K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 16:09   #1
HHB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
HHB er ny på vejen
Noget jeg skal være obs om når jeg søger FP

Hej jeg er ny herinde , og jeg har bare så mange tanker .
Jeg skrev her i dec til min sags behandler , at nu var jeg klar til at søge FP.

Jeg var så inde til rådgivning her i sidste uge , og der var så 1 undersøgelse der var forældet , den ene havde jeg så forud set og havde fået en tid på diabetisk afdellingen. Og har snakkede med dem om at de vil hjælpe mig ang om at søge FB , og det vil de. For 3 mdn siden fik jeg lavet en frisk redegørelse fra min læge ang min slidgigt i de fleste af mine blød dele .
Og så mente sagsbehandlen at jeg igen skulle have en udereddelse fra en psykiater .

Er det mere jeg selv kan gøre inden min ansøgning bliver sendt ind .
Kan lige fortælle lidt om hvad jeg har været igennem.

For 8 år siden faldt jeg om på min uddannelse sted pga. stress forhøjet blodtryk og blodsukker , jeg manglede ½ indtil jeg havde været færdigt uddannet .

Havde heldigvis ikke skibet min fagforenning , så jeg røg på sygedagpenge hvor efter jeg røg på bistand.
Siden jeg var meget stærk overvægtig valge jeg højskole og livsstil ændring og har også tabt 55 kg i alt.
Men for hver kilo jeg har tabt blev min blodsukker slemmere , og jeg fik slidsgigt i snart alle mine bløddele.
Jeg prøvede på at gøre min uddanelse færdig , men kunne bare ikke klare det sidste halve år .

Jeg har de sidste mange år været på den ene praktik og arbejds prøvning og motions tilbude Det ene efter det andet.
Har for 1½ siden været på arbejdes prøvning i et reva huse. Hvor de vurderede en arbejdses evne på højst 9 timer, og en vurdering om at fremtiden vil min arbejds evne kun blive mindre. Og det er gået stærk ned af det sidst 1 år.
Jeg jeg er gennem lyst fra top til tå, over mange år og der hver gang bare kommet nye skavanker frem .
Jeg har aldrig sagt nej til noget som kommunen forslog , og jeg har de sidste mange år kæmpet for at komme ud og lave noget . Da jeg gerne ville arbejde.

Her for et år siden startede jeg på en skole , og var glad for det . 9 timer om ugen . Men hvis jeg ikke havde min mand, som over tog det meste her hjem ,så havde jeg ikke kunne klare det ,og at jeg havde to fri dage i ugen hvor jeg kunne samle kræfter igen.
Da jeg havde været der ½ år fik jeg en infektion i min skulder og skulle opereres akut, og havde hjemmepleje i 3 måneder .
Jeg fik ikke startet op igen da mit immuneforsvar iøjeblikket er så lav , at jeg samler på sygedom , når jeg bare er i nærheden af nogen som er syge
Skole bakterie bombe LOL.

Min liv har ændret sig ved at min mand er væk 14 dag af gangen pga arbejde og vi kun ses 1½ dag . Så jeg skal klare det, her hjemme selv . Har så en god familie . Jeg har lige overskud til klare mit hjem . Men jeg kan ikke klare mere hverken fysisk eller sindsmæssig, da jeg hvergang tager det som en personlig fiasko hvis det ikke lykkes for mig at gennemføre noget.
Alle de mange år hvor jeg har hængt ude i den fri luft har slidt på mig .

Jeg har ikke overskud til arbejds mareked mere og har nu gået i meget lang tid og kæmpet med mig selv . Da jeg jo gerne ville bidrage med noget på arbejdes markedet og være en del i arbejds livet . Men må jo indse og forstår mine ejen grænser
Og må ind se, at jeg kan ikke mere . da mit liv ilang tid har været et smerte helvet.
Og denne gang mente sagsbehandel også det var tid til at søge nu hvor jeg selv også var klar til det .Men vi skulle har så meget som muligt med og samlet for ikke at for afslag.

Nu går jeg med angsten om at for afslag hvis jeg søger , nu hvor jeg har slugt karmelen. Og den har været svær at sluge .

Er der noget jeg skal være obs på at have med . Og tror i at jeg har en change.

I må undskylde mit rådet indlæg , men jeg har svært ved at får samlet mine tanker iøjeblikket .Og håber at i måske kan finde lidt hoved og hale i det :-)
HHB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 18:16   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej HHB,

Velkommen til K10.

Du skal under ingen omstændigheder søge førtidspension selv (eller) på det foreliggende grundlag. Dette kun såfremt alle papirer peger mod pension !!

Det optimale ift. pension er at kommunen udreder dig arbejds og helbredsmæssigt for derefter at finde ud af hvor du hører til.

Tal med din sagsbehandler omkring det at afklare din arbejdsevne såvel som dit helbred i forhold til en evt. pensionssag.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 18:55   #3
HHB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
HHB er ny på vejen
Det hele går igennem kommunen . Min sagsbehandler har bare ventet på at jeg sagde , jeg ville have FB.
Min sags behandler mener hvis de tager de undersøgelser som er lavet over min slidgigt som jeg har pga jeg er hybermobilitet , og som er vurderet stationær, som de sidste 8 år er blevet kontolleret med røgen årligt og mr scanning og kun er blevet dårligere . Og når min diabetis læge også vuderere at det er statsionær ,som den er . For mig ligger min nomale blode sukker på 17 . Med 2 hurtig virkende , 4 gang langsom virkende insulin med enheder på 46 + og alt andet jeg sluger for , for at får det ned .
Hvis jeg også tager en samtale med en psykiater .Så skulle vi have nok efter hendes mening.

Men jeg har ikke til store tiltror til vores samfund mere. Og er et kasse menneske som skal har styr på ting ellers så har jeg det skidt .
Og jeg føler bare ikke jeg har kontrol over tingene her når der andre som skal bestemme over mit liv.
Og man skal jo aldrig tage noget forgivet .
HHB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 19:11   #4
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Lyder bestemt ikke rart.
Du skal bare se at komme afsted omgående.

Stakkels dig :-/
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der noget jeg skal være obs. på ? popia Spørgsmål ang fleksjob 7 14-08-2013 19:47
Er i job - søger flexjob - hvad skal jeg være obs på? Livsvilje Spørgsmål ang fleksjob 13 19-05-2012 07:39
En god historie, som der kan være noget om V_Brask Dit og Dat 4 25-10-2009 06:59
fleksjobansættelse og papirunderskrivning, er der noget jeg skal være nervøs for? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 2 30-12-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension