K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2009, 16:34   #1
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
At leve for 1670 kr/mdr.

Ja det er hvad SKAT siger at jeg skal.

Jeg har et studielån og noget for meget udbetalt SU gæld hos SKAT. Har gentagne gange skrevet til dem om henstand og fået ok. Nu er det slut. De har lavet en beregning som viser at jeg har 5170 kr. til mig selv hver mdr. Det er dog UDEN mit banklån, som jeg afdrager med 2500 kr. hver mdr. og så har de beregnet at jeg skal afbetale med 1000 kr. til SKAT, altså har jeg så 1670 kr. hver måned til at leve for=mad, hygiejne ting, husholdning, MEDICIN OG AKUPUNKTUR!!!!

Hvordan i al verden forestiller de sig at det skal kunne lade sig gøre???

Jeg har oplyst dem om hvorfor jeg ikek har ret mange penge og ikek kan betale min gæld, at jeg har en flekssag kørende og afventer svar. Jeg ved da godt at der er mulighed for at jeg ikke for fleks (men selvfølgelig får jeg det) og jeg dermed sidder i samme situation som nu...men slap dog af og giv mig henstand og lad mig kontakte jer når jeg ved hvordan verden ser ud.

Tumper altså...
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 17:24   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Det lyder som om de er lidt hårde ved dig, jeg skyldte over kr. 6000,- i skat og fik en afdragsordning på kr. 100,- da jeg røg på kontanthjælp, jeg fik af vide at det ikke var beløbets størrelse men viljen til at vise at jeg ville betale de så på og da jeg viste viljen ville de gerne sætte afdragene ned til et minimum,.

Men nuvel- jeg har også under kr. 1500,- at overleve af, det kan næsten ikke lade sig gøre, men med gode venner der kommer til kaffe ofte og selv medbringer kaffebønnerne, ungerne der inviterer sig selv på middag og selv medbringer maden, osv så overlever jeg med nød og næppe, men børnebørnene må se langt efter mere end et lille puslespil i jule/fødselsdagsgave fra mormor.

jeg håber virkelig du snart får en afklaring på din fleksansøgning
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 17:45   #3
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Well, jeg ved da godt at andre lever for samme eller mindre beløb. Men jeg bruger 700 kr. om mdr. på akupunktur så jeg kan overkomme dagene og ca. 200 på medicin. Så hvad så? Pasta hver dag med salt og peber på?

Ja der går nok 3 mdr. endnu før min sag er done
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 17:59   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
jeg ved jo ikke om du er på overindførelseskomst, for så må SKAT ikke trække.
De gjorde det ved mig, fordi jeg nogle år forinden på papiret havde udlejet 'fælles værksted' til min x og dermed fået en fiktiv indkomst og dermed et beløb der skulle beskattes.
Jeg var på kontanthjælp og ventede på min ftp, og bad dem om at vente, fordi jeg ikke kendte reglerne.
Kun fordi jeg kunne låne/trække på min datters børneopsparing, at jeg så kunne betale huslejen, for jeg fik kun udbetalt. ca. 6500 om måneden...

Indsætter et link vedr. offentlig gæld

http://www.borderlineforeningen.dk/i...eldsregler.pdf
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 18:13   #5
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg får løn for deltidsarbejde, så ingen overførselsindkomst
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 21:28   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skylder også en bette smule til skat.
Da de så indkrævede pengene ringede jeg derind og sagde at jeg var på sygedagpenge og jeg altså ikke kunne betale så meget.
De lavede da hurtigt en afbetalingsaftale hvor jeg betaler lidt af hver måned, og så har vi så aftalt at hvis jeg ikke har fået afbetalt alt inden jeg får et arbejde, sættes beløbet op når jeg får et arbejde.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 08:22   #7
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej...tænkte på om banken ikke kunne nøjes med lidt mindre....2500 om måneden er da meget at afdrage
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 09:28   #8
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Gigipi. Du har ret i at det kan man godt, men de har regnet ud at det er det jeg kan betale.


PruttenQ - ja det er meget, men jeg vil virkelig gerne af med den gæld. Skal betale 2 år endnu og der er høje renter på, så det skal bare ud af verden og jeg har selv budgeteret det, så det er helt fint med mig. Der er jo endnu højere renter hos banken end hos SKAT.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 12:08   #9
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Har du søgt om at få dækket udgifterne til behandling via Aktivlovens § 81/§ 82?
Og har du søgt om dækning af nødvendige merudgifter, hvis du har høje merudgifter pga. en varig funktionsnedsættelse?
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 13:36   #10
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Det var da bestemt værd at undersøge, men tror at de vil sige at jeg tjener for meget.
Har ikke HØJE merudgifter, men ca. 1000 kr/mdr. Og så er det ikek afgjort fra kommunens side at jeg har funktionsnedsætelse endnu
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension hvordan kan man leve af den Poeppel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 16-05-2009 21:30
At leve med en kronisk Stofskiftesygdom Vægten Dit og Dat 3 20-01-2009 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension