K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2014, 00:12   #11
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betthi Se meddelelser
MOI ,,, må jeg låne din sagsbehandler, :-)

Hilsen Bettina
Du må såmænd få min sagsbehandler
Jeg slider dem åbenbart hurtigt op og skal nu have en ny igen igen... Det er så nr 17 der skal slås med mig fremover

Held og lykke på din vej, jeg glæder mig over at du har kræfter til at tage kampen op mod "systemet"
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 09:43   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Generelt om sagsbehandlere, sagsformidlere eller socialrådgivere.

Min personlige mening om SB:

Det vil altid være både behageligt og formålstjenligt hvis, især den svage borger, har en topprofessionel og empatisk socialrådgiver, som sin SB, der kan varetage og uopfordret kan og tør vejledig dig, som beskrevet i lovgivningen.

Men oftest er vores virkelighed en anden, end som der bliver beskrevet i alle "skål-talerne" og formålsudtalelser fra regeringen, KL, kommunerne og Dansk Socialrådgiver Forening.

Vi ved, at oftest bliver ens SB udskiftet første gang, når borgeren indikerer for kommunen at man kender til lovgivningen.

Så havner ens journal over på skrivebordet hos den mere erfarne SB.

Dette kan ske adskillige gange. Mange har oplevet udskiftning af SB 10 - 20 - 30 gange i ens sagsforløb.

Derfor er det så uendeligt ligegyldig,t hvem der er ens SB.

Men hvad der IKKE er ligegyldigt er, at man altid SKAL have en navngiven SB med kontaktmuligheder.

Borgeren skal altid være den person, som adskillige gange sikre sig, kontrollere og genkontrollere at ALT hvad der skrives i ens journal, båden i kommunens, Ankestyrelsen, Arbejdsskadestyrelsen, hospitaler, ja alle journaler har borgeren selv ansvaret for at alt på skrift er korrekt.

Her falder den alene svage, eller ordblinde, psykisk syge igennem da det kræver dels en stor indsat og en stor viden for at være på forkant med hvad der skrives i ens journal.

Glem ikke, at i sidste ende, sandhedens øjeblik, skal for dig ukendte embedsfolk, træffe en AFGØRELSE, udelukkende efter at have læst hvad der SKRIVES i dine journaler, hvad andre indstiller og intet andet.

Kommunen, hospitaler, speciallægeerklæringer, Rehabilliteringsteam, SB, Ankestyrelsen, Arbejdsskadestyrelsen etc.

Så hvem der er din SB er så uendeligt ligegyldigt!

Bare DU har overblik og indsigt i din sag og lovgivningen.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 23:25   #13
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Hej med alle jer gode mennesker.

Så har jeg her til aften lært noget nyt, nemlig at afgørelsen for stop af sygedagpengene også er afgørelse for dit jobafklaringsforløb, selv om kommunen her på 6 uge efter mødet med rehabiliteringsteamet ikke har fremsendt en indsatsplan for forløbet.
Så jeg aner ikke hvad der fremgår af min indsatsplan og om kommunen dermed følger rehabiliteringsteamets indstilling til indsatser.���� ..
Nogen der har været ude for det ??

Jeg var ellers af den overbevisning, at kommunen skulle træffe en afgørelse på baggrund af indstillingen fra rehab-teamet, men der tog jeg da fejl efter at have modtaget en mail fra SB her til aften, jeg skal lige sige at jeg har via rykket 3 gange i de sidste 6 uger for svar om navn på min kommende sagsbehandler og om afgørelse for jobafklaringsforløbet med de indsatser kommunen har vurderet skulle indgå.

Indsatserne ved jeg dog ikke noget om endnu,,, der er nemlig indstillet at jeg skulle have 2 hjælpemidler på mit arbejde for at kunne varetage mit erhverv, en special stol der kan aflaste min ryg og nerverødderne samt en arbejds benskinne, så jeg ikke ødelægger den jeg har fået via service loven,.. Jeg har hørt noget om at det er svært at få nye hjælpemidler efterfølgende hvis de går i stykker �� så det gælder jo om at passe på dem.

Desværre har jeg ikke kunne øge min arbejdstid mere end de 16 timer jeg har om ugen nu, da den stol jeg har på jobbet nu (som er helt fin i henhold til arbejdsmiljølovgivningen) ikke giver mig den aflastning og støtte som jeg har brug for og det gør at jeg nu her 4 mdr. Efter jeg er startet op på jobbet efter min operation i ryggen, har svært ved at styre mit lammet ben og med store føleforstyrrelser til følge i både underliv og begge ben, og det hår lige i lænden, og jeg dælme ikke få føleforstyrrelserne og snurringerne til at falde til ro ved hvile mere.
Det bekymre mig i den grad, specielt fordi min arbejdsgiver kun får 60 % af sygedagpengene i refusion ( mindste kontanthjælp) og han har på baggrund af det sagt at han forventer jeg kraftigt øger min arbejdstid i meget nær fremtid...... Gosh
Undskyld min frustration måtte bare have det ud..

Kærligst betthi
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 00:29   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er på vej ind i fælden...

Kære Betthi

Fordi, du er ny-opereret, 6 - 7 måneder siden, du har været igennem en særdeles alvorlig deseoperation lumbalt.

Grunden til, at speciallægerne ikke kan, vil , må udtale sig om du er stationær eller ikke-stationær er at inden for det 1ste år vil man se tiden an, om du danner arvæv, hvor konsekvensen er den samme, som om du har en diskusprolaps. Dette informerer lægerne ikke om på forhånd.

Du nævner, at din situation er forværret med smerter, styring, kontrol og spasmer der ikke vil falde til ro, som de plejer ved hvile.

Du nævner tidligere: "jo den var anmeldt som arbejdsskade, og anerkendt i januar 14 som et hold i ryggen"

Din chef begynder at stille krav til større og længere arbejdsindsats.

Du har ikke de optimale arbejdsredskaber, som der er søgt om tidligere.

Hvad du beskriver, tyder på forøget rodtryk.

Hvad vil du gøre for at det rodtryk ikke bliver kronisk?

Du nævner:"Jeg har hørt noget om at det er svært at få nye hjælpemidler efterfølgende hvis de går i stykker �� så det gælder jo om at passe på dem" som er noget sludder. Man LYTTER ikke til hvad omgivelserne siger, men læser hvad omgivelserne SKRIVER.

Mit råd til dig, som haster at aktivere.:

Hvad har ASK, Arbejdsstyrelsen af seneste oplysninger i din sag?

Har ASK viden og dokumentation for alt incl din deseoperation etc?

Hvis ikke du er 100% sikker, skal du søge aktindsigt ved ASK omgående og tilsende ASK alle manglende oplysninger.

Bekræft at din sag ved ASK stadig er løbende.

Hvis JA, så tilsend din SB følgende omgående:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

DUKH, sygedagpenge:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e/sygedagpenge

Alle afgørelser du modtager fremover kræver du skal være skriftlige.

Du anker til kommunen inden 28 dage præcis med kvitteringer. Her har kommunen 4 uger til at genvurdere hvor de skal sende sagen til Ankestyrelsen.

At søge om hjælpemidler i Lejre kommune må maks tage 8 uger til en afgørelsen, men i din sag skal du meddele at det er en "hastesag" rent juridisk.

(her har du forhåbentlig også en skriftlig ansøgning på dette?9

http://www.lejre.dk/media/1280138/Ov...arts-2014-.pdf

Udgifter til
hjælpemidler i form af
arbejdsredskaber og
arbejdspladsindretninger med henblik på
at fremme ordinær beskæftigelse efter
fastholdelses af ordinært job.................... §100........... 8 uger.

Du tager kontakt til din Borgerrådgiver omgående for at få styr på din sag:

http://www.lejre.dk/information/kont...erraadgiveren/

Som du nu oplever, at din chef begynder at knurre er meget trist, da det tydeligvis er en uvidende og svag chef du har. Intet kendskab til din fysiske situation og fornemmelse af, hvad der kan forværres for dig i fremtiden, hvis ikke du dels gør de korrekte ting, dels får den hjælp du har behov for.

Jeg vil bede dig om at læse alle de tidligere råd igennem påny, så ingen af dem går i glemmebogen for dig-- fastholdelsesfleksjob etc.

Jeg fornemmer mellem linierne, at du har været meget opsat på at yde meget og maksimalt. Gerne op til 16 timer eller mere.

Pas nu på, hvad du gør og beslutter. Hvis du tror at din situation ikke kan blive 100fold værre, så tager du fejl. Dit helbred er det vigtigste af alt.

Lægefagligt er du at betragte som ny-opereret!!!! Det skal du forholde dig til. Jeg har 35 års erfaring med patienter, som dig med dese lumbalt.

Du skal drøfte dine bekymringer, større smerter og spasmer, der ikke falder til ro, med din praktiserende læge, omgående. Denne skal du holde tæt ind til dig, fordi den praktiserende læger er særdeles vigtig i din sag fremover. Du vil fortryde, hvis ikke du følger mine råd.

Bedste hilsner

Peter med vred mand denne gang, fordi du er på vej ind i fælden.

Sidst redigeret af phhmw; 04-12-2014 kl. 00:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 14:05   #15
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Uha en vred Peter, kan vi ikke have :-)) takker Peter.

Ja jeg er en meget arbejdsom person, der aldrig nogensinde har været arbejdsløs, men jeg bliver nød til at finde ud ad, hvor meget jeg kan magte. Og jeg har dine ord omkring det fasttømret i hjernen peter :-)).

ASK har jeg endnu ikke kontaktet for genoptagelse af min sag, da dette er nyttesløst, da jeg jo ikke er færdigophelet før der er gået et år. Og de derved ikk kan opgøre mine endelige skader.
Jeg har læst andre kloge personer herinde skrive, at man skal tage sine kampe i rækkefølge :-))

Kirurgen på hospitalet, har sørme skrevet i statusattesten som kommunen indhentede, at man ikke kan vurdere effekten af operationen førend der er gået 1 år. Og i rehabiliteringsteamet gjorde den læge der var til stede meget klart, at man ikke kunne hverken rykke eller forcere sådan en opheling, men den tog et år punktum. Og at man i det år ikke kunne opgøre virkning eller skader.

Min chef forstår sørme godt min situation, men står også med en afdeligns økonomi der skal hænge sammen, og han er jo bare frusteret over at der ingen hjælp er med hensyn til fastholdelse af en medarbejder, han gerne vil beholde og i dette tilfælde er det mig, han gerne vil beholde trods det funktions nedsættende handicap, jeg har fået, og mig det går ud over når de røde tal på bundlinien bliver for store,, og jeg vil jo egentlig mægtig gerne beholde mit arbejde, set i lyset af at jeg har været der i 10 år.
Men Ja! Mit helbred kommer først.

Min sag om stop af sygedagpenge er anket!

Jeg var på møde med rehabiliteringsteamet den 27 oktober 14, og det var så der jeg troede at kommunen skulle komme ved en afgørelse om hvorvidt kommunen havde tilsluttet sig teamets indstilling og hvilke indsatser der skulle indgå i den kommende indsatsplan!!

Og det er her jeg åbenbart tog fejl, da jeg efter 6 uger og rykket kommunen 3 gange for en afgørelse, i går modtog en mail fra kommunen om at afgørelsen om jobafklaringforløb var den samme som afgørelsen for stop af sygedagpenge.

Og det betyder jo så, at jeg kan påklage jobafklaringsforløbet også herunder rehabiliteringsplanen, manglende efterkommelse af hjælpemidler samt manglende indsatsplan,,, eller det vil jeg da, mene jeg kan ??

Fatholdelsesflexjob, ville jeg kunne være berettiget til, da det jo er en akut skade der skete på arbejdet, og dermed undgår de 12 mdr, socialekapiteler ??
Men såvidt jeg kan se, kræver dette at jeg er stationær ikke sandt..

Min nye SB har kaldt mig ind til samtale med under 24 timers varsel og det betyder så at jeg ingen muligheder har for at skaffe en bisidder, så jeg må optage samtalen. Og det er så i dag og gæt,,,,,, min nye SB er den samme som overgav mig til en anden for 5 måneder siden og er såååååååååå frygtelig ked at det ,,,, yahh right.

Borgerådgiveren her i Lejre er en flink mand, men vil ikke hjælpe mig her andet end som obsavertør ved rehabiliteringmøde, da han mener jeg er velformuleret nok til at håndtere dette selv,,,, så ham kan jeg ikke bruge til noget og det er ret så tvivlsomt hvor uafhængig han af kommunen.

Og slutteligt tog det 3 mdr at få min første staionære benskinne,,,, så de der 8 uger kan de putte op i mørket, men de havde selvfølgelig også smidt mig væk i systemet ,,, så undskyld har allerede dårlige nerver at vide at den fjedre der i skinnen i mit tilfælde skal skiftes senest hver 9 måned,, og er allerede ved at ruste mig til kampen, om hvem der skal betale :-o

Kærligst Bettina
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 14:15   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rehabteam har ingen kompetence til at beslutte - de kan indstille.

Sidst redigeret af stampe; 04-12-2014 kl. 14:27.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 14:40   #17
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Hej Stampe

Korrekt, og deraf følger det vel også at kommunen skal træffe en afgørelse på baggrund af teamets indstilling eller ??
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 20:19   #18
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Her alle i dejlige mennesker

Deter en trist Update, har i dag modtaget Ankestyrelsens afslag over min klage, om stop af sygedagpenge. Da de mener som kommunen at min situation om erhvervsevne er for usikker og uafklaret Dette er da vist en meget trist udvikling der er kommet i Ankestyrelsen.
Skal til møde i jobcentret her i april og så kan de sidde og godte sig over at jeg ikke fik ret,

Har stadig ikke modtaget en afgørelse om kommunes tiltrædelse af rehabiliteringteamets indstilling og dermed heller ikke nogen indsatsplan for mit jobafklaringsforløb,, mødet med rehab var i december.
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 22:22   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betthi Se meddelelser
Her alle i dejlige mennesker

Deter en trist Update, har i dag modtaget Ankestyrelsens afslag over min klage, om stop af sygedagpenge. Da de mener som kommunen at min situation om erhvervsevne er for usikker og uafklaret Dette er da vist en meget trist udvikling der er kommet i Ankestyrelsen.
Skal til møde i jobcentret her i april og så kan de sidde og godte sig over at jeg ikke fik ret,

Har stadig ikke modtaget en afgørelse om kommunes tiltrædelse af rehabiliteringteamets indstilling og dermed heller ikke nogen indsatsplan for mit jobafklaringsforløb,, mødet med rehab var i december.
Hej Betthi
Det gør mig ondt at høre at Ankestyrelsen fastholdt kommunens afgørelse. Heldigvis er det min erfaring at man på jobcenterene ikke sidder og godter sig over at få ret. Dertil har de alt for travlt.

Jeg skal lige forstå dit forløb helt. Du var i rehabiliteringsteamet mhp en indsatsplan for dit jobafklaringsforløb, ikke? Det var du i december og siden da er der intet sket? Og nu har skal du til samtale med din sagsbehandler i april.
Når jeg læser http://www.cabiweb.dk/lovstof/jobafklaringsforloeb/ kommer jeg frem til at det du og sagbehandleren nu skal er at udarbejde rehabiliteringsplanens indsatsdel ?

Hvad med din arbejdsplads? Er du fortsat ansat eller er du blevet fyret?

Kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2015, 10:32   #20
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Hej Akvamarin

Tak for din respons :-), lad mig håbe at du har ret, at de ikke har tid til at godte sig, har nu mine tvivl, men hvad jeg vil anke igen såfremt der bliver brug for det. Denne var bar meget oplagt, set i lyset af at at der i samme mundlyd, var en højesteretsdom og 2 principafgørelser vedrørende det samme.

Jeg var til rehabmøde i oktober, da jeg faldt for varighedsbegrænsning i sygedagpenge , for dermed at overgå til jobafklaringsforløb og teamet lavede også en indstilling, der stod godt nok ikke så meget i den, men lidt stod der. Da det på det tidspunkt kun var 5 månederefter en stivgørende operation, og på samme møde fik jeg at vide, at jeg havde fået ny sagsbehandler, de vidste bare ikke der hvem det ville blive.

Jeg modtog aldrig en indsatsplan eller afgørelse om hvorvidt kommunen tiltrådte teamets indstilling, jeg skrev flere mails til kommunen om en afgørelse, tilsidst fik jeg en kort mail om at indstillingen var min indsatsplan, og at man i jobafklaringsforløb ikke lavede afgørelser ved teamets indstilling.

Efter flere henvendelser til job centeret fra både mig og borgerrådgiveren, fik jeg sat navn på en SB, der vidste sig at være den samme som jeg startede ud med. Jeg var til møde hos denne i december hvor jeg med bekendtgørelsen i hånden spurgte efter afgørelsen og indsatsplanen,
men fik der at vide, at de var usikker på om de ved første jobafklaringsforløb skulle lave en indsatsplan.
Jeg er nu indkaldt til møde igen her i april, hvor endnu en ny sagsbehandler skal introduceres og jeg er blevet varslet at afdelingslederen også vil være der, da de i forbindelse med udfyldelsen af rehab indledende del, " glemte " at få mit samtykke til indhentelse og vidergivelse af mine oplysninger.
Hvilket bevirkede at jeg har meldt sundhedskordinatoren til Sundhedsstyrelsen, da denne foruden den rehabsag der var tilsendt også syntes at hun skulle snage i min e journal.
Og genoptræningscentret meldte en utilsigtethændelse da social afdelingen havde været inde og tage deres notater om min genoptræning.

Jeg er stadig i job og vil jo helst forblive i job ����, har været på samme arbejdsplads i over 10 år. Jeg arbejder som sagsbehandler i en kommune.
Min leder og jeg har med jævne mellemrum lavet opfølgning, hvor alt er noteret og aftalt, træning, arbejdstid, problemstilling i forbindelse med udførelse af job for ryg og mit højre bens lammelse m.m.

Jeg bad SB om at kigge på fastholdelses fleksjob allerede i december men har ikke hørt noget.

Kram Betthi
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension