K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2017, 12:22   #1
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Jeg skal sygemeldes!

I dag har min læge anbefalet mig, at jeg bliver sygemeldt og han har så henvist mig til psykoterapeutisk center Stolpegården. Men hvem kontakter jeg helt konkret nu?jeg får arbejdsløshedsdagpenge, hvordan søger jeg sygedagpenge? Og skulle jeg have haft en lægeerklæring med mig hjem fra lægen i dag? Der er tre uger til mit næste møde med jobcentret. De ved stadig ingenting om min situation.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2017, 12:34   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har en ven der er på dagpenge, og han kunne vidst bare melde sig syg inde på jobnet
Og så skal kommunen nok selv sørge for at hente den relevante dokumentation
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 12:22   #3
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja du skal slet ikke tænke så meget på div papirer, kommunen skal nok få fat i dem de mener at have brug for.

Konkret med hvordan du kommer fra "alm dagpenge" til "sygedagpenge". Der ville jeg nok bare ringe til jobcenteret, det har de helt styr på hvordan man gør, de har prøvet det ca 1000 gange før
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 12:33   #4
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Jeg har læst mig frem til, at jeg bare skal sygemelde mig på jobnet og at min a-kasse så automatisk giver kommunen besked, når jeg har været væk i 14 dage?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 12:55   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det er helt rigtigt

Husk at du som sygemeldt ikke skal søge jobs.
Ellers tolkes det nemlig som om du har raskmeldt dig selv
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 16:27   #6
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Bare for at få ro i dit eget sind, så regn ikke med at kommunen "opfatter det automatisk". Ring til dem og sig du er sygemeldt, er det registreret som det skal hos dem.

Det burde ikke være nødvendigt nej, men jeg ved af erfaring at man alligevel skal ringe og krydstjekke i hoved og røv.

Senest gav kommunen mig husleje. Fint. Men de havde bare ikke sendt pengene til udlejeren, hvilket jeg først fandt ud af da de skulle lige til at sætte en advokat til at få mig smidt ud pga manglende husleje

Men generelt: stol ikke på at nogen har givet dig penge eller betaler noget, altid krydstjekke med modtageren at de også faktisk har modtaget dem.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 18:55   #7
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Åh hjælp. Jeg skal til mit første møde med jobcentret i morgen. Og selv om jeg har dokumentationen på plads (lægeerklæring og en henvisning fra psykiatrien) er jeg lige ved at dø af skræk. Jeg er bange for, at jeg aldrig klarer det. Hvad gør i andre, når i skal til møde?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 19:03   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg plejer at have den tilgang, at medmindre de viser andet, vil de mig det godt
Hvis din sagsbehandler lover dig noget (godt eller skidt), så bed evt om at få det på skrift. Du kan sige at det er for at du er sikker på at du kan huske det senere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 20:59   #9
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Enig med MistyMiss - indtil du har oplevet noget negativt synes jeg ikke du skal forvente det. Udgangspunktet er at det bliver en god samtale. Hav en bisidder med eller optag samtalen.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 21:01   #10
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Tak for jeres svar Jeg prøver virkelig at tænke positivt omkring det, desværre er jeg meget ængstelig og påvirkelig og jeg synes, jeg hører tusind rædselshistorier får hver positiv historie, der findes om folks oplevelser med kommunen.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension