K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 18:24   #1
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Trivselssamtale på fleksjob / min historie

Hej

Jeg er en pige på 33, der længe har kigget med herinde, men intet har skrevet. Jeg har været i fleksjob i 5½ år, samme arbejdsplads. Der arbejdede jeg også inden jeg blev syg. Selve forløbert med at blive godkendt til fleks - tog cirkka 1½ år, og takket være min gamle chef, slap jeg for alt for mange arbejdsprøvninger.

Her er mine diagnoser:
Psoriasisgigt
Sarcoidose
Hybermobil
Glutenallergi
Psoriasis

Jeg har arbejdet mellem 12- 16 timer i uge, men har det sidste år, været en del syg pga medicin jeg ikke tåler. Det begyndte med et anafylaktisk chok efter noget biologisk medicinsk behandling, i september 2010. Jeg har først for 4 uger siden begyndt på noget medicin, der ser ud som om det virker.

I mellemtiden har jeg arbejdet meget ustabilt, da jeg har haft mange bivirkninger, så som opkast, ryste/hede ture og diarre.

I dag fik jeg så en mail fra min chef, at hun synes jeg har haft for mange sygedage og derfor indkalder mig til samtale. Jeg har hele tiden fortalt dem hvad der sker, status fra sygehuset etc. Og det har hele tiden virket som om de har accepteret situationen. Desuden koster det den jo ikke noget pga §56.

Men på det sidste har de fyret nogle på min arbejdsplads, pga. for meget sygdom. Så nu har jeg det virkelig skidt.

Det er altså vores forsørgelses-grundlag - min kæreste er i for-revalildering.

Føler virkelig jeg er uforskyldt i denne sag. Og fleksjob hænger jo ikke på træerne disse dage. Overvejer kraftigt at give op -kaste håndkldet i ringen og søge pension. MEN så skal huset og bilen sælges - og vi kan KUN komme derfra med gæld, da vi købte hus INDEN finans-krisen.

Total øv-start på weekenden.

Det var det hele herfra nu. Synes K10 er et FANTASTISK forum, jeg er glad for at det kom op og kører igen.

Sidst redigeret af MetteMusen; 17-06-2011 kl. 18:57.
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 19:32   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Mettemusen.

Jeg forstår godt din frustration. Det er de færreste der ønsker at miste deres job.

Det er nu en gang helt igennem normalt at holde trivselssamtaler ved meget sygefravær, og at I ikke har gjort det før, undrer mig.

At du som du siger er uforskyldt i at du er syg har så vidt jeg kan se ikke noget med det her at gøre.
At din arbejdsplads ikke har udgifter når du er syg, har heller ikke så meget at sige.
Og det har det, at du har været åben og delt helbredsoplysninger og så videre med dem, heller ikke.

Det drejer sig vel om, at arbejdspladsen/arbejdsgiveren - uanset rummelighed - har brug for en vis grad af stabilitet i medarbejdernes fremmøde, fordi at hver gang en medarbejder er væk, er der en anden der skal udføre de opgaver medarbejderen skulle have udført.

Det gør det svært at planlægge og det skaber stress hos de medarbejdere der hele tiden skal springe ind andre steder end de troede de skulle, når en medarbejder er væk (undskyld udtrykket) i tide og utide.

Nu siger du, at du indenfor de sidste fire ugers tid er kommet i en behandling der ser ud til at virke. Det er jo positivt i forhold udsigten til hvor meget du fremmøder på jobbet, og det er noget af det I skal tale om til den samtale.

Jeg forstår udmærket din frustration - men det er ikke et personligt angreb på dig fra din arbejdsgiver.
De har nu en gang en arbejdsplads der skal fungere, og at man er i flexjob betyder ikke, at man kan komme og gå som helbreddet tillader i det uendelige...

Jeg håber naturligvis for dig, at du vil beholde dit job så længe du ønsker! Og mon ikke der er god chance for det, eftersom der nu ser ud til at ville ske en markant bedring af din tilstand?

annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En god historie. annagw Din historie 9 22-05-2010 12:45
min historie tulle35 Din historie 1 20-10-2009 09:08
min historie tigger Din historie 15 31-03-2009 21:29
min historie linda.me Din historie 5 28-06-2008 19:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension