K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2013, 10:03   #11
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
c.l.e.o. Ja man skal jo tage imod det tilbud når man bliver sendt i et recurseforløb og det kan varer fra 1 til 5 år, mit er sat til 1 år. Og jeg går hos en fys nu, men lægen mente jo at det var for lidt med 1 gang om md.

Nej og hvem har råd til at skulle gå flere gange om ugen hos fys, eller andre behandler når man er færdig i det forløb. jeg skal starte med psykolog samtaler. Og så til fys. Men så går tiden jo også ang. at jeg har søgt pension, men de mente så ikke at alle muligheder var udtømte. Men jeg ved at jeg kan da ikke træne fibroen og min arbejdsskade væk, og der er begrænsninger på hvad jeg kan af træning med mine arme da jeg har tennis og golfalbuer.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 10:33   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvad hvis det hjælper,hvem skal så betale for at forsætte ?
Ja man kan da nok regne med at kommunen prøver at snige sig udenom hvad betaling angår, men samtidig forlanger at man selv bruger alt hvad man ejer og har for at kunne opretholde en træning som kommunen synes er alletiders, men måske kan være uden evidens for fremgang.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 12:48   #13
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja nemlig, og det er jo nemt og sidde og sige til en at en gang om md. ved fys er for lidt, hvad ved de om det. Syndes godt nok den nye lov de har lovet ang. det team hvor man skal ind og nærmest sidde i et forhør er ubehageligt.

Det kan da godt være de syndes at, de hjælper en ved at sætte en i et recurseforløb, men det skal vel også være os de lytter til, men nej kører i ens psyke konstant.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 18:12   #14
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja de kan træne en op også kan man så blive kørt ned igen bagefter..

Medmindre man er langt under 30 så har man 15 år med rescource forløb... 15 år med fys......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2015, 09:19   #15
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Lige opdatering på mit ressuorceforløb

Som sagt skulle mit forløb være stoppet 1/8 2014. Men sådan gik det ikke, jeg sidder stadig i ressuorceforløb og intet er sket siden jeg var til fys i okt. 2014.

Fik ny sb i sep, hvor jeg d 8/9 blev kaldt til samtale, hvor der blev sagt, vi starter på en frisk. Hvor jeg så senere finder ud af, at den nye sb har skrevet ændringer ang forløb, og pludselig står der slut dato ændret til 2018.

Men jeg søgte pension, så nu skal det forlægges teamet igen, har lige underskrevet de sidste papirer. Så nu ventetid igen. Har kun haft 2 møder siden Aug. 2013,

Kan teamet forlange at jeg skal i en arbejdsprøvning, de skrev at evt en arbejdsprøvning. Men min sb kunne ikke se noget formål med det, da hun syndes alt var afprøvet ang min arbejdsevne.

Hvis de forlænger mit forløb, kan jeg så klage? De har jo ikke kunne overholde ang at det skulle varer i 1 år, så syndes jeg har været tålmodig. Men ved jo godt at det er dem der bestemmer
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2015, 11:16   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Som sagt skulle mit forløb være stoppet 1/8 2014. Men sådan gik det ikke, jeg sidder stadig i ressuorceforløb og intet er sket siden jeg var til fys i okt. 2014.

Fik ny sb i sep, hvor jeg d 8/9 blev kaldt til samtale, hvor der blev sagt, vi starter på en frisk. Hvor jeg så senere finder ud af, at den nye sb har skrevet ændringer ang forløb, og pludselig står der slut dato ændret til 2018.

Men jeg søgte pension, så nu skal det forlægges teamet igen, har lige underskrevet de sidste papirer. Så nu ventetid igen. Har kun haft 2 møder siden Aug. 2013,

Kan teamet forlange at jeg skal i en arbejdsprøvning, de skrev at evt en arbejdsprøvning. Men min sb kunne ikke se noget formål med det, da hun syndes alt var afprøvet ang min arbejdsevne.

Hvis de forlænger mit forløb, kan jeg så klage? De har jo ikke kunne overholde ang at det skulle varer i 1 år, så syndes jeg har været tålmodig. Men ved jo godt at det er dem der bestemmer
Hvis din sagsbehandler ikke kan se noget formål med at arbejdsprøve dig igen, fordi der ikke er sket en ændring efter du har været i ressourceforløb, skal hun/han da indstille dig til pension!

Formålet med et ressourceforløb er at forbedre din arbejdsevne og så undersøge om du nu er istand til at arbejde i et fleksjob (eller almindeligt hvis din arbejdsevne på mirakuløs vis er blevet forbedret til det). Hvis ikke skal du indstilles til pension.

Så jeg synes du skal insistere på en arbejdsprøvning, så du har bevis på dels at du har forsøgt og dels at du ikke kan arbejde.

Ressourceforløb er ikke et opbevaringssted selv om nogle sagsbehandlere synes at tro det. Det skal have et formål som gerne skal være beskrevet i den plan der blev lagt da du startede forløbet. Står der ikke i den oprindelige indstilling at det var for et år? Hvis det skal forlænges skal det for teamet igen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2015, 11:27   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De må ikke bare forlænge uden videre. Kan du få sagsbehandleren til at skrive, at hun ikke ser formålet og begrunde det?
Hvis, så tag denne skrivelse, samt et nøje oversigt over dit forløb og de afvigelser, der har været, dine lægepapirer, den oprindelige dokumentation på, at det skulle vare et år, samt den sidste hovedkuls beslutning.
Hvis hun ikke vil skrive, så spørg, om du må citere hende. Saml det ovennævnte og gå i første omgang til Borgerrådgiveren og opret en klage over kommunen.
Hav kontakt med en af de uvildige, gratis juridiske rådgivninger, der f.eks findes på bibliotekerne.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Ankenævnet, borgmesteren, ombudsmanden er andre, du kan klage til, - men hav alle papirer i spil.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 13:02   #18
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Nu med forlængelse af ressuorceforløb 1 år

Ja så var jeg indkaldt til Rehab møde og de valgte at forlænge mit forløb med 1 år mere. De mente jeg skulle i en praktik. Da jeg ikke var kommet det, til trods for der stod evt en praktik i sidste forløb, men min sb mente det var formålsløst, så derfor hun ikke satte noget igang. Så nu må jeg vente på og se indstillingen fra mødet, og skal så have møde med sb ang havd der skal ske. Teamet ville også have koblet en psykolog på ang samtaler om jeg skal lærer og sige fra. Og der skal komme en visitator hjem, for at se hvad jeg kan bruge af hjælpemidler, skal lige siges at jeg ikke på noget tidspunkt har bedt om hjælpemidler.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension