K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2012, 16:25   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Gratis retshjælp?

Nogen der har prøvet dette?

Min ressourceprofil er endnu engang fyldt med fejl, så tænke om en advokat derfra ville kunne komme med råd...

Syntes der mangler så mange informationer, og lægepapirer :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 17:36   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
1980

jeg har haft advokat i min sag og det var været en kæmpe hjælp på mange områder..både over for kommunen og ask..
det er som om det virker bedre når det er dem der skriver el.ringer..
hun har tjekket alt jeg har fået gennem sagen af papirer også resurceprofilen..

noget af advokaten har jeg selv betalt og noget har skadevolders forsikring betalt..
men uanset hvad har hun været hver en kr..værd..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 19:28   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt fint hvis man har en masse penge til dette....men en advokat vil ikke kunne få ændret din ressourceprofil...

Du kan ikke engang klage selvstændigt over din ressourceprofil...og det vil en advokat heller ikke kunne...

Du kan klage i det øjeblik de laver en afgørelse i din sag hvor ressourceprofilen ligger til grund...

Med hensyn til det der mangler i den...så vil du selv have muligheden for at komme med de rettelser der mangler når du bliver partshørt....som man skal inden de laver en afgørelse i din sag....

Når du kommer med rettelser til din ressourceprofil....så skal de indarbejde dem i profilen....også selv om de ikke er enige i rettelserne....de skal hvis de er uenige....skrive hvorfor de er uenige....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 07:55   #4
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Webmaster, dette er jeg klar over.

Der er noget der hedder gratis retshjælp, og det er dette jeg omtaler. Det koster intet...

Og jeg skal hverken klage el lign, ville kun have en til at læse den igennem og høre h*n mening :-)

Jeg er klar over alle de oplysninger der mangler, bla min DIAGNOSE! Alt har jeg skrevet ned... Men forstår virkelig ikke hvordan en sagsbehandler ikke kan se at diagnosen skal med... Den er så sløset lavet, og fyldt med "tastefejl", og når det drejer sig om paragraffer, så er det lidt fjollet at der mangler vigtige tal...

Jeg er flere gange blevet informeret at andre sagsbehandlere, at jeg havde ret til at klage over vedkommende...

Troede min sagsbehandler var en hjælp til mig, og ikke mig der skulle indhente ALLE oplysninger.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 15:08   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan kun give dig ret...selvfølgelig skal alt være i profilen....og det er jo faktisk ret vigtigt...da det jo er den man bedømmer dig ud fra...

Jeg må være dig svar skyldig med hensyn til om man kan få en fra gratis retshjælp til at kigger sådan en igennem...måske andre ved det..

Ja det burde jo også være sådan...at ens sagsbehandler skulle være den der holdt ens sag sammen og havde styr på det....men sådan er det desværre ikke....

Dette kan man jo også se på de mange klager herinde...hvor det er folk selv der bliver nødt til at holde sammen på tingene og samle oplysningerne...

Det er virkeligt hårdt når man samtidig også er syg....og nok derfor folk siger tit....at man skal virkelig have et godt helbred for at være syg i danmark...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 16:38   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tvivler på at gratis retrshjælp, vil sidde og læse en sag igennem for så bliver jeg godt nok overrassket.

Jeg har tidl opsøgt dem, og det har typisk været, at du fortæller kort, og så siger de hvad de syntes og kan anbefale fraråde dig brug af adovat, og evt anmeldelse af politi.

Jeg tror ikke at de vil læse en sag igennem, og heller ikke, at de vil skrive en klage....

Til TS når der er fejl i ressourceprofil, dem skal du kommentere skriftligt indenfor x antal dage, så bliver det tilføjet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 17:40   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sidder og tænker på en privat rådgiver..det ku måske være en god ide..desværre ved jeg ikke hvad sådan en koster...
men det er træls det skal komme dertil,da det burde være noget dig og din sb skulle ordne i fællesskab - ikke at andre ikke ka skimte den igennem..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 23:16   #8
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Hej alle herinde.

Jeg tænkte på om du er med i en fagforening - hovedorganisationerne har en socialrådgivertjeneste tilknyttet og måske det ville være en idé, at få den gennemgået der?

Dette vil i hvert fald være gratis for dig.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 23:26   #9
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Man kan søge fri proces hvis man tjener mindre end 289.000 kr. pr. år (enlig) eller ca. 390.000 kr. (gifte)
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man få gratis retshjælp når man søger ftp? Evaave At søge førtidspension 15 19-06-2011 10:51
Forsikring med retshjælp? Zania Alt det andet 2 10-02-2010 20:43
Gratis retshjælp snart en saga blot Peter Hansen Politik og Samfund 5 07-02-2010 14:11
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16
Retshjælp, retssikkerhed buster Politik og Samfund 11 01-08-2008 23:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension