K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2015, 22:26   #51
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lige til sidst....mener du virkelig det du skriver her

Citat:
De pleje mange gange bare at skrive, (lidt som webmaster :-)
"Du kan finde lovene på www.retsinfo.dk Jobcentret hjælper dig gerne med det."


Du mener med andre ord at jeg ikke er til den store hjælp eller??
Først, Takker og bukker for svar af stampe, Webmaster og vovse.

Jo du er, som mange andre her også er, det er dejligt med feedback, på et så tungt område som jura og lovsprog.

Det jeg mener er, at inde på siden Nyttige links ligger der over 100 links, mange af dem direkte til retsinfo.dk, fint nok, men for mange af os almindelige arbejdere, er det en sej kamp og umuligt at have et overblik samt ikke mindst, forståelse for hvordan disse love skal/bliver fortolkes, da vi/jeg ikke er uddannede jurister eller advokater. Derfor man er herinde

Nu ved jeg ikke hvor højt et LIX tal lov sprog har, andet end det er højt, og at Anders And er lavt.

At bare henvise til denne side (jo den er da til hjælp, nogen gange, når man ikke bare for et svar på en afgørelse hvor kommunen bare skriver: "Sagen er efter min vurdering behandlet fagligt forsvarligt og i overensstemmelse
med gældende ret."
eller "Vi vurderer derfor, at du i lovens forstand, mod bedre vidende, ikke har
givet os besked om dette forhold.
(Lov om aktiv socialpolitik, § 91, stk. 1, nr. 1 og § 42)"
) er for mange borgere som mig det samme som at løbe panden imod en mur. Læser man 1 §, får man henvisninger til 2-5 andre §, som igen henviser til 2-5 §...osv osv osv

Jeg fortryder i dag at jeg ikke blev jurist eller advokat.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du prøvet at klikke på "Nyttige Links" foroven på siden her?
Mange mange gange siden 04-02-2009, sidst her i dag ca 1-2 times tid, så bliver min hjerne træt og mør, så jeg må gøre det over flere omgange og holde pauser, min hjerne er ikke gearet til dette lovsprog.

Jeg er en helt alm. arbejder fra Nørrebro, fra en arbejderfamilie, ingen intellektuelle akademikere i vores familie



Et eksempel her, Til hvem (Kommunen, Ankestyrelsen? )og hvordan (er det sagsbehandlingen eller over SB) skal man klage her ?

Mit eksempel, nede på CBSI blev vi alle borgere tilknyttet en
personlig SB, som jeg har omtalt tidligere.

Den 1'ste dag dernede havde jeg et møde med denne SB.

Her bad jeg om at få et kopi, mail eller print, af hvad
denne SB skrev i min journal. Det ville SB ikke.

Samme dag bad jeg igen om det, bare pr mail, fik skriftlig svar:
"Du er til en hver tid velkommen til, at komme forbi mit kontor,
for fremvisning af status af dir fremmøde på CBSI."


Det er samme SB som jeg fortalte om, som tilbød en arb.giver,
mig som arbejdskraft i virksomhedspraktik og løntilskud, i
en ordinær stilling, uden at snakke med mig først.

Havde så det sidste møde med denne SB.
Igen bad jeg om at få et kopi, mail eller print, af hvad
denne SB skrev i min journal. Det ville SB ikke.

Så kunne jeg levere en akgtindsigts begæring.

Den havde jeg selvfølgelig med, da jeg på forhånd kunne
fornemme hvor det bar hen med denne SB

Har så netop modtaget div. dokumenter med posten, og kan se,
at en stor del af det der er skrevet, er direkte usandt.

Jeg har ikke lyst til at have disse usande påstande hængende
på mig, det er jo ikke sandt.


Mvh Kio

Du må da også selv været frustreret Webmaster, har fulgt denne tråd et stk tid:

Skal kommuner ikke overholde loven?

"Folketingets ombudsmand har været lidt efter Københavns kommune
De overholder til stadighed ikke de frister de selv laver og sætter op"

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 00:32   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen jeg er da hamrende fustreret...og er blevet mere og mere fustreret i løbet af de mange år...

Det var jo også en af grundende til at K10 opstod...og det er i høj grad derfor at jeg ikke lukker for K10..

Så der både var et sted hvor folk kan fortælle om de...mange gange ganske...uretfærdige ting de bliver udsat for i dette syge system...

Et sted hvor folk kan få hjælp af andre som selv har prøvet at stå i ens situation....

Den her side er mit bud på hvad jeg kan gøre for alle dem som bliver uretfærdigt behandlet i dette system...

Er jeg professionel eller de andre som hjælper herinde...nej det er jeg/vi ikke...vi er ikke udannet jurister, advokater osv...

Vi gør det her ud af et oprigtigt ønske om at hjælpe folk...så meget som vi nu kan som de almindelige private mennesker vi er..

Vi gør ikke det her for penge...eller for berømmelse eller hvad man nu ellers kan finde på...

Ja der er mange links på siden med nyttige links...og jeg har endda begrænset mig kraftigt og afvist de mange som mener at lige det og det link også skal være der...

Normalt er det jo heller ikke bare det eller den hjælp vi giver herinde...at folk bare selv kan finde ting på siden med nyttige links...

Folk opretter netop diverse tråde hvor de spørger direkte ind til det som de ikke forstår...og i de tråde...ja der forsøger mange mennesker at hjælpe folk så meget som muligt...og det forgår ikke kun med et kort link til retsinfo....som du skrev...

Er der ting som vi ikke vil kunne hjælpe med...ja helt sikkert...men vi gør det så godt som vi nu kan...og det burde betyde en del eftersom dette samfund har udviklet til at se alle som nassere, byrder, dovne osv osv osv..

Vi forsøger at hjælpe så meget som vi overhovedet kan....set ud fra at vi er ganske alm private mennesker...mange af os er selv syge...

Hvis du vidste hvor meget tid, kræfter og penge jeg bruger/har brugt på denne side siden 2005....ja så ville du blive forpustet....og dette helt uden at folk skal betale....sige tak...eller noget som helst...

Tro mig...jeg er glad for hvis folk kommer med gode ideer eller vil hjælpe på anden vis...

Men må indrømme at når man så får at vide at man tilsyneladende ikke er til nogen hjælp og at den hjælp man giver bliver kortet ned til at give et link...ja så tager jeg det ilde op...

Ang dit eksempel...hvem det er du skal klage til...

Når en sagsbehandler ikke laver sit arbejde ordentlig ja så er det borgmesteren, kommunalbestyrelsen eller lederen af den afdeling du skal klage til....da det gælder selve sagsbehandlingen...og ikke en egentlig afgørelse...

Havde du afleveret en ansøgning om et eller andet...og IKKE fået denne men du havde fået et afslag (dette er en kommunal afgørelse)....ja så skal klagen stadig sendes til kommunen...men hvis de så fastholder at du ikke kan få det som du har søgt om....de har 4 uger til at genvurdere det....ja så skal de sende sagen videre til ankestyrelsen...

De fleste kommuner har noget der hedder borgerservice...og der kan man fint aflevere klager...eller ved skranken på ens jobcenter....selvfølgelig på papir og man huske at få en kvittering...jow man kan godt sende en mail men så kan du ikke være sikker på hvor den kommer hen eller om det er det rigtige sted...

Har man afleveret den på borgerservice så må de selv finde ud af hvor den skal hen...dette er deres arbejde og ikke borgerens...

Når kommunen så har sendt din klage videre til Ankestyrelsen så vil Ankestyrelsen kontakte dig og sige at de har modtaget din klage....

Man kan desuden altid selv kontakte ankestyrelsen hvis man er i tvivl...plus man kan søge aktindsigt hos dem så man kan se hvilke papirer kommunen har sendt til dem...

Hvis jeg havde de samme problemer...hvis der havde været bøvl med at de har noteret at jeg har været mødt op de gange jeg skal....og min sagsbehandler ikke ville lade mig se om det er noteret korrekt....

Ja så ville jeg først søge aktindsigt...og se om det står der....

Hvis ikke så ville jeg først starte med at gå til lederen af den afdeling...for at høre om de har en løsning...

Hvis ikke....så ville jeg gå til borgmesteren og jeg ville skrive til samtlige medlemmer af kommunalbestyrelsen samtidig...

Hvis jeg boede i en kommune med en borgerrådgiver ja så ville jeg også gå til denne på dette tidspunkt..

Personligt ville jeg finde en metroavis eller andet med dato på og så ville jeg tage et billede af mig selv det sted hvor jeg skulle være hver evig eneste dag....sådan at jeg har noget dokumentation på det...

Dette selvfølgelig kun hvis der havde været problemer med at de havde noteret korrekt og de evt anklage en for at udeblive..

Når det kommer til at finde ud af hvad de forskellige ord betyder...tja...der aner jeg ikke hvad man gør...

Inden for kort tid...eller rettidigt...tja det betyder jo forskellige ting alt efter hvem man er...

Tror ikke rigtigt at man kommer nogle vegne med at debattere dette med kommunen...

Man kan altid...hvis man støder over ting som man er i tvivl om...spørge på kommunen hvad det nøjagtigt betyder...

Det bliver nok en kamp at få et svar ud af dem...

Mon ikke at mange af de ord er sat ind med et formål...nemlig at de vil kunne fortolkes...

Det bedste er jo nok altid at gøre tingene med det samme eller så hurtigt man kan...og hele tiden spørge ind til kommunen når man er i tvivl...skriftligt så man har denne dokumentation...og så de ikke kan komme senere og sige noget andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 11:26   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis ikke så ville jeg først starte med at gå til lederen af den afdeling...for at høre om de har en løsning...
Og så vidt jeg har forstået det, så er det jobcenteret det handler om.

På den baggrund ville jeg skrive en klage til jobcenterchefen. Dette har jeg selv gjort nogle gange, og har haft en positiv dialog.

Du starter med at skrive:

"Til Jobcenterchefen

Klage over (f.eks.) fejl i journalføring.

Jeg har for nylig modtaget aktindsigt i min sag og kan se, at der er flere fejl.
Bl.a. .............

Med venlig hilsen Kio + cpr.nr."

Det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, ellers lander den på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 13:14   #54
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min erfaring er, at kommunerne oftest giver afslag på div. ud fra devisen "går den, så går den".
(
Ja, man skulle tro, at 'går den, så går den' , er en almindelig tankegang hos kommunale sagsbehandlere.

Kio´s tråd handler om Københavns Kommune, så jeg vil anbefale dig at gå ind på kommunens hjemmeside og læse de kritiske spørgsmål, som medlemmerne af beskæftigelsesudvalget har stillet til borgmesteren/forvaltningen. Jeg har fundet nogle eksempler frem fra 2015.

25.02-2015 Svar til Michael Gatten (V) vedr. opgaver i nytteindsatsen.pdf

10.03- 2015 Svar til Ulrik Kohl (Ø) og Ninna Hedeager Olsen (Ø) vedr. forvaltningsens praksis i forhold til reglerne om gensidig forsørgerpligt.pdf

17.03- 2015 Svar til Cecilia Lonning-Skovgaard (V) vedr. forvaltningens samarbejde med Hans Knudsen Instituttet (HKI).pdf

17.03- 2015 Svar til Lillian Parker Kaule (I) lediges tidligere ansættelsesforhold.pdf
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2015, 07:45   #55
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Kontakt den sociale retshjælp og bed dem forklare det i et normalt sprog og hjælp til hvordan du kommer videre, de er meget hjælpsomme og hurtige.
Den Sociale Retshjælp Kbh
Legal activities
Bragesgade 10, 2200 KØBENHAVN N
35 81 82 10

Sidst redigeret af østerbro; 01-04-2015 kl. 07:46. Årsag: Tlf nr.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2015, 11:57   #56
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Webmaster.

Takker og bukker for dit svar, jeg er helt enig i det du skriver og har fuld samt bedre forståelse for det hele her på K10.

Jeg er bare glad og taknemmelig for at man har et sted hvor man får feedback, så man ikke står helt alene.

Mvh Kio


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen jeg er da hamrende fustreret...og er blevet mere og mere fustreret i løbet af de mange år...

Det var jo også en af grundende til at K10 opstod...og det er i høj grad derfor at jeg ikke lukker for K10..

Så der både var et sted hvor folk kan fortælle om de...mange gange ganske...uretfærdige ting de bliver udsat for i dette syge system...

Et sted hvor folk kan få hjælp af andre som selv har prøvet at stå i ens situation....

Den her side er mit bud på hvad jeg kan gøre for alle dem som bliver uretfærdigt behandlet i dette system...

Er jeg professionel eller de andre som hjælper herinde...nej det er jeg/vi ikke...vi er ikke udannet jurister, advokater osv...

Vi gør det her ud af et oprigtigt ønske om at hjælpe folk...så meget som vi nu kan som de almindelige private mennesker vi er..

Vi gør ikke det her for penge...eller for berømmelse eller hvad man nu ellers kan finde på...

Ja der er mange links på siden med nyttige links...og jeg har endda begrænset mig kraftigt og afvist de mange som mener at lige det og det link også skal være der...

Normalt er det jo heller ikke bare det eller den hjælp vi giver herinde...at folk bare selv kan finde ting på siden med nyttige links...

Folk opretter netop diverse tråde hvor de spørger direkte ind til det som de ikke forstår...og i de tråde...ja der forsøger mange mennesker at hjælpe folk så meget som muligt...og det forgår ikke kun med et kort link til retsinfo....som du skrev...

Er der ting som vi ikke vil kunne hjælpe med...ja helt sikkert...men vi gør det så godt som vi nu kan...og det burde betyde en del eftersom dette samfund har udviklet til at se alle som nassere, byrder, dovne osv osv osv..

Vi forsøger at hjælpe så meget som vi overhovedet kan....set ud fra at vi er ganske alm private mennesker...mange af os er selv syge...

Hvis du vidste hvor meget tid, kræfter og penge jeg bruger/har brugt på denne side siden 2005....ja så ville du blive forpustet....og dette helt uden at folk skal betale....sige tak...eller noget som helst...

Tro mig...jeg er glad for hvis folk kommer med gode ideer eller vil hjælpe på anden vis...

Men må indrømme at når man så får at vide at man tilsyneladende ikke er til nogen hjælp og at den hjælp man giver bliver kortet ned til at give et link...ja så tager jeg det ilde op...

Ang dit eksempel...hvem det er du skal klage til...

Når en sagsbehandler ikke laver sit arbejde ordentlig ja så er det borgmesteren, kommunalbestyrelsen eller lederen af den afdeling du skal klage til....da det gælder selve sagsbehandlingen...og ikke en egentlig afgørelse...

Havde du afleveret en ansøgning om et eller andet...og IKKE fået denne men du havde fået et afslag (dette er en kommunal afgørelse)....ja så skal klagen stadig sendes til kommunen...men hvis de så fastholder at du ikke kan få det som du har søgt om....de har 4 uger til at genvurdere det....ja så skal de sende sagen videre til ankestyrelsen...

De fleste kommuner har noget der hedder borgerservice...og der kan man fint aflevere klager...eller ved skranken på ens jobcenter....selvfølgelig på papir og man huske at få en kvittering...jow man kan godt sende en mail men så kan du ikke være sikker på hvor den kommer hen eller om det er det rigtige sted...

Har man afleveret den på borgerservice så må de selv finde ud af hvor den skal hen...dette er deres arbejde og ikke borgerens...

Når kommunen så har sendt din klage videre til Ankestyrelsen så vil Ankestyrelsen kontakte dig og sige at de har modtaget din klage....

Man kan desuden altid selv kontakte ankestyrelsen hvis man er i tvivl...plus man kan søge aktindsigt hos dem så man kan se hvilke papirer kommunen har sendt til dem...

Hvis jeg havde de samme problemer...hvis der havde været bøvl med at de har noteret at jeg har været mødt op de gange jeg skal....og min sagsbehandler ikke ville lade mig se om det er noteret korrekt....

Ja så ville jeg først søge aktindsigt...og se om det står der....

Hvis ikke så ville jeg først starte med at gå til lederen af den afdeling...for at høre om de har en løsning...

Hvis ikke....så ville jeg gå til borgmesteren og jeg ville skrive til samtlige medlemmer af kommunalbestyrelsen samtidig...

Hvis jeg boede i en kommune med en borgerrådgiver ja så ville jeg også gå til denne på dette tidspunkt..

Personligt ville jeg finde en metroavis eller andet med dato på og så ville jeg tage et billede af mig selv det sted hvor jeg skulle være hver evig eneste dag....sådan at jeg har noget dokumentation på det...

Dette selvfølgelig kun hvis der havde været problemer med at de havde noteret korrekt og de evt anklage en for at udeblive..

Når det kommer til at finde ud af hvad de forskellige ord betyder...tja...der aner jeg ikke hvad man gør...

Inden for kort tid...eller rettidigt...tja det betyder jo forskellige ting alt efter hvem man er...

Tror ikke rigtigt at man kommer nogle vegne med at debattere dette med kommunen...

Man kan altid...hvis man støder over ting som man er i tvivl om...spørge på kommunen hvad det nøjagtigt betyder...

Det bliver nok en kamp at få et svar ud af dem...

Mon ikke at mange af de ord er sat ind med et formål...nemlig at de vil kunne fortolkes...

Det bedste er jo nok altid at gøre tingene med det samme eller så hurtigt man kan...og hele tiden spørge ind til kommunen når man er i tvivl...skriftligt så man har denne dokumentation...og så de ikke kan komme senere og sige noget andet...
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og så vidt jeg har forstået det, så er det jobcenteret det handler om.

På den baggrund ville jeg skrive en klage til jobcenterchefen. Dette har jeg selv gjort nogle gange, og har haft en positiv dialog.

Du starter med at skrive:

"Til Jobcenterchefen

Klage over (f.eks.) fejl i journalføring.

Jeg har for nylig modtaget aktindsigt i min sag og kan se, at der er flere fejl.
Bl.a. .............

Med venlig hilsen Kio + cpr.nr."

Det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, ellers lander den på sb's skrivebord.

Takker og bukker for svar.

Mvh Kio

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Kontakt den sociale retshjælp og bed dem forklare det i et normalt sprog og hjælp til hvordan du kommer videre, de er meget hjælpsomme og hurtige.
Den Sociale Retshjælp Kbh
Legal activities
Bragesgade 10, 2200 KØBENHAVN N
35 81 82 10
Takker og bukker for svar.

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2015, 18:05   #57
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nogle sager kan ikke påankes til Ankestyrelsen.

Sager der kan, ryger automatisk videre, når kommunen har genbehandlet.

Fra Familieadvokaten:

Områder, hvor Ankestyrelsen fungerer som 2. instans er bl.a.:
Børnetilskud
Børnefamilieydelse
Kontanthjælp
Revalidering
Hjælpemidler
Øvrig hjælp efter lov om social service
Delpension
Almindelig førtidspension
Sygedagpenge
Invalidebiler
Hjælp til iværksættelse af selvstændig virksomhed.

Afgørelser skal ikke påklages til det politiske system. Det gælder kun klager over selve sagsbehandlingen.

Evt afslag skal være bilagt en ankevejledning, som i givet fald skal følges.

Der er ingen formelle præsentationskrav til en klage. Ankefristen på 28 dage eller 4 uger, skal dog som hovedregel overholdes.
Takker, men det sidste afslag jeg fik, der var der ikke bilagt en ankevejledning, men det siger du der skal ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2015, 19:39   #58
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Fik så et svar. Mage til ordkløveri og uden-oms-snak skal man lede længe efter.

Han (har hans navn) har har flere gange omformuleret på en akademisk og intellektuel måde alle
mine klager så det lyder som om at det er en helt ok den måde hende SB hos CBSI
har handlet på, jeg mener klart han flere gange lyver, både med at omformulere hvad jeg
har skrevet i en mail til CBSI, samt med det hende SB har skrvet til mig i
svarene til mig i hendes mails.

Han svarer heller ikke på alle mine klager. Ignoreret igen.


SB skrev f.eks i min journal:

"Borger kommer løbende forbi S.G.s kontor for check af fremmødestatus"

Jeg klagede over dette med:

Når SB-XX skriver "Borger kommer løbende forbi S.G.s kontor for check af fremmødestatus" er det direkte usandt.

Jeg har på intet tidspunkt løbet, jeg kan slet ikke løbe med mine knæ.

Ligeledes har jeg heller ikke været forbi SB-XX kontor for check af fremmødestatus,
siden det svar jeg fik fra på hendes mail d 24. februar 2015. Det jeg her bad om var
en skriftlig dokumentation, at få det indført i min journal, samt at der bliver sendt
et kopi af denne til mig, så jeg altid kunne dokumentere at jeg var mødt. Her blev jeg ignoreret."


Jeg kan komme med flere eksempler.

Kan jeg, eller syntes I jeg skal klage videre til
Ankestyrelsen, beskæftigelsesudvalget, borgmesteren eller anden myndighed ?





Er nu startet (tvungen Aktivering jf. § 36, stk. 1 og 2, i lov om aktiv socialpolitik)
hos en ny anden aktør, startede i mandags i sidste uge.

5 dage om ugen, 6 timer hver dag, og man må ikke gå før tid.

Navn på denne anden aktør kan evt komme senere, afhængig af hvad der sker.

Her var vi 4 nye borgere der i
mandags af vide, at han (Konsulenten hos AK) ville/skulle skrive en afhandling/afklaring
(deres vurdering) af os hver enkelt borger om vores individuelle kompetencer m.m. og sende til
jobcenter Kbh Nyrupsgade.

Måske en slags ressourceprofil, at få os individuelt afklaret med hvilket jobs vi ville kunne varetage...?

Jeg spurgte så i mandags, stille og roligt, om jeg kunne bede om et kopi af det han skrev om mig,
han sagde nej, men jeg kunne altid komme forbi hans kontor og læse den. Jeg svarede at jeg ønsker
den skriftligt, at jeg flere gange fra andre SB har fået et kopi printet eller udskrevet, uden problemer.

Jeg nævnte også at Anden Aktørs er forpligtet af regler om notatpligt iht Forvaltningsloven og offentlighedsloven som netop indeholder en række generelle bestemmelser, som er med til at sikrer borgernes retssikkerhed i forhold til den offentlige sagsbehandling.

Jeg spurgte så igen i går fredag, igen sagde han sagde nej, men jeg kunne altid komme forbi hans
kontor og læse den. Det er ikke med til at fremme tilliden til en sådan SB.

Og det er dræbende at man så måske skal til det igen, at klage over noget dybt usandt en SB skriver,
bare fordi han ikke åbent lægger frem hvad han vil skrive, ikke noget der er med til at skabe tillid.

Nogen der har gode råd til hvordan jeg skal fremlægge min bekymring om, at han ikke følger notat-pligten, og at jeg gerne vil bede om kopier af hvad han skriver om mig ?

Eller skal jeg bare give en agtindsigst-begæring, igen, efter end aktivering ?

Mvh Kio


P.S. Der var ingen ankevejledning med dette brev fra e-Boks.


Citat:
Når anden aktør gennemfører forløb for jobcenteret, er anden aktør omfattet af reglerne
i forvaltningsloven og offentlighedsloven i forhold til den opgave, der udføres, jf. § 43, stk.2,
i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.


Citat:
Notatpligten: Anden aktør skal notere relevante oplysninger, som anden aktør
modtager mundtligt eller på anden måde bliver gjort bekendt med, som led i
behandlingen af sager, hvor der træffes en afgørelse.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2015, 10:39   #59
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Eller skal jeg bare give en agtindsigst-begæring, igen, efter end aktivering ?

Mvh Kio
Du bør bede om aktindsigt "siden sidst" (skrevet med dato) hver gang der er sket noget nyt i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2015, 16:37   #60
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
2. aktør er betalt af kommunen og skal foretage samme notater, som kommunen.

Udlevering til dig sker evt formentlig via kommunen, der er 2. aktørs "arbejdsgiver"

Men god ide med anmodning om aktindsigt siden sidst.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension