K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2014, 12:22   #21
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Hej igen.
Lige endnu et spørgsmål
Hvor meget "liv" skal man forvente at kunne have ved siden af et fleksjob.
Altså skal man op på så mange timer at man ikke kan andet end at ligge når man kommer hjem?

Mvh Tove
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 12:30   #22
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Du skal kunne gå hjem og være der for din familie evt hjælpe lidt til med at holde hus osv
Selvfølgelig er det iorden at man efter arbejdet har brug for en pause inden man kan lidt igen men du skal bestemt ikke køre den så længe at du slet ingen ting kan resten af dagen
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 15:42   #23
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Du skal kunne gå hjem og være der for din familie evt hjælpe lidt til med at holde hus osv
Selvfølgelig er det iorden at man efter arbejdet har brug for en pause inden man kan lidt igen men du skal bestemt ikke køre den så længe at du slet ingen ting kan resten af dagen
Okay tak for dit svar
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 19:34   #24
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min sb plejer at sige, at mit arbejde som fleks jobber er på 37 timer, jeg arbejder i eks. 3 timer og hviler i de sidste 4, det er nok en meget god måde tænke på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 22:30   #25
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
min sb plejer at sige, at mit arbejde som fleks jobber er på 37 timer, jeg arbejder i eks. 3 timer og hviler i de sidste 4, det er nok en meget god måde tænke på.
Det giver rigtig god mening
Tak
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 11:56   #26
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Først skal du igennem div arbejdsprøvninger, læger osv osv indtil kommunene overgiver sig og tror på du ikke kan arbejde fuld tid og at din sygdom er stationær

Derefter kan det være kommunen bestemmer sig for at du kan revalideres til et eller andet så du kan blive selvforsørgende dvs arbejde 20 timer eller mere om ugen

Du kan også ryge over på resurseforløb i op til 5 år ad gangen.

Efter du har været alt dette igennem så går kommunen i gang med at sende dig ud igen for at se om de ikke kan finde noget du kan klare i de 20 eller mere timer så de slipper for at betale til dig

men kan du ikke det så skal du igennem kampen om hvor mange timer du så kan presse op i om ugen
efter dette og du stadig er under 20 timer om ugen så vil de indstille dig til et flexjob

Kort sagt du skal igennem alle de muligheder kommunen kan forstille sig for at få dig selvforsørgende før du ender på Flex og dette kun hvis du er over 40 hvis du er under så vil de formodentlig holder dig på resurseforløb år efter år
hvis du er over 40 hvis du er under så vil de formodentlig holder dig på resurseforløb år efter år[/QUOTE] Håber jeg sandelig ikke... jeg er under 40 og søger flex har været sygemeldt siden 2011 og skal nu for et rehabteam..

Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Først skal du igennem div arbejdsprøvninger, læger osv osv indtil kommunene overgiver sig og tror på du ikke kan arbejde fuld tid og at din sygdom er stationær

Derefter kan det være kommunen bestemmer sig for at du kan revalideres til et eller andet så du kan blive selvforsørgende dvs arbejde 20 timer eller mere om ugen

Du kan også ryge over på resurseforløb i op til 5 år ad gangen.

Efter du har været alt dette igennem så går kommunen i gang med at sende dig ud igen for at se om de ikke kan finde noget du kan klare i de 20 eller mere timer så de slipper for at betale til dig

men kan du ikke det så skal du igennem kampen om hvor mange timer du så kan presse op i om ugen
efter dette og du stadig er under 20 timer om ugen så vil de indstille dig til et flexjob

Kort sagt du skal igennem alle de muligheder kommunen kan forstille sig for at få dig selvforsørgende før du ender på Flex og dette kun hvis du er over 40 hvis du er under så vil de formodentlig holder dig på resurseforløb år efter år
hvis du er under så vil de formodentlig holder dig på resurseforløb år efter år[/QUOTE] håber jeg ikke ... jeg er under 40 og søger flex og venter på indkaldelse til rehabmøde... har været sygemeldt siden 2011..
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 14:00   #27
Tove Nik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 36
Styrke: 10
Tove Nik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanine Se meddelelser
hvis du er under så vil de formodentlig holder dig på resurseforløb år efter år
håber jeg ikke ... jeg er under 40 og søger flex og venter på indkaldelse til rehabmøde... har været sygemeldt siden 2011..[/QUOTE]

Jeanine jeg krydser også fingre for at det ikke bliver så slemt. Held og lykke med dit møde. Skriv gerne hvordan det går.
Mvh Tove
Tove Nik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 20:43   #28
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tove Nik Se meddelelser
håber jeg ikke ... jeg er under 40 og søger flex og venter på indkaldelse til rehabmøde... har været sygemeldt siden 2011..
Jeanine jeg krydser også fingre for at det ikke bliver så slemt. Held og lykke med dit møde. Skriv gerne hvordan det går.
Mvh Tove[/QUOTE]

Jo tak , og skal nok prøve og huske og skrive hvordan det går
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension