K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 11:01   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er de da ligeglade på Christiansborg

Det sidste stykke tid har jeg prøvet en ny taktik.

Jeg har valgt at sende diverse artikler til politikerne, med en kort bemærkning hertil.

Senest har jeg i dag sendt denne;

Citat:
Er der i loven grundlag for, at Ankestyrelsen kan reducere personkredsen til Merudgifter, forhøjet boligstøtte mv, således at borgere, der har beregnet deres økonomiske situation udfra deres indtægter/bevillinger, får revet deres økonomiske fundament bort?

Se gerne artiklen; http://www.fyens.dk/article/1028350:...de-som-avisbud
Søren Espersen har flere gange bedt mig om at sende direkte til socialordføren for DF. Hver gang har jeg skrevet pænt retur, at jeg synes det er vigtigt at informere alle, men at såfremt han vil bekræfte, at han IKKE ønsker at høre fra borgerne, sletter jeg ham gerne fra min mailingliste.

Herefter har jeg ikke hørt fra ham.

MEN.............

Så i dag fik jeg denne;

Citat:
Kære Lena Bæk MIchelsen,
Tak for din mail. Jeg mener, at jeg tidligere har bedt dig kontakte DFs socialordfører vedr. dette.
Vil du herefter venligst gøre som jeg beder dig om - og i øvrigt slette mig fra din mailingliste.
Skulle du have forespørgsler vedr. udenrigspolitik, er du altid velkommen til at henvende dig direkte til mig.
Så nu sletter jeg naturligvis ham fra min liste! Han kunne dog have nøjes med at bekræfte tidligere, at han ikke ønskede at høre fra borgerne.

Jow jow - de folkevalgte er sørme interesseret i at høre fra deres arbejdsgivere
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 11:16   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he, Lena....

Kan du ikke spørge ham om følgende?

Har Hr. Espersen sin egen selvstændige stemme, når der stemmes om lovgivning i salen, eller stemmer han, som han får besked på af andre?

Har Hr. Espersen INGEN mening om de svage borgere i Danmark, som kan være PTSD-ofre fra Afghanistan, og som nu hænger fast i lortesystemet?

Ønsker Hr. Espersen personlige stemmer til næste valg, så vil borgerne gerne vide, hvad holdningerne er.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 11:51   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Ruth Rasmussen, der fylder 90 år i juli, står til at miste omkring 1000 kroner om måneden i boligsikring, fordi reglerne på området er blevet skærpede. - Det er vel nok en køn fødselsdagsgave, kommunen giver mig, siger hun ironisk.
Citat:
brevet fra kommunen står der, at Ruth Rasmussen får et varsel på tre måneder, inden støtten forsvinder. For så har hun tid til at "indrette sin økonomi efter afgørelsen".

- Men hvad har de tænkt sig, jeg skal gøre? Tage arbejde som avisbud?
det er nogen friske bemærkninger Ruth Rasmussen kommer med
sikke en Regeringen vi har
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 11:53   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hun skal søge efter nogle andre paragraffer.

Og det SKAL kommunen hjælpe hende med.

Tænk, hvis hun var dement... og fik det samme brev.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 12:00   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
- Det eneste, jeg kan undvære, er min varme mad, som jeg får leveret udefra. Den kan jeg sige nej til, og så nøjes med at stykke rugbrød om aftenen. Det giver 600 kroner ekstra om måneden. Men hvor skal resten af pengene komme fra, spørger hun retorisk.
ja jeg syndes det er lige til at brække sig over

det kan bare ikke være rigtigt,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 12:17   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Lena,

Hvor er det dejligt at der er personer som netop dig der giver politikerne noget at tænke over

Søren Espersen har sin egen hjemmeside:
http://www.sorenespersen.dk/index.html

Her står bl.a.: "Min tanke med hjemmesiden er dels at oplyse mine data, dels at give udtryk for mine holdninger.
Har du brug for yderligere oplysninger, eller ønsker du at give din mening til kende, er du velkommen til at kontakte mig på [email protected] eller at kontakte min sekretær, Ulla Raaschou, på mail [email protected]".


Derfor er det da undeligt, at denne Søren Espersen ikke har lyst til at høre borgernes meninger!

Særligt, når dette politiske geni samtidig skriver på sin hjemmeside:
Jeg elsker mit land, og føler et personligt ansvar for landet og folket.
:-)..........

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 12:20   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Rådmand: Vi følger loven

Peacock... du må gerne lægge link på, når du finder noget.

Nu forstår jeg bedre... Det er jo den velkendte Erik Simonsen, som igen "overholder loven".

Og Lena... Spørg Hr. Espersen, HVAD han vil stemme, når/hvis denne lov behandles i Folketinget.

Om HANS parti ønsker det for de ældre i Danmark.

Og ja.... demente, bevægelseshæmmede, døende osv. kan bare SELV kontakte deres sagsbehandler, hvis de er i risiko for hjemløshed eller hungersnød.


Citat:

Men hvor skal Ruth Rasmussen finde 1000 kroner ekstra om måneden?

- De berørte borgere kan kontakte til deres sagsbehandlere for at se, om de kan få an- den hjælp, så deres økonomiske situation ikke bliver så forringet, som det umiddelbart ser ud. Men vi er nødt til at føl-ge reglerne, siger rådmanden.
http://www.fyens.dk/article/1028463:...-foelger-loven
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 12:31   #8
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hehe zuza

det er fra det lena har linket

sætter lige det hele ind

http://www.fyens.dk/article/1028350:...de-som-avisbud

89-årige Ruth Rasmussen mister en del af sin boligstøtte, fordi reglerne på området er blevet skærpede
ODENSE: Da 89-årige Ruth Rasmussen i 2000 fik anvist en lejlighed i Odense C, meldte hun klart ud til kommunen:

- Huslejen er lige i overkanten. Den har jeg altså ikke råd til at betale, sagde hun.

Men kommunen beroligede hende med, at hun var berettiget til forhøjet boligstøtte, fordi hun var stærkt bevægelseshæmmet.

Med den viden i baghovedet flyttede Ruth glad sine møbler, reoler og mange billeder ind i lejligheden på Horsetorvet. Siden hun flyttede ind, har hun hver måned modtaget den forhøjede boligstøtte af kommunen.

Men nu er det snart slut.

Mister sin boligstøtte
For knap tre uger siden fik Ruth Rasmussen et brev, hvori kommunen gjorde hende opmærksom på, at den på grundlag af afgørelser i den Sociale Ankestyrelse har skærpet reglerne for, hvad det vil sige at være stærkt bevægelseshæmmet og dermed berettiget til forhøjet boligstøtte.

Tidligere vurderede kommunen, at det var nok at bruge rollator. Fremover skal man være afhængig af kørestol og personlift.

Men Ruth Rasmussen bruger stadig kun rollator, og derfor står hun til at miste omkring 1000 kroner om måneden i boligstøtte. Penge, som hun ikke har.

- Det føles så uretfærdigt, sukker Ruth fra sin lænestol i lejligheden.

- Jeg arbejdede lige indtil jeg fyldte 77. Både i butik og med rengøring. Jeg har betalt skat hele mit liv, og jeg har altid klaret mig selv. Og nu vil de tage 1000 kroner fra mig om måneden. Så me- get kan jeg ikke spare. Jeg kan heller ikke flytte, for det er jo også dyrt.

- Det eneste, jeg kan undvære, er min varme mad, som jeg får leveret udefra. Den kan jeg sige nej til, og så nøjes med at stykke rugbrød om aftenen. Det giver 600 kroner ekstra om måneden. Men hvor skal resten af pengene komme fra, spørger hun retorisk.

I brevet fra kommunen står der, at Ruth Rasmussen får et varsel på tre måneder, inden støtten forsvinder. For så har hun tid til at "indrette sin økonomi efter afgørelsen".

- Men hvad har de tænkt sig, jeg skal gøre? Tage arbejde som avisbud?

Går ud over forsvarsløse
I Køge sidder 58-årige Finn Cederstrøm. Han er søn af Ruth Rasmussen og stærkt forundret over, at kommunen trækker boligstøtten tilbage.

- Det er o.k., at de skærper reglerne. Men det burde ske med fremadrettet kraft for nye boligstøtteansøgere i stedet for at gå ud over alle de pensionister, der er afhængige af den støtte, de allerede har fået bevilget, påpeger han.

- Jeg håber virkelig, politikerne får en dårlig smag i munden, når de læser om det her i avisen. For den nye fortolkning af reglerne går jo hårdt ud over mennesker, der i forvejen er næsten forsvarsløse. Og det kan Odense Kommune altså ikke være bekendt.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 13:11   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hvor blev velfærden af?

Det er jo en uhyggelig historie, den som er omtalt i de ovenstående indlæg. Men det er desværre ikke kun Ruth der som ældre medborger i DK oplever at pensionen ikke slå til.

Jeg har her for nyeligt fået kendskab til 2 folkepensionister som pludseligt er blevet så syge og plejekrævende at plejehjem er eneste mulighed. Men her opdager ægtefæller og pårørende bagsiden af det danske velfærdssystem. Det er nemlige ikke muligt at dække omkostningerne ved at bo på plejehjem af folkepensionen.
Jeg har også hørt om en ældre kvinde der sidder på et plejehjem og ikke har råd til at få ordnet fødder. Det skal ske hos en fodterapeut, da plejepersonalet ikke må hjælpe. Men det har hun ikke råd til.

Hurra for velfærden.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og sult og ligeglade læger Tigul Alt det andet 9 01-08-2013 22:30
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Rige: ligeglade med fattige buster Politik og Samfund 11 06-04-2011 07:46
Befolkningen er ligeglade med de syge Hejdien Dit og Dat 61 11-12-2008 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension