K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2015, 14:09   #11
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
"Grundmotivationen i dag ligger i at arbejdsudbuddet (= arbejdstageren) er pligtig til at tage et anvist arbejde - ellers er konsekvensen at forsikringserstatningen for tabt arbejdsfortjeneste stopper.

Enkelt og ligetil ... vel selv for Hr. Kristian Jensen & Venstre?"

Hr. bankfuldmægtig Jensen, ville jeg ikke overlade at køre en barnevogn - og da slet ikke et ministerielt embede.

Men de er da pinligt klar over at man skal både stå til rådighed og at der ikke er arbejde nok at få - det handler om positionering iforhold til regeringen og LA. Og at sparke vælgerne hård i Det-er-da-også-for-dårligt-løgene.

Sidst redigeret af hejhejhej2; 04-03-2015 kl. 14:12.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 18:31   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Men de er da pinligt klar over at man skal både stå til rådighed og at der ikke er arbejde nok at få - det handler om positionering iforhold til regeringen og LA. Og at sparke vælgerne hård i Det-er-da-også-for-dårligt-løgene.
Med andre ord: Det er blot dum politik serveret for en endnu dummere vælgerskare?


Altså politisk race to the bottom med det sigte at tiltrække endnu flere ubegavede klaphatte?

Jeg troede ellers, at LA var det ultimative parti for ubegavede klaphatte stærkt forfulgt af DF ... men nu kommer Venstre så ind i kampen og udfordre på laveste fællesnævner ...

Men det er sq godt, når et proletar-parti kender sin historiske plads :-)


PS: Jeg kan se, at Traktor-Troels allerede har lavet sin valg-video: https://www.youtube.com/watch?v=ySJyz6U0zvI

Og i aften (den 4.-3. 2015) på DR2 kl. 22:00 ruller der en stor beskoet levefod hen over skærmen ... lad os se om kandidaten laver en halv eller hel Brixtofte ... jeg må i hvert fald i kælderen for at finde en passende flaske frem til lejligheden ... god underholdning? ... det skåler vi på: http://www.avisen.dk/avis-loekkes-fo...ke_311960.aspx
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 19:03   #13
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Med andre ord: Det er blot dum politik serveret for en endnu dummere vælgerskare?]
Genau, i politik gælder det om have fat i 2 grupper - De ideologisk forblændede og de stupide.

Dr i aften - i'lĺ drink to that ;-)

Sidst redigeret af hejhejhej2; 04-03-2015 kl. 19:06.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 00:45   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Modsvaret om at Løkke med familie samlet modtager lidt under 3 millioner pr år, er da ret interessant.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 11:16   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Modsvaret om at Løkke med familie samlet modtager lidt under 3 millioner pr år, er da ret interessant.
Hvor har du læst det?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 11:55   #16
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det er en beregning hvis han bliver statsminister, eftervederlag og frynsegoder som bil, og tilskud til hans børn.

Snuppet fra statskassen, selvfølgelig.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 12:21   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er en beregning hvis han bliver statsminister, eftervederlag og frynsegoder som bil, og tilskud til hans børn.


Der er vist noget med, at han får det samme idag, dog noget betalt af Venstres kasse = delvist offentlige midler. Man skal jo ikke gå ned på "udstyr".

Skiltet blev vist i Tiirsdagsanalysen på News.
Kunne tænke mig fra en rød ungdomsorganisation
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 13:02   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er valgår, og med kampagnen forsøger venstre vel at appellere til den indre svinehund for at lokke stemmer til. Jeg frygter, det venstre i virkeligheden beder om, er mandat til at sænke alle overførsler. Så uanset, hvad man måtte mene om gensidig forsørgerpligt eller størrelsen på en bestemt ydelse, kan det vist kun gå én vej med venstre ved magten. Og så er det, man skal tænke på, hvornår uheldet rammer én selv og man får brug for hjælpen – og ikke på hvor meget skattelettelse, jeg kunne få her og nu, hvis kontanthjælpsmodtagere ikke fik alle de penge…

Og jeg kan ikke undsige mig en lummer fornemmelse af, at venstre med deres kampagne også (eller måske i virkeligheden?!) sigter mod mindstelønnen for at få den sænket. Og dét går jo ikke, når overførslerne er så høje… Hører jeg jbo & co. godte sig i kulissen…?

Det er en afskyelig og manipulerende kampagne. Venstre glemmer, at mange kontanthjælpsmodtagere har andre problemer end arbejdsløshed, fx sygdom. Vi har i DK valgt, at børn i disse familier ikke skal betale prisen for deres forældres ulykke og sygdom, men skal have så god en barndom som muligt, for at de kan vokse op og forhåbentligt bryde den sociale arv og blive lovlydige lønmodtagere. Det kalder man velfærd. Men det er åbenbart ved at være et fy-ord… Hvem har i øvrigt sagt, at færre penge til folk, der ligger ned og flere penge til dem, der allerede har så rigeligt øger incitamentet til at arbejde mere…?!

Når dét nu er sagt, må jeg indrømme, jeg også har moret mig i denne uge. Den måde kampagnen er blevet modtaget på, på fx Twitter under hash-tagget tingVenstreRegnerMedIKontanthjaelp har været genial (jeg nævner bare ’underbukser'...). Det virker på mig som om, folk er begyndt at gennemskue venstre & co. og nu svarer igen med bl.a. humor og latterliggørelse. I al fald synes jeg, de bifaldende kommentarer bliver færre og færre i kommentarfelterne…? Jeg håber, det betyder, at befolkningen ikke længere bakker op om den slags politik. Siger jeg vel vidende, at blå blok med venstre i spidsen gør hvad de vil, hvis de vinder næste valg…

Og så har jeg lært to nye ord i denne uge: ”kontanthjælpsbaron” (om de rige kontanthjælpsmodtagere) og ”social sadisme” (om dem, der sparker til dem, der allerede ligger ned)… Jow, jow…

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 16:08   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kender ret mange som hygger sig over at debatten er om det her....for så længe bare de fattige kan hakke på hinanden og de fleste taler om det her emne...

Ja så længe er der jo ikke nogen der taler om alle med dem de store arbejdsfri indkomster...skattely osv osv osv

Se hvad jeg laver med denne hånd.....for så ser i ikke at jeg har den anden hånd nede i jeres lomme for at tømme den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 11:37   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spændende med Venstres "moderne" kontanthjælpsloft, der om muligt synes at være endnu strammere end det gamle.
Lusket man ikke lægger kortene på bordet.
Manipulation, at sætte ørebeløb på summen - så den synes endnu høkere med alle de cifre.
Gad vide, hvad budgettet er totalt for det reklameopstød.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension