K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 08:16   #11
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Du er altid så god og hjælpsom, Vovse :-)

Men er en § 18 ikke bedre, end § 17?

Jeg vælger at vente til her d 21/11.

Og håber på et hurtig svar... Hvis ikke, ja så må jeg søge § 17.

Endnu engang tak :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 08:31   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Du er altid så god og hjælpsom, Vovse :-)

Men er en § 18 ikke bedre, end § 17?

Jeg vælger at vente til her d 21/11.

Og håber på et hurtig svar... Hvis ikke, ja så må jeg søge § 17.

Endnu engang tak :-)
Altså, jeg vil jo mene, at hvis alt er på plads og sagen er klar, så må det være hip som hap om det er en §17 eller en §18.

Og ved begge to har man jo mulighed for, at anke et evt. afslag.

Men du kan jo fint vente til slutningen af november 2011 med at søge en evt. §17, hvis du har det bedst med det.

Jeg tror bare, at jeg var blevet så træt af al forvirringen, ventetiderne m.m., at jeg havde smidt en §17 på bordet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 09:18   #13
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hvad mener du med om alt er på plads?

Må hellere få skåret det ud i pap, så jeg ikke misforstår mere :-)


Ressourceprofilen er gået i gennem jobcenteret uden bemærkninger, og nu ligger den hos beslutningsnævnet... Altså hos dem der gerne skulle beslutte om de vil rejse sagen el. ej...

Så er alt ikke som det skal være?
Venter nu bare på om sagden bliver rejst her d 21 :-)

Ja, ventetiden er forfærdelig!
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 17:54   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis alle ting i sagen er som de skal være....med det menes der...ressourceprofil er i orden....lægepapirer er i orden....resultat af arbejdsprøvning(er) osv....

Når alle disse ting ligger der og er som de skal være og det giver et klart billede af dig og din arbejdsevne....ja så er det fuldstændigt ligegyldigt om det er SB eller dig selv der søger pensionen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 18:10   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Nå.

Jeg har misforstået det hele (

Har IGEN skrevet med min sagsbehandler.

Sagen er slet ikke rejst, hvilket jeg troede.
Den er som skrevet gået i gennem jobcenteret uden bemærkninger, de har så sendt videre til ydelsescenteret "beslutningsnævnet/teamet", OG DE skal så åbenbart godkende den!

Jeg troede at når de så havde godkendt den, så var dét det, og man var godkendt til pension.
De skal først godkende, og så rejse sagen

Den ligger altså i ydelsescenteret nu, og kommer forhåbentlig med her i denne måned.
Hvis den ikke gør det, så skal jeg søge om § 17 inden det nye år!

Fatter nul og nix af alt det her!
Hej 1980,

Det lyder til at være nøjagtig som i min kommune.

Sidste år skulle min sag indstilles iht. §18. Efter at jobcenter teamet (og dengang specialindsatsen) havde sagt ok, skulle den over ydelses service.

YS er dem der lige checker om vi er danskere eller etniske, hvor længe vi har boet her osv. Efter flg. skrev de den indstilling til pensionsnævnet og jeg modtog indstillingen på skrift som jeg så skulle godkende.

Herefter overgik sagen til pensionsnævnet, de sendte et brev om hvornår de holdt møde omkring min sag og bad mig give besked om hvorvidt jeg ville møde op den pågældende dato. Det gjorde jeg ikke og skrev som så.

Fra jeg blev indstillet til pension iht. §18 til jeg fik afslag gik der blot 2 - 3 uger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 19:00   #16
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Web, ALT er som det skal være!
ALT, intet mangler... Overhovedet :-)
Der har været flere sagsbehandlere, læger, speciallæger osv hen over. Og alle siger at den vil gå igemmen... (Dog er det jo ikke dem der beslutter)

I min kommune er det i første omgang beslutningsnævnet i jobcenteret, der skal tjekke om alt er som det skal være!
Og der har de godkendt den.
Hvis de ikke havde det, så havde SP fået den tilbage til rettelse.

Nu er den røget ned på kommunen, til Ydelsescenteret som så åbenbart skal rejse sagen.

Enteneller, Jubiiii :-)
Utroligt der er så stor forskel på kommunerne! Sådan burde det ikke være...
Men det er korrekt det du skriver, sådan er det også i min kommune.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:56   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis alle ting i sagen er som de skal være....med det menes der...ressourceprofil er i orden....lægepapirer er i orden....resultat af arbejdsprøvning(er) osv....

Når alle disse ting ligger der og er som de skal være og det giver et klart billede af dig og din arbejdsevne....ja så er det fuldstændigt ligegyldigt om det er SB eller dig selv der søger pensionen....
Lige præcis hvad jeg mener.

1980, ud fra det du har skrevet her i tråden, så ser det for mig ud som om, at din sag er helt som den skal være, klar til, at komme for pensionsnævnet (den sidste instans, som træffer den endelige afgørelse).

Så om du vil vente til slutningen af november og se hvad der sker, eller om du vil søge en §17 nu, det må være op til dig og dit temperament at vurdere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 07:50   #18
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Jeg har det sådan, at det er nemmere med § 18!
Ved ikke hvorfor jeg tror det betyder mere...

Har læst meget om at der er så svært at få pension på en § 17.

Men jeg venter, og hvis sagen ikke bliver rejst denne måned... Ja, så blive en § 17 :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 08:19   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Har læst meget om at der er så svært at få pension på en § 17.

Men jeg venter, og hvis sagen ikke bliver rejst denne måned... Ja, så blive en § 17 :-)
Jeg tror det handler om, at nogen tror, at deres sag er klar til en fp, og så ikke er det alligevel.

Nogen har fundet ud af, at man selv kan søge om førtidspension, det kan man jo læse i pensionsloven, men i pensionsloven står der jo ikke noget om, at det skal fremgå af lægepapirer, at lidelsen er stationær og, at behandlingsmulighederne er udtømte. Der står heller ikke noget om, at arbejdsevnen skal værre nedsat til det ubetydelige, i ethvert erhverv.

Så når mange får afslag på en §17, på det foreliggende tror jeg det handler om, at sagen ikke har været klar til det.

Men du kan roligt vente til sidst i november, hvis det er det du har det bedst med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47
fleksjob skal det ligge i den kommune hvor i man bor?? laurana Spørgsmål ang fleksjob 9 04-11-2008 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension