K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 21:25   #1
Fiona75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Fiona75 er ny på vejen
Hvordan søger man et fleksjob?

Hej, jeg har haft forskellige problemer i mit liv, og ved at jeg med to forskellige diagnoser sikkert vil kunne få bevilliget et fleksjob. Men hvad indebærer det? Og hvad gør jeg? Jeg er færdig med min uddannelse medio august, en uddannelse som jeg grundet mine diagnoser har modtaget revalidering til. Men hvad er næste skridt hvis jeg ønsker et fleksjob inden for mit uddannelsesområde? Er det min sagsbehandler der skal formidle et job til mig, eller skal jeg selv sende uopfordrede ansøgninger til diverse arbejdsgivere? Eller skal man gøre begge dele? Hvordan fungerer det? Og hvad vil det indebære hvis jeg bliver bevilliget et fleksjob? Håber der er en der kan kaste lidt lys over sagen:-)
Fiona75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:04   #2
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Er ikke helt sikker på jeg forstår om du er bevilget til fleksjob el ej?
Uden at gøre mig videre klog på det, så vidt jeg har forstået skal man vist igennem en masse arbejdsprøvning første.. Men igen ved ikke meget om det.
Ellers har du altid ret til en snak med din sagsbehandler på kommunen, som måske kan kaste lidt lys over dine spørgsmål :-)
Håber du finder ud af det :-)
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:17   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej fiona..får du et fleksjob,må du gerne søge selv og spørger du mig er detr,det mest effektive..jeg bankede på døre,havde annoncer i avis osv..men jobkonsulent,måske fagforening - hbvis du har en skal med til ansættelsessamtale..fagforening skal ikke,men har du dem er det dumt ikke at gre det
det kan være en hel videnskab for nogen,at blive bevilliget til fleksjob..det kan ta år - men det behøver det selvfølgelig ikke for dig
ftp 201o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 07:20   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du skriver du har 2 forskellig diagnoser, og er klat til fleksjob,

nu ved vi ikke hvad du fejler, men du skal altid ud i arbejdsprøvning,

det er ikke ud fra dine diagnoser du får et fleksjob, men ud fra hvor

stor eller lille din arbejdsevne er.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 08:25   #5
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Fleks

Man skal ikke Altid ud i arb prøvning, min ex fik fleks med det samme da hun fik konstateret dystoni.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 08:44   #6
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Afhængigt af din arbejsevne skal du muligvis i arbejdsprøvning.

Er der sat timetal på din evt fleksjobbevilling ? ellers er arbprv. oplagt.

Måske kan I finde et sted som efterfølgende vil ansætte dig i Fleksjob.

Det er den nemmeste vej til fastansættelse.

Hvis du som handicappet søger job i stat el kommune er der en lov

som siger at kompetente borgere m handicap skal indkaldes til samtale

- det er noget med ligestilling.

Jobcenter bør kunne henvise til reglerne.

God tur.
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 08:51   #7
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Det hedder fortrinsadgang.

Der er også en Isbryderordning for nyuddannede m handicap som

skal i job for første gang.

Spørg / skriv til Jobcenter.
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 09:20   #8
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fiona75 Se meddelelser
Hej, jeg har haft forskellige problemer i mit liv, og ved at jeg med to forskellige diagnoser sikkert vil kunne få bevilliget et fleksjob. Men hvad indebærer det? Og hvad gør jeg? Jeg er færdig med min uddannelse medio august, en uddannelse som jeg grundet mine diagnoser har modtaget revalidering til. Men hvad er næste skridt hvis jeg ønsker et fleksjob inden for mit uddannelsesområde? Er det min sagsbehandler der skal formidle et job til mig, eller skal jeg selv sende uopfordrede ansøgninger til diverse arbejdsgivere? Eller skal man gøre begge dele? Hvordan fungerer det? Og hvad vil det indebære hvis jeg bliver bevilliget et fleksjob? Håber der er en der kan kaste lidt lys over sagen:-)
Hvor lang tid har du været UNDER REVALIDERING uddannelse?

Har det været svært eller nemt for dig at genneføre revalideringsuddanelsen?

Jobcenter giver revalidering med henblik på at man skal kunne klare sig på det ordinære arbejdsmarked bagefter. Så hvis du gennemfører udd., vil jobcenter nok også se om du kan klare ordinær job, inden de vil tage dig under deres vinger igen.

Mvh X
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 08:50   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fiona75 Se meddelelser
Hej, jeg har haft forskellige problemer i mit liv, og ved at jeg med to forskellige diagnoser sikkert vil kunne få bevilliget et fleksjob. Men hvad indebærer det? Og hvad gør jeg? Jeg er færdig med min uddannelse medio august, en uddannelse som jeg grundet mine diagnoser har modtaget revalidering til. Men hvad er næste skridt hvis jeg ønsker et fleksjob inden for mit uddannelsesområde? Er det min sagsbehandler der skal formidle et job til mig, eller skal jeg selv sende uopfordrede ansøgninger til diverse arbejdsgivere? Eller skal man gøre begge dele? Hvordan fungerer det? Og hvad vil det indebære hvis jeg bliver bevilliget et fleksjob? Håber der er en der kan kaste lidt lys over sagen:-)
Hvis din uddannelse er gået godt og revalideringen er givet for at gøre dig selv forsørgende så skal du sikkert ud og søge almenligt job først og prøve det af.

har det været svært for dig og du ikke regner mad at kunne varetage et job på almendelige vilkår ,ville jeg hvis jeg var dig allerede nu kontakte sagsbehandleren,og få en snak om vilke muligheder du har.

Du kan ikke søge flex job selv før du er visiteret til flex da komunen jo først skal godkende dig til det.

Du skal uden trivel i en arbejdsprøvning da du har klaret uddannelsen har du jo en arbejdsevne der skal vuders i et job og ikke nødventigvis i det du er uddannet til ,fordi at din arbejdsevne skal være væsenligt nedsat i et vilket som helst job.

Jeg kan fortælle dig hvad det har betydet for mig at være vistert til flex i 8år-da jeg ikke er kommet i job i den tid, er der en årlig afprøvning af arbejdsevnen,en årlig snaven i alt hvad men laver og ikke laver i sit liv som så kan udpendsles af div,sagsbehandler og jobkonsulenter det vendes og dreges og noteres til stakken,for ingen læser den næste gang de burte bruge den.

Div. ulgegyltige opfølnings møder,job kursuser,et par arbejdspraktiker for at se om man står til rådighed .

Der kommer sikkert flere bud til dig,og det vil være letter hvis vi ved lidt mere om dig ,hvad mener du dine skåne hen syn skal være,hvorfor fik du en revalidering osv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger/finder man et fleksjob? Mama Spørgsmål ang fleksjob 8 17-06-2011 12:23
Hvordan søger jeg fp på § 17?? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 16:18
Hvordan søger man pension Bette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:11
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension