K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 13:04   #1
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
Partshøring

Er der nogle herinde der ved, hvordan det forgår med en parthøring? Min sagsbehandler vil færdiggøre min ressourceprofil idag. Bliver den sendt til mig? Jeg vil gerne have fagforeningen med, men min sagsbehandler skriver at sagen er færdig d. 28-2-10, hvordan kan hun vide det, hvis ikke fagforeningen lige kan stille op med et menneske, til et møde inden den dato?
D. 28-2-10 udløber mine sygedagpenge, og jeg kan se tre scenarier: at jeg bliver bevilliget fleksjob, at jeg skal på revalidering, og det værste: at jeg skal søge kontanthjælp. Er der nogle der ved hvor lang tid man har til at klage?

Mange hilsener fra Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 13:30   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej chico

Et kommunalt begreb for en "partshøring" kan også bare være; at de sender ressourceprofilen(RP) til dig for underskrift...

Hvis dette er tilfældet, skal Du bare sørge for at oplysningerne i RP er ok... -men det er selvfølgelig også en opgave i sig selv, for når den er underskrevet er det MEGET svært at få noget ændret

Du kan jo bare ringe til sagsbehandleren, hvis du vil vide hvad der står(overordnet) i RP'en... -du kan sikkert forvente - i disse "nye tider" - at du enten bliver visiteret til fleks eller revalidering!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 16-02-2010 kl. 14:01. Årsag: Manglende overblik...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 13:52   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har 14 dage til en parthøring fra du får den
det skal ikke noget personligt møde til.
som jeg forstå det, er det en parthøring i sygedagpenge stop.
hvad siger din sagsbehandler og hvad vil hun/han indstille dig til.

mine sygedagpenge stoppede, men sagsbehandler indstillede mig til pension
derved fik jeg stadig sygedagpenge og får det stadig fra juli 2009 ud over de 52 uger jeg har fået. venter kun på et svar om pension.

men det kan man ikke lige med fleksjob eller revalidering, så din sagsbehandler burde have en plan klar.

udfra din anden tråd, kan jeg se din sagsbehandler er indstillet på flexjob.
så havde da lige taget en snak med hende.

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-02-2010 kl. 13:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 14:33   #4
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
partshøring

Min sagsbehandler ringede og sagde at hun sender ressourceprofilen til mig i morgen, så jeg skulle gerne have den torsdag. Jeg spurgte om hun stadig arbejder på, at jeg skal bevilliges fleksjob, og det gør hun. Så det var en dejlig udmelding, nu glæder jeg mig bare til at få det på skrift. Der er åbenbart kommet nye regler lige inden jul, om at når man er hypermobil, så blver man ikke "bare" instillet til flexjob. Det er altså derfor ,at afd. lederen i jobcenteret sagde sådan til mig for tre uger siden. Nu håber jeg bare ikke at hun begynder at blande sig i min dag, nu skal det bare overståes, så jeg kan komme videre.

Tak for jeres svar....vender tilbage på torsdag

Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 14:55   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
nye regler lige inden jul, om at når man er hypermobil, så blver man ikke "bare" instillet til flexjob.
Kan du ikke prøve at få det på skrift?

Det er altså ulovligt. Det er ARBEJDSEVNEN, man skal undersøge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 15:52   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke det er arbejdsevnen der hentydes, hvis de ikke ''bare'' kan henvise til fleksjob?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 19:03   #7
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åh ha, Kæmper selv med tankerne om hvad der sker 1/3. Der stopper forlængningen på 2x13 uger, og jeg er IKKE afklaret mod noget som helst.

Har endnu ikke modtaget RP eller er blevet partshørt. Var til samtale midt januar, men det var bare en opfølgning på mit forløb hos anden aktør... Har heller ikke modtaget brev fra kommunen om varsel af stop eller mulighed for klage... Er sq noget nervøs for hvad der skal ske mig....

Sorry, var ikke for at stjæle din tråd. Er bare lige de samme spørgsmål jeg selv kæmper med
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension