K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 12:00   #21
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Søsser98,

Jeg har ikke prøvet det og har heller ikke hørt om det tidligere, heller ikke herinde.

Har du fået aktindsigt i lægekonsulentens vurderinger i din sag? Hvis ikke kan der også være citeret noget af det i din rp. Måske er det det de har spørgsmål til!!?
Ja jeg har fået aktindsigt og lægekonsulentens papirer er også i sagen men de ønsker han skal deltage i mødet næste uge . lægekonsulentens papirer er iorden så forstår ikke helt hvad det går ud på - måske de vil prøve at afvise den med at jeg SKAL i arbejdsprøvning først . Men det er umuligt for mig
1) jeg kan ikke klare en evt transport til stedet
2) jeg vil ikke kunne tage vare på mig selv og mit hjem og er nægtet hjælp til dette efter § 100
3) der findes ingen behandlings muligheder/medicin der kan gøre mig bedre, min tilstand vil forværes år for år
4) de har ingen steder de evt kan arbejdsprøve mig (har sb sagt)

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke.

Jeg har selv søgt en §17 hvor min sagsbehandler indstillede til 3 år med efterfulgt vurdering og der fik jeg afslag trods GODE lægepapirer, så jeg tror nu også at det er en mellemting mellem jobcenter og kommunen

Men jeg krydser fingre for dig
tak tak Rene jobcenterchefen har godkendt sagen det er indstillingsteamet der ønsker møde med lægekonsulenten i mit tilfælde
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 13:20   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kan være noget i dine papirer de gerne vil have uddybet eller er i tvivl om!

Ved godt at du spekulere som en gal, men der er jo ikke andet for end at tage det oppe fra og ned.

Er din sag kun ved indstillingsteamet? Altså stadiet før pensionsnævnet? Det er jo fint nok, at det hele så kommer på plads inden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:02   #23
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det kan være noget i dine papirer de gerne vil have uddybet eller er i tvivl om!

Ved godt at du spekulere som en gal, men der er jo ikke andet for end at tage det oppe fra og ned.

Er din sag kun ved indstillingsteamet? Altså stadiet før pensionsnævnet? Det er jo fint nok, at det hele så kommer på plads inden.
ja sagen er kun ved indstillings teamet endnu og det er svært at blive ved med at vente da sagen har været undervejs siden starten af juni md nu og jeg venter og venter -samt håber på det går igennem så jeg kan få råd til at få den ordinerede medicin som jeg er sat i behandling med i april og endnu ikke har fået - og mit helbred blir være nu vinteren snart kommer .
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:09   #24
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg kan trøste dig med at jeg osse har ventet længe, uden at få svar på om jeg er "gået videre"

Tror ting tager lidt længere tid her i sommmermånederne, hvor det kan være svært at samle det "rigtige folk"

Men du har ret, ventetiden er forfærdelig opslidende - og bliver værre for hver dag.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 11:22   #25
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har idag fået afslag på de vil indstille mig de har forlangt en ny test fra sygehuset og de vil også have mig arbejdsprøvet med hensyn til pension først ,

læger har pointeret at arbejdsprøvning kun kan være stille siddende

på trods af dette blev jeg tilbudt at komme i et køkken på Reva idag da man ikke har andre muligheder

overlæge på sygehus siger NEJ til dette

kommunen ved ikke pt hvor de så skal sende mig hen da de ingen steder har
med stille siddende arbejdsprøvning

hvordan skal jeg takle dette , jeg har vel krav på at få den arbejdsprøvning som de efterlyser NU og ikke om flere måneder -næste år ????????

håber I vil være søde at komme med indput hjælp til mig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 13:31   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du måske skal høre mere om den arbejdsprøvning på Reva.. jeg er selv på Reva i en anden kommune, og her tager de store hensyn til hvad man kan og ikke kan.

Så hvis dit skånebehov er at du skal sidde, ja så må du sidde på en stol og lave de køkkenopgaver du nu kan der..

Det er næsten umuligt at komme igennem uden arbejdsprøvning.. jeg er selv indstillet via §18, og alligevel underkendte de den første arbejdsprøvning fordi den kun var på 3 mdr.. så nu er jeg i gang med nr. 2 der skal vare 6 mdr.

Det er vildt hårdt og nullermændene formerer sig lystigt.. men de er meget hensynsfulde på Reva, og hvis jeg ikke vil gå sygemeldt på kontanthjælp til jeg skal pensioneres, tror jeg, at jeg er nødt til det.. så jeg kæmper.

Og hvis de ikke kan finde en anden arbejdsprøvning til dig, kan de sagtens trække det ud i meget lang tid på det grundlag..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 14:15   #27
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har lige fået besked af Reva slet ikke kan tilbyde arbejdsprøvning i køkken

og nej der må INTET fysisk være ved arbejdsprøvningen

har fået ny tid på sygehuset så jeg kan få lægepapir i orden når de nu vil have en undersøgelse gentaget det er utroligt at de ikke tror på første undersøgelse det er nedgørende for overlæge på lungemedicinsk men ok de får en ny undersøgelse


min arbejdsprøvning skal være på kontor og tror den vil være kontrainciteret men nu må jeg se hvad overlægen siger har lige lagt syg i små 2 uger så sygdom er i forværing for tiden


kan jeg anke at de ikke vil indstille eller skal jeg evt søge på en § 17 ????????????

har søgt hjælp også efter § 100 til have -vasketøj mm fået afslag og det ligger nu i anke ventetid 8 mdr har jeg fået oplyst

har søgt bil støtte afventer svar på dette men der foreligger en pricip afgørelse 59/10 om dette så det vil jeg få tilkendt

Sidst redigeret af søsser98; 11-09-2012 kl. 14:20.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 15:07   #28
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Kan du ikke selv forsøge at finde et sted til arbejdsprøvning, fx et kontor eller andet lignende, hvor dine skånebehov kan opfyldes?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:24   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Kan du ikke selv forsøge at finde et sted til arbejdsprøvning, fx et kontor eller andet lignende, hvor dine skånebehov kan opfyldes?
Af erfaring vil jeg ikke anbefale at man finder sit eget arbejdsprøvningssted, medmindre man er klokkeklar på at det skal være det og at det evt. bliver til et fleksjob!!

Såfremt man selv finder stedet, sker der ofte det at man kan komme til at ligge for meget "ansvar" i det og tage det på sig. Det er kommunens job at finde ud af hvor og hvordan man skal afprøves og det skal man blot forfølge, man har jo så meget andet at tænke på.

Søsser98 er det kh. du er på?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-09-2012 kl. 21:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:36   #30
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Af erfaring vil jeg ikke anbefale at man finder sit eget arbejdsprøvningssted, medmindre man er klokkeklar på at det skal være det og at det evt. bliver til et fleksjob!!

Såfremt man selv finder stedet, sker der ofte det at man kan komme til at ligge for meget "ansvar" i det og tage det på sig. Det er kommunens job at finde ud af hvor og hvordan man skal afprøves og det skal man blot forfølge, man har jo så meget andet at tænke på.

Søsser98 er det kh. du er på?
Ja jeg er på KH og jeg kan heller ikke selv finde et sted da jeg jo ikke kan komme frem og tilbage til nogen uden kørsel og de ønsker ikke en arbejdsprøvning med henblik på flex da de er enige i at det kan jeg ikke blot for at lukke alle huller men jeg frygter det da jeg sandsynligvis blir mere dårlig af dette har jo store problemmer i at klare min dagligdag iforvejen og bor alene men jeg må jo gøre hvad de forlanger men føler mig helbreds truet
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension