K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2015, 23:05   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til jer raske, som klapper af jagten på kh-modtagerne

Sæt jer ind i sagerne før i støtter Venstre og CO i deres hetz imod vores medmennesker.

http://www.avisen.dk/kontanthjaelp-f...tv_313072.aspx

Torben og hans kone Bente er begge på kontanthjælp.

De har tre fælles børn og Torbens to store drenge fra et tidligere forhold.

Familien får 400.560 kroner i samlet støtte fra det offentlige

I 2006 kom Torben ud for en arbejdsulykke:

Arbejdsprøvningen, blev han sat ned fra 12 til 4 timers arbejde om ugen.

Bente lider af Krohns sygdom, som er en kronisk betændelse i tarmen. Hun fik sidste år lagt en akut stomi, og er blevet opereret hver tredje måned siden.

Det er sådanne meget hårdt ramte familier i hetzer imod.

Kender du konsekvensen af Krohns sygdom?


https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...crohns-sygdom/

Har du viden om, hvordan et menneske har det, når arbejdsevnen er nedsat til 4 timer om ugen?

Hvis ikke du har kendskab til spørgsmålene, så var tiden måske inde til, at du tog afstand til Venstre`s hetz imod bla denne familie.

Eksempel på et budget for familier på kh

Fakta: Så mange penge er der sat af

Udgifterne er baseret på en gennemsnitlig dansk børnefamilie. Husleje og institutioner er tilpasset eksemplet fra Venstres kampagne. I budgettet har Ann Lehmann Erichsen medregnet:

Husleje - 6.250 kr.
El, varme mv. - 2.523 kr.
Fødevarer - 5.356 kr.
Drikkevarer og tobak - 1.024 kr.
Tøj og fodtøj - 2.291 kr.
Daginstitutioner - 3.451 kr.
Bleer, sæbe, kosmetik mv. - 937 kr.
Telefoner, abonnementer - 919 kr.
Computere, internet, licens mv. - 732 kr.



Disse ting er ikke regnet med i familiens budget, og skal derfor dækkes af 1.600 kroner eller besparelser på posterne ovenfor:

Boligudstyr, møbler, køkkengrej, hårde hvidevarer
Tv, musikanlæg, legetøj, hobbyartikler, planter,
Sportsaktiviteter, biograf, teater, koncert, restaurant
Ferier
Frisør
Barnevogne og andet udstyr
Forsikringer
Køb af transportmidler
Anden transport, fx benzin
Gaver

Kilde: Ann Lehmann Erichsen, Nordea / Danmarks Statistik

Det er efter min mening ikke familier på kontanthjælp der har grund til at skamme sig.

Det er alle brøleaberne, der burde skamme sig.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0310171950.htm

454.215: Løkke vil ikke svare på hvor høj kontanthjælpen skal være

Hvor skal det moderne kontanthjælpsloft egentlig ligge?

- Det skal jo ligge lavere end der, hvor det er nu, for der er ikke noget loft, siger Lars Løkke

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-03-2015 kl. 23:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2015, 19:43   #32
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Det er alle brøleaberne, der burde skamme sig.
Man kan vælge at betragte det aktuelle stunt som: annonceringen af en ubegavet proletar-politik over for et mindst lige så ubegavet publikum, med det sigte 1) at gøre sig selv interessant og 2) fordreje diskussionen væk fra det substantielt væsentlige i værdifordelingspolitikken.


Nu har Venstre sit afsæt i et regulært bonderøvs parti, så man kan vel ikke være spor overrasket over, at der ikke ligefrem er elitær tankevirksomhed, der kommer fra den kant, men måske mere en regulær: svinestreg.

Måden at håndtere en stor levefod inden for det partis rammer, den er på ingen måde noget, der ligefrem pynter på partiets renomme.

En sag i kategorien: Kejserens nye klæder ... og her har vi tilmed formandens ord for, at man ikke kan få megen sko for 2000 kroner.

https://www.youtube.com/watch?v=OdNt041VhyA


Men igen, igen: Når formodentlig mere end halvdelen af den danske befolkning har en begavelse under gennemsnittet, så er det tænkelig meget op ad bakke at få bare lidt overordnet og substantielt frem på scenen i det politiske teater ... det er forstemmende ... meget forstemmende ...


Som jeg tidligere har ventileret, bliver det kommende folketingsvalgs tre hovedtemaer:

1) Økonomisk ulighed

2) Økonomisk tryghed

3) Fremtidens arbejdsmarked



Så kan Venstre med Lars Løkke og Kristian Jensen i spidsen hoppe og danse som de vil akkompagneret af en omgang Troels Lund Poulsen Style ... ligesom jeg tænker, at en del af de mest fremmelige landmænd, på den lange bane, godt kan se Alternativet som et alternativ til Venstres neoliberalistiske rovdrift på naturens ressourcer og "kejserens" proletar-flyvninger på "1. klasse" m. fri bar og andre lig i lasten for andres penge ...

Men når man er kravlet så højt op i træet som Venstre er, så kan det selvf. være noget af en udfordring at få god jordforbindelse i den danske muld ...

Gudinden Nemesis holder givet godt øje med Venstre ... og tænker sikkert: man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 13:25   #33
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
De 144.000 kr er min indtægt ...samlet alene pga partners indtægt - ikke andet ...
Så har din partner relativt høj indtægt. Det er også en fordel for FTP, du bliver ikke fuldstændigt modregnet ned til 0

Citat:
mange ftp-er kan heller ikke spare 10.000 kr op som enlig eller 20.000 kr op som par..
ALLE FTP kan spare penge op til tror jeg 700.000

Citat:
det der er uretfærdigheden er gensidig forsørger pligt forsvinder for 1 gruppe og man ikke for den fjernet for andre.
Den er der stadig for gifte KH og den GF der blev fjernet var meget hårdere end den til FTP. Selvfølgeligt burde alt GF fjernes, men nu var reformen i fokus.

Citat:
en forsørger over 30 år vil efter jan få ca 14400 kr uanset hvem de bor med. en ftp efter 2003 kan komme ned på ca 12000 kr .mdr..alene pga gf.
Og en gift forsørger på KH kan risikere at ryge ned på 0(NUL) kroner, mens FTP i værste tilfælde i det mindste beholder en ok indtægt.

Citat:
udover det er der special tandlæge hjælp. tror det er 600 kr år under 25 og 850 kr over 25. og ellers er det 85 procent de kan få betalt . altså 15 procent i egen betaling.
FTPere får højere boligsikring, tilskud og må tjene penge.

Citat:
mange ftp-er flytter ikke sammen af samme grund. men det er som om det er mere "godkendt" at sige det før man flytter sammen, end når folk bor sammen.
Man skal være ret fjollet hvis man ikke flytter sammen som FTP. 2xFTP (ca 20.000 udbetalt+boligsikring+osv) er en udemærket indtægt.

Citat:
det her handler ikke om mig som person ,men om dem der lider og har det svært derude pga gf og lave indtægter .
Jeg tror nu det er de færreste FTP der lider og hvis de gør, er det nok ikke pga GF. Men er enig i at den bør fjernes, da den er unfair og ikke hører hjemme i 2015.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 11:45   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"FTPere får højere boligsikring, tilskud og må tjene penge." citat.

Os der har fået tilkendt efter betingelserne af reformene i 2003, kan ikke ovenstående!
Derimod kan vi søge efter merudgiften §100.

(Boligsikring er måske for de med lejeboliger?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 18:19   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg læser HVER dag på facebook folk ikke vil flytte sammen, pga det de mister ...

hvad hjælper det min har en høj løn - ikke høj løn. hvis vi ikke har fælles økonomi...det ændrer ikke på noget ..om han tjente mere eller mindre,...

det er princippet og det har jeg skrevet til samtlige partier...at de ændrer det for nogen og ikke andre

en kontanthjælps forsørger over 30 der vil få ca 14400 kan flytte sammen med en der tjener 1 mil...efter jan.. er det mere fair end at en ftp ikke kan ?
mange glemmer der ALTID er folk der vil blive ramt, for hvem det ikke er fair overfor og det har jeg så gjort opmærksom på..en på kontanthjælp kan også ha en partner med en god løn og så er det ok ?

måske kan nogen spare 10.000 kr op som ftp...men altså ikke alle. det læser man også tit..om det er fordi det er deres regninger el.andet der er for meget aF skal jeg ikke kloge mig på...

Ja gifte kontanthjælps modtagere vil stadig ha GF...men som jeg læser nogen svar herinde...er der nogen der mener det er fint en gruppe automatisk får mere end en anden-.-..gift eller ej..

EN VIGTIG ting er kontanthjælp er ikke noget folk skal blive ved med . den er midlertidig - selvom nogen får den længe..en ftp er for evig for de fleste,,

ja nogen kan tjene penge- udover ftp...men mange kan ikke ..der er ingen der er ens..

jeg holder på som jeg har skrevet det er unfair..uanset andre tænker og mener . så er det nok fordi de ikke selv oplever det hverdag...
jeg kan skrive og nævne det for politikker konstant og håbe noget bliver ændret et sted..
og det har INTET personligt med dem på kontanthjælp at gøre - det er princippet....

god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 01:38   #36
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
EU-Kommissionen skøner at der skatteundrages for 7.500.000.000.000 kroner ...

... (7.500 milliarder kroner) om året i EU-landene.

Citat:
8,6 procent

Hvis virksomheder afskæres fra at snyde i skat, vil selskabsskatten i EU kunne sættes ned fra nu i gennemsnit 24,1 procent til blot 8,6 procent. Det vel at mærke uden at statskasserne mister indtægter. Det fremgår af beregningerne fra Tænketanken Europa.
Kilde: http://www.avisen.dk/taenketank-ryd-...ls_315857.aspx


Så mangler vi bare at Venstre får det show annonceret alle mulige og umulige steder ... så er deres valgsejer vel hjemme og Landsbytosserne m. deres bankbos vil være i himmelen eller skvatte om af bare begejstring :-)

Og set i det lys ... hvem fan... gider så at interessere for de småbeløb et par enkelte kontanthjælpmodtagere må leve for ...


BTW: Vi håber Løkke har haft råd til et par nye underbenklæder i 2015, så de synlige spor efter at han sidder og hiver i håndbremsen ikke bliver alt for synlig ...



Citat:
Da regeringen sidste år solgte aktier til den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs, havde Finansministeriet beregnet Dongs værdi til 31,5 milliarder kroner.

Bare tre måneder senere fik Dong mulighed for at oprette tre havvindmølleparker med fuld støtte fra Storbritannien, hvilket - ifølge beregninger Politiken har fået foretaget - straks øgede Dongs nutidsværdi til over 50 milliarder kroner.
Kilde: http://www.avisen.dk/avis-danmark-ov...lg_315664.aspx


Jah ... hvad fand.. ca. 20 milliarder kroner ... hvem gider interessere sig for at de småpenge mangler i fælleskassen?

Hastværk med at sælge ud ... og se ud som om man laver noget ... er meget vigtigere :-)


Set i det lys ... 454.215 kr ... hvem fan... gider så at interessere for de småbeløb et par enkelte kontanthjælpmodtagere i skyggesiden må leve for ... når man kan få en samling taskenspillere i det politiske teater næsten gratis ...


Hvad enten man er helt blå eller rød i roen, så ka' man bare det gylle med at formøble andres penge :-)

Et par politiske klaphatte må sidde og sove i kulissen for andres penge ... ellers havde vi nok allerede haft en kampagne med det fråsende omdrejningspunkt ... nå ... men der kommer vel lidt momentum fra den side, så snart der kaldes til valgurnerne?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 23:05   #37
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg læser HVER dag på facebook folk ikke vil flytte sammen, pga det de mister ...

hvad hjælper det min har en høj løn - ikke høj løn. hvis vi ikke har fælles økonomi...det ændrer ikke på noget ..om han tjente mere eller mindre,...

det er princippet og det har jeg skrevet til samtlige partier...at de ændrer det for nogen og ikke andre

en kontanthjælps forsørger over 30 der vil få ca 14400 kan flytte sammen med en der tjener 1 mil...efter jan.. er det mere fair end at en ftp ikke kan ?
mange glemmer der ALTID er folk der vil blive ramt, for hvem det ikke er fair overfor og det har jeg så gjort opmærksom på..en på kontanthjælp kan også ha en partner med en god løn og så er det ok ?

måske kan nogen spare 10.000 kr op som ftp...men altså ikke alle. det læser man også tit..om det er fordi det er deres regninger el.andet der er for meget aF skal jeg ikke kloge mig på...

Ja gifte kontanthjælps modtagere vil stadig ha GF...men som jeg læser nogen svar herinde...er der nogen der mener det er fint en gruppe automatisk får mere end en anden-.-..gift eller ej..

EN VIGTIG ting er kontanthjælp er ikke noget folk skal blive ved med . den er midlertidig - selvom nogen får den længe..en ftp er for evig for de fleste,,

ja nogen kan tjene penge- udover ftp...men mange kan ikke ..der er ingen der er ens..

jeg holder på som jeg har skrevet det er unfair..uanset andre tænker og mener . så er det nok fordi de ikke selv oplever det hverdag...
jeg kan skrive og nævne det for politikker konstant og håbe noget bliver ændret et sted..
og det har INTET personligt med dem på kontanthjælp at gøre - det er princippet....

god weekend
Du kan stadig ikke sammenligne de to ting på den måde, selvom det er forsørgerpligt. En samboende KH kan beholde sin indtægt nu, men er stadig underlagt reglerne for værdi og opsparing. Hvis din mand giver dig en fin ny bil, er det fint på FTP, men på KH vil du skulle sælge bilen. På FTP kan du spare op til en dyr rejse, det kan du ikke på KH. Du vil kunne rejse frit, det kan du ikke på KH. Du kan vinde i lotto og leve fedt, en KH vil blive modregnet fra dag et. Du kan bo i et andet land, osv. osv.

Det er fjollet at sige at en FTP ikke kan leve sammen. Du bliver kun trukket op til et vist punkt og så ikke mere. Er det surt? Ja, skal GF væk? Ja. Men det er ikke noget at gå ud fra at "pive" over KH modtagere.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 10:59   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ABRAXUS

nu er det altså ikke mange¨på ftp jeg kender der fræser rundt i nye biler de har fået af deres partnere eller bare vupti har 10.000 kr.-.

du forstår slet ikke det er princippet i gensidig forsørger pligt , er eneste ulempe at folk ikke må eje over 10.000 kr personligt på kontanthjælp findes der nok også løsninger for det - det har folk allerede i dag metoder til at undgå. hvad de selv beretter .

men de kan stadig modtage fuld og bo med en rig , mens en der er ftp og hårdt ramt af gf og måske også meget syg må nøjes med op til ca 23-2400 kr mindre uanset forsørger , alder , sygdom osv,

det er måske rimeligt i din verden- men mange ftp-er der er hårdt ramt af gf synes ikke det er fair¨. ,måske skAl folk være hårdt ramt for at forstå det og føle det på egen krop før uretfærdigheden går op for en. penge har det nogen gange med at flytte meninger -.

det handler slet ikke om at det ikke er folk på kontanthjælp velundt at få hver en kr.-.. det handler om forskellen.
heldigvis er der de sidste uger kommet en del opmærksomhed , efter en gruppe på facebook har kæmpet hårdt for at gøre opmærksom på det .

Så politikkerne ved det i hvert fald nu , hvis de ikke vidste det før -.

ingen er så naive at de regner med gf forsvinder helt for ftp-er . men bare udregnings modellen blev ændret og der kom samme lov for alle ..pensionster - kontanthjælp og ftp .- så var man kommet langt .

STRIBE FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension