K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2015, 16:08   #1
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
454.215 kr

Sort stue har fundet deres prugelknabe til næste valg.


"Og Venstre har været kreative.

De har fundet et af de allerhøjeste beløb et par på kontanthjælp kan modtage, nemlig 454.215 kr. Det er vel at mærke før skat og med indregning af værdien af friplads til parrets tre børn, der 'tilfældigvis' er i de aldre, hvor udgiften til institutionerne er højest. Men ok; lad os tage udgangspunkt i beløbet. Hvor høj en løn skal man så have for at have en tilsvarende indkomst?
Omkring 105 kroner i timen....
"

kan anbefale at læse
http://politiken.dk/debat/profiler/p...anair-samfund/
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 16:10   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja iforhold til en FTP efter 2003 kan lande på ca 12000 kr brutto ..pga gensidig forsørger pligt .

Så er det her altså meget . Efter jan 2016 kan en forsørger på kontanthjælp få ca 2500 mere end en FTP .uanset hvem de bor med
Det er altså ikke fair
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 16:20   #3
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Stribe, det er netop pointen med udspillet, at spille samfundsgrupper ud imod hinanden.

Gensidig forsørgerpligt for fper har vel ikke noget at gøre med kontanthjæps modtagere. at man skal behandles som individer og ikke modregnes, heller ikke som fper, er jeg enig i.

Det er for 5 personer, og børnecheck og boligsikring mv. er der også mange i arbejde der får.
At man har en holdning til kontanthjælps nivauet er da fair, men det her nærmer sig propadangistisk manipulation!

beklager stavefejl, min spellchecker strjeker i solidaritet med ryan airs ansatte.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 16:27   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jo det har faktisk noget med FTP - er at gøre .

At de fjerner GF for en gruppe ,hvor det endda er midlertidig .og hvor der er en chance for en del

Og så lader en del ftp.er få så meget mindre

Det er absolut ikke rimeligt .da vi ikke kan ændre det , det kan de .

Så jo gensidig forsørger pligt skulle være blevet for alle eller fjernes for alle ..det er jeg absolut ikke den eneste der mener
Dem der ikke mener den skal fjernes er enten ikke ramt ,eller ikke ret meget

Og jeg får max 75 kr timen er det så rimeligt
144.000 kr for jeg incl alt

Og hvad tjener en ufaglært i fakta hvis du skriver omtalte familie får 105 kr i timen . Det er immervæk mange penge i timen hjemme

Og 450.000 kr er altså meget at få alt incl ..
Det siger mange FTP er også

Sidst redigeret af stribe; 03-03-2015 kl. 16:38.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 17:12   #5
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Kan de?

1. Der mangler job, man kan ikke klippe en skaldet mand.

2. Er det ikke 2/3 der er vurderet til ikke at være jobparat.
da de har både sygdom,misbrug m.m -har selv et familiemedlem der er fanget i kontanthjælpshelvedet -hun er mere syg end jeg.


Men jo, gensidig forsørgerpligt (hvem boller du med skat) bør fjernes.

Du siger "det er altså ikke fair", og du ryger hermed lige i fælden, med al respekt :-)

Og kassedame er primært studiejob, som får su ved siden af. og de lavtlønnede får også børnecheck, boligsikring, friplads. Derfor er regnestykket manipulation.

Sidst redigeret af hejhejhej2; 03-03-2015 kl. 17:23.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 21:19   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hejhejhej2

er du selv på kontanthjælp eller ramt af gensidig forsørgerpligt.

så mange procent du nævner er altså ikke syge på kontanthjælp. det er ikke så højt i det samlede billede.

nej du kan ikke klippe en skaldet . men hvorfor skal jeg straffes og de have mindre

det forstår rigtig mange . At det er urimeligt at den laveste tænkelige ftp pga gf er lavere end Kh og efter januar vil rigtig mange få flere.

mange skal jo forhåbentlig ikke være på den ydelse resten af deres liv. ved godt få er det i mange år-.

men jeg og mange har slet ingen chancer. så fint vi skal straffes ? iforhold til.
det mindste var de hævede beregnings grundlaget for gf for ftp-er eller fjernede den helt

ens for alle var da kun rimeligt.
det har intet personligt med kontanthjælpsmodtagere at gøre. det er ydelserne total samlignet der er problemet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 22:15   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Sort stue har fundet deres prugelknabe til næste valg.
Det er jo en forstemmende diskussion / propaganda / omgang valgflæsk med udgangspunkt i leflen for laveste fællesnævner rent begavelsesmæssigt.


Ser man bare på det, der bliver fremført, så er der mange detaljer i substansen, der væsentlig indvirker på "det simple budskab".

Går man et step videre og tænker budskabet ind i en mere helhedsorienteret sammenhæng, så falder budskabet helt sammen.


Der er umiddelbart en række nøgleord, som jeg tænker, at man bliver nød til at komme rundt om i den her debat.


Keywords
------------


arbejdsbehov - arbejdsudbud.

incitamenter / motivationer

fordelingsproblemer (af arbejde og værdi)

fattigdomsproblemer (working poor, "selvforsørgelse" mv.)


Arbejde
---------


Man tager tilsyneladende afsæt i udsagnet om, at det skal kunne betale sig at arbejde.

Afledningen må så til gengæld være, at vi kan forvente at Venstre går til aggressivt angreb på de såkaldet arbejdsfrie kapitalindkomster.

Det budskab skal der nok være nogen med pæne vinkældre mv., der ikke føler sig helt helhjertet tiltrukket af ... gætter jeg på ... naturligvis ...


Omvendt hvis vi går ind på præmissen: at det skal kunne betale sig at arbejde (selv om arbejdsfri kapitalindkomst de facto bedre kan betale sig), så forudsætter det jo som udgangspunkt, at der er arbejde at få ... ellers er det jo bare en gratis omgang for Venstre i et år, der er fuld af valgflæsk og hvor de mere fantasifulde forslag tilsyneladende allerede er begyndt at springe ind på scenen som en anden deus ex machina.


Dvs. som udgangspunkt, skal vi have 110% styr på arbejdsbehovet og arbejdsudbud.

Derfor har jeg også tidligere talt for, at der oprettes et lovpligtig arbejdsbehovsregister (med kraftige sanktionsmuligheder), så vi derigennem kan får registreret arbejdsbehovet.

En registrering af arbejdsudbudet har vi styr på ... og så er det bare at matche de to registre :-)

Hvor svært kan det være, selv for Hr. Kristian Jensen & Venstre?


Motivation
-------------


Grundmotivationen i dag ligger i at arbejdsudbuddet (= arbejdstageren) er pligtig til at tage et anvist arbejde - ellers er konsekvensen at forsikringserstatningen for tabt arbejdsfortjeneste stopper.

Enkelt og ligetil ... vel selv for Hr. Kristian Jensen & Venstre?


En luxus overbygning på motivationen kunne være et ønske om "selvrealisering" mv.

Og for nogle er det at "gå på arbejde" sikkert også en måde at slå alt for megen tid ihjel på ... staklerne ville ganske enkelt ikke vide, hvad de ellers skulle få tiden til at gå med (og måske endda blive syge af det), hvis ikke de fik stukket et stykke (typisk "manuelt" / "no-brainer") arbejde i hånden ... dvs. arbejde som terapi ... jo den vinkel har vi vist hørt om før?


Arbejdsfordeling
--------------------


Med afsæt i de føromtalte to register: arbejdsbehovsregistret og arbejdsudbudsrigistret, kan selv Hr. Kristian Jensen & Venstre sikkert regne sig frem til, hvordan man når en balance imellem efterspørgsel og udbud?

Ellers siger afsnitoverskriften vel det hele?

At arbejderbevægelsen så hverken kan tælle eller regne, det kan vi vel konkludere ud fra den tilsyneladende manglende interesse i at opnå en balance imellem efterspørgsel og udbud, fx ved at stille krav til en passende arbejdsfordeling?


Værdifordeling
------------------


Hvis idéen med at øge arbejdsudbudet ud over behovet, det er at presse prisen på indhyret arbejde, så giver det egentlig neget god mening at øge arbejdsudbuddet ud over behovet (herunder med syge og handicappede mf.) og dermed flytte værdi fra nogle lommer til andre lommer.

Jeg tænker, at selv med en begavelse mindre end gennemsnittet, kan man formodentlig indse, at har man en bestemt størrelse lagkage til fordeling iblandt en bestemt gruppe mennesker (danskerne?) og nogle (arbejdstagerne?) skal have mindre af lagkagen, er der nødvendigvis nogle andre der kan få mere (bla. folk med store vinkældre?).


Lidt som den aktuelle diskussion omkring flyselskabernes lønudgifter?

Her er man igang med at sable den nedre del af middelstanden ned i værditildeling (planken ud i retning working poor) ... og på et eller andet tidspunkt, så kommer turen iblandt middelstanden også til de, der har en mindre vinkælder ... hvis udviklingen fortsætter som den er lagt an ... og til sidst er der ingen, der længere har råd til at flyve selv lavpris (eller købe Henry Fords biler) ... (men pyt med det, for til den tid skulle værdirovet gerne være skjult i diverse skattely).


Selvforsørgelse
-------------------


Så folkens støt en vinkælder, stem Venstre (eller bare blåt) og kom på selvforsørgelse (uden et egentlig indkomstgrundlag).

Det lyder da skide godt?


I må altså tage jer sammen, komme op af sofaen og ned til stemmeurnerne ifm. det kommende folketingsvalg.

Stem V E N S T R E ... :-)

Jeg gentager: Stem V E N S T R E og én gang til for Prins Knud: Stem V E N S T R E, for så er jeres "Løkke" klar ... :-)


YES ... find nu JA-hatten frem ... og lad os S K Å L E på et rigtig godt valg for V E N S T R E ...


BTW: Synes i Løkke går i for små sko (han har jo ikke selv råd til at købe nye), så S T E M ... B L Å T ... for hulen S T E M ... B L Å T ... Kristian Thulesen Dahl er sådan en pæn fyr og enhver svigermors hedeste drøm ... og Pia Kærsgaard kan da friste enhver ungersvend ... som gevinst får I en pose kartofler til kolonihaven ... så er I selvforsørgende ... hvis ikke så er det helt klart jeres egen skyld :-)

BTW2: Jeg tænker klart, at folk med pæne vinkældre godt kan presse et par flasker mere ind på kvadratmeterne ... ellers må der jo en udvidelse til (gerne med billig arbejdskraft) ... måske kan man gå i dybden ala vinkælder i to etager ... jah det går nok ... få nu først stemt B L Å T!!!.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 23:56   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror, at det passer med at ca. 2/3 dele af de på kontanthjælp er syge/tilskadekomne/handicappede!

Der står stadig mange, som er uafklarede efter fratagelse af sygedagpengene.

Dernæst er den største gruppe nok, de der har sociale problemer af forskellig art(mange år uden af samfundet VIL tage hånd om disse).

Dernæst en gruppe, som ikke har fået sygedagpenge, men kontanthjælp, og som er syge/tilskadekomne/handicappede.

Dernæst nu, en gruppe, som burde få tildelt førtidspension, fleks , men venter at komme igennem ressourceforløb, eller få tildelt dette!

Dernæst den mindste gruppe(men dog større idag, pga nedsættelse af periode af dagpenge), de der har mistet disse, og hvor ledighed er eneste problem!

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 08:47   #9
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Jeg skrev, vurderet ikke-jobparat. altså der skal noget udredning til før de kan komme i arbejde. det kan være alt fra uddannelse til misbrugsbehandling.
1. pointen var at der ikke er arbejdspladser nok (lav udbud), og 2. at arbejdsmarkedet ikke kan bruge størstedelen alligevel (lav efterspørgsel).

nej jeg er på Fp stribe. men kan snart blive ramt af gensidig forsørgerpligt

Sidst redigeret af hejhejhej2; 04-03-2015 kl. 08:57.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 10:59   #10
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Ville det ikke være dejlig at blive fri for disse diskutioner, for alt kontrol og for al jantelov?

Www.basicincome-europe.org
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension