme" situation som mig selv. Tilknyttet gruppen var en psykolog og en sygeplejerske, og vi lærte bl.a. om hvad smerte i det hele taget er.

Måden "behandlingen" har virket for mig har som sådan ikke være decideret smertelindrende, men jeg har lært at acceptere min situation, hvilket har gjort min hverdag mere tålelig på den måde, at jeg ikke i lige så stort omfang som tidligere lader mig gå på af smerterne og sygdommen. Jeg har fået lettere ved at sige fra, og det kan i hvert fald virke præventivt, så jeg ikke ALTID overanstrenger mig og får værre smerter end nødvendigt.
Samtidig har jeg lært hvor min grænse går og derved fundet ud af hvornår jeg bør sige fra, hvilket i forlængelse virker præventivt, hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg vil ikke sige, at jeg kan overkomme mere i hverdagen, men jeg er blevet mere bevidst om, at jeg ikke kan, og ikke skal, kunne klare alt, så jeg forsøger ikke længere at nå det hele, og man kan sige at det i sidste ende virker smertenedsættende, når jeg ikke udsætter mig selv for den belastning, som jeg gjorde tidligere.

Så behandlingen har mig ikke være decideret smertelindrende, med har alligevel haft den effekt i kraft af, at jeg nu agerer mere hensigtsmæssigt i forhold til min krop og mine begrænsninger, hvor jeg før kunne finde på at "kæmpe" imod sygdommen med en mentalitet der sagde "Du skal ikke bestemme over mig!", og så måtte tage konsekvensen af det bagefter.

Jeg håber du bliver rigtig glad for dit forløb på smerteklinikken!
Chara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 17:37   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har osse været rigtig glad for forløbet.

For mit vedkommende osse var at finde lige den medicin, der gjorde at jeg kunne være mere oppegående - og som ikke havde voldsomme bivirkninger.

Jeg fik osse nogle samtaler med psykologen, selvom jeg egentlig har affundet mig med min situation og gør alle de rigtige ting- her fik jeg vendt nogle at de ting, der gik mig på i forhold til jobcenteret, og det var guld værd.

Jeg har nu fået lukket det aller aller sidste hul i min sag, nu er der ikke mere og komme efter og jeg tror af min pension er i hus i løbet af dette år

Det er altid dejligt at snakke med nogle mennesker, der forstår en, og hvor man kan tale rent ud af posen - uden det kommer med i ens "sag"
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 17:54   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg gik 1 år på en tværfaglig smerteklinik...jeg prøvede forskellige præparater af og landede på 3 slags stærk smertestillende..det var hårdt at prøve af hele tiden..jeg ku være træt ,ha kvalme,være døsig osv.

smerterne gik ikke væk,men det blev bedre..jeg var glad for smertelægen,da jeg følte han havde god tid til at sætte sig ind i tingene og til at hjælpe en..

jeg ka varmt anbefale det..

jeg gik ikke til alle de andre ting de tilbød - det var frivillig og jeg sagde nej tak..akupunktur,gruppeterapi og psykolog..det følte jeg ik jeg havde brug for og gruppeterapi er slet ikke mig,men mange har glæde af det

stribe f'ørtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 18:43   #5
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Tak for alle besvarelserne. Det er dejligt at høre at I har fået noget godt ud af være tilknyttet en smerteklinik.

Jeg er endt op på kontanthjælp og skal gennem en afklaring på denne ydelse. Kommunen har fået den fikse ide, at jeg gennem et forløb på en smerteklinik vil blive helt rask igen, selvom den første udredning på klinikken gik i stik modsatte retning - jeg bliver som jer andre ikke "helbredt" af forløbet.

Men jeg gruer lidt for hvor mange arbejdsprøvninger kommunen vil sende mig ud i før de vil indse at jeg ikke kan blive selvforsørgende gennem et job på ordinære vilkår.

Har i været i arbejdsafprøvning, mens i modtager/modtog behandling på klinikken?

og hvor meget vægt vil kommunen ligge på klinikkens udtalelser?

Jeg aner ikke hvor jeg vil ende op i systemet, og har hele tiden haft den tro, at tiden vil 'læge alle sår', men det gør den altså ikke...

Jeg har været i en arbejdsafprøvning, hvor jeg kom op på 15 timer, men det var med blod, sved og tåre grundet en meget insisterende jobkonsulent, der med vold og magt pressede mig op i timer alt for hurtigt, selvom jeg allerede efter de første 2 uger havde mange flere smerter, hvilket praktikstedet også påpegede overfor konsulenten, hvilket ledte til en ny smerteproblematik, som jeg ikke kan få bugt med her 2 måneder efter endt praktikforløb. Det er lidt vanvittigt hvordan kommunen/jobkonsulenterne ikke lytter til borgeren, men bare trumler derudaf uanset hvilke komsekvenser det har for borgen i sidste ende.

Jeg kunne alsolut intet efter endt dag i praktikken, så manden måtte stå for alt det huslige arbejde, mens jeg lå som en flad padde resten af dagen. Resultatet af praktikken er at min smerteproblematik er blevet forværret og mit overskud er minimalt. Derfor gruer jeg lidt (meget) for hvad den næste arbejdsprøvning vil komme til at betyde for min hverdag.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 19:35   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad siger lægerne til alt dette?

Jeg har ikke deltaget i nogen form for arbejdsprøvning i snart to år,da både læge og speciallæge har kontraindiseret min arbejdsprøvning.

Jeg var derfor ikke i nogen form for aktivering eller lign. under mit forløb på smerteklinik.
Jeg er afsluttet i april efter et forløb på 9 mdr.

Allevia, som jeg var på, gør et stort arbejde for at slå fast at de ikke kan bedre hverken arbejds- eller funktionsevnen, men udelukkende kan give lidt mere livskvalitet.

Jeg ved endnu ikke hvad jobcenter mener om mit forløb, ved at sagen har været forbi lægekonsulent, men ved ikke hvad der er kommet ud af det.

Jeg tror nok at de vægter forløbet, de mener jo osse selv at det er en behandling.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 19:49   #7
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
smerteklinikken herlev er god. Ihvertfald overlæge Niels Henrik. Han er super sympatisk og var en stor hjælp da der skulle skrives erklæring til kommunen han er på "vores" side.

desværre kunne de ikke hjælpe mig af med mine smerter.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 19:55   #8
Chara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Chara er ny på vejen
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, men jeg har været i diverse aktiveringstilbud og til på (mislykket) revalidering, mens jeg har gået på smertecenteret også.

Kommunen har hørt efter alt hvad de har fået at vide af smerteklinikken i mit tilfælde. Min læge på klinikken har skrevet i mine papirer, at jeg under ingen omstændigheder ville kunne påtage mig arbejde ved siden af studiet (som var min revalidering) og at jeg i øvrigt skulle have maksimal støtte for kunne gennemføre uddannelsen, og der har aldrig været spørgsmål til det siden. Til gengæld har samme læge skrevet, at det er meget sandsynligt, at jeg ville kunne klare uddannelsen MED maksimal, og det har de også hængt sig meget i ved kommunen.

Desuden har de i min smerteprofil lagt utroligt meget vægt på at jeg gennem klinikken har lært "smertehåndtering" og "copingstrategier", og får det netop til at lyde som om at jeg praktisk talt bare kan knipse med fingrene, og så er jeg smertefri, så jeg er nødt til at forklare hvad disse "smertehåndtering" og "copingstrategier" rent faktisk betyder...


Jeg vil foreslå dig at komme i kontakt med smertecenterets socialrådgiver, hvis de har en tilknyttet. Min har været og er stadig GULD værd! Hun kender ALLE paragrafferne og ALLE mine rettigheder, så kommunen kan ikke længere bare løbe om hjørner med mig. Desuden er hun interesseret i at hjælpe, og det kan mærkes! Hvis de har en der hvor du er tilknyttet (det mener jeg altså at de har alle steder), så vil han eller hun helt sikkert også kunne hjælpe dig!
Chara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:09   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
Tak for alle besvarelserne. Det er dejligt at høre at I har fået noget godt ud af være tilknyttet en smerteklinik.

Jeg er endt op på kontanthjælp og skal gennem en afklaring på denne ydelse. Kommunen har fået den fikse ide, at jeg gennem et forløb på en smerteklinik vil blive helt rask igen, selvom den første udredning på klinikken gik i stik modsatte retning - jeg bliver som jer andre ikke "helbredt" af forløbet.

Men jeg gruer lidt for hvor mange arbejdsprøvninger kommunen vil sende mig ud i før de vil indse at jeg ikke kan blive selvforsørgende gennem et job på ordinære vilkår.

Har i været i arbejdsafprøvning, mens i modtager/modtog behandling på klinikken?

og hvor meget vægt vil kommunen ligge på klinikkens udtalelser?

Jeg aner ikke hvor jeg vil ende op i systemet, og har hele tiden haft den tro, at tiden vil 'læge alle sår', men det gør den altså ikke...

Jeg har været i en arbejdsafprøvning, hvor jeg kom op på 15 timer, men det var med blod, sved og tåre grundet en meget insisterende jobkonsulent, der med vold og magt pressede mig op i timer alt for hurtigt, selvom jeg allerede efter de første 2 uger havde mange flere smerter, hvilket praktikstedet også påpegede overfor konsulenten, hvilket ledte til en ny smerteproblematik, som jeg ikke kan få bugt med her 2 måneder efter endt praktikforløb. Det er lidt vanvittigt hvordan kommunen/jobkonsulenterne ikke lytter til borgeren, men bare trumler derudaf uanset hvilke komsekvenser det har for borgen i sidste ende.

Jeg kunne alsolut intet efter endt dag i praktikken, så manden måtte stå for alt det huslige arbejde, mens jeg lå som en flad padde resten af dagen. Resultatet af praktikken er at min smerteproblematik er blevet forværret og mit overskud er minimalt. Derfor gruer jeg lidt (meget) for hvad den næste arbejdsprøvning vil komme til at betyde for min hverdag.

Gekko
Hej Gekko,

Jeg har ikke været på smerte klinik, men har altid syntes at det lyder interessant.

Dog vil jeg kommentere det du siger om arbejdsprøvning. Du skal som turnus skriver, sammen med din læge og evt. smerte klinikkenfinde ud af hvad der lægeligt siges til en evt. arbejdsprøvning når/hvis kommunen mener, at du i forbindelse med din afklaring skal i sådan en.

Som vi kan læse udfra hvordan det gik sidst i din arbejdsprøvning og efter virkningerne heraf, så er det klart at du skal passe rigtigt meget på med at komme i arbejdsprøvning igen og måske bør det lægeligt set kontraincideres og dermed i en hver form blive afvist.

Held og lykke med smerteklinikken, håber vi hører mere herom løbende også
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 20:23   #10
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Tumnus:

Da jeg blev sygemeldt, ville jeg for alt i verden tilbage til arbejdsmarkedet igen på fuld skrue. Derfor har lægen skrevet, at der er gode muligheder for, at jeg vender tilbage tilarbejdsmarkdet igen såfremt der tages højde for mine skånehensyn. På det tidspunkt var jeg langt fra realistisk mht. mit faktiske funktionsniveau, da jeg dagligt overskred min smertegrænse. Dette ( de gode muligheder for at vende tilbage) blev nedskrevet i lægejournalen, inden jeg kom ud i min første arbejdsprøvning. Læge konsulenten har taget udgangspunkt i hvad egen læge skriver.


Pt. mener min læge at et fleksjob er mere realistisk, da det vil gå helt galt, hvis jeg kom op på 37 timer om ugen med skånehensyn, men kommunen har ikke indhentet oplysninger omkring dette.

En erklæring fra en ortopædkirug bekendtgør, at der ikke skal meget til, før jeg overbelastes fysisk, så derfor er det meget usikkert, hvordan min arbejdsevne vil være fremadrettet. Det afhænger af jobfunktionen. og det at jeg har ekstreme skånehensyn for hænder, arme, skuldre og nakke, som skal tages højde for i en jobfunktion.

Speciallægen ved smerteklinikken talte om fleksjob efter den første udredning - ordinært job kunne jeg godt skyde en hvid pil efter, men igen - hvad jeg vil være egnet til afhænger af, hvordan jeg reagerer på en ny medicinering vedr. neuropatiske smerter.

Så jeg tror at det hele kommer til at afhænge af, hvad de finder frem til på smerteklinikken.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skræmmende oplevelse ladytass Alt det andet 10 31-10-2012 09:44
Dukh Oplevelse ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 18-06-2011 10:12
æv oplevelse med kollega DaisyBoo Accept fra vores omgivelser 17 01-11-2009 21:05
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
Dejlig oplevelse! klarkurs Dit og Dat 4 13-08-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension