K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2015, 10:23   #31
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Efter rehabilitering teamet vurdering af min sag i september.2014, der var ikke nogen fremlagt nogen plan heller ikke forklaring over de dokumenter som blevet grundlag til det vurderes denne gang.

Nu efter 6 måneder besluttede kommunen at sende sagen for klinisk funktion. Motivet er at alle behandlere klart skriver at det er ikke anden i sagen end fø.

Nu venter jeg spændt på at blive kaldt ind på klinikken. Jeg håber at ventetiden ikke bliver til år.
Tak for jeres hjælp.
Mvh.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 12:27   #32
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Eln

Min sag skulle også forbi klinisk funktion og sagen blev sendt til en overlæge på Køge sygehus. Overlægen blev bedt om at "samle" det hele og se om der var flere behandlingsmuligheder (bl.a. var klinikken for funktionelle lidelser nævnt i mine papirer)
Han kom frem til at en ny undersøgelse hos en neuropsykolog kunne anbefales og at jeg ikke ville have gavn af et forløb på Liasion klinikken.
(Neuropsykologen kunne ikke pege på flere behandlingsmuligheder og jeg er nu indstillet til førtidspension)

Jeg skulle ikke selv møde op hos overlægen i Køge og svaret fra overlægen tog kun ca en måned, så sådan kan det også forløbe.

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 08:55   #33
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen.

Det er kommet svar fra arbejdsfunktion klinik ang.erhvervsevnen og funktionsevne.
Klinikken/ overlægen som har skrevet vurderingen, vil ikke engang kalde mig på klinikken fordi min tilstand som set fra dokumenter sendt af kommunen er " stationær, kronisk og det findes ingenke nogen behandling derimod, fremtiden vil sygdommen udvikler sig.

Funktionsevnen og arbejdsfunktion er vurderet til at pn.ikke kan fungere nu eller i fremtiden på arbejdsmarkedet....

Pt.Har deltaget i alt relevant behandling..."
Det to sider vurdering fra klinikken blev sendt til egen læge og kommunen.

Det er et stort problem nu da jeg har ikke længere en sagsbehandler på sagen fordi min sagsbehandler fik et nyt job.

Hvad skal jeg nu?

Skal jeg vente indtil kommunen kontakter mig? Det tror jeg ikke på at kommunen vil kontakter mig...

Skal jeg kontakte egen læge ?

Hvad kan kommunen finde mere i min sag nu?

Arbejdsmarkeds funktionklinikens vurdering er den sidste trin i en sag ?

Jeg er ret forvirret og har ikke så mange kognitive ressourcer tilbage efter sidst blodprop i hjerne tilbage december 2014.

Jeg har brugt for jeres erfaring for at gøre en afslutning i min sag. Jeg magter ikke mere det mere den marerid.

Jeg håber på at i finde tid til at hjælpe mig igen.
Tak.mvh. elm
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 13:53   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når er der lavet attest fra Klinisk Funktion er det til brug i Rahabiliterings teamet.

Selv om din sagsbehandler har fået nyt arbejde, har du en sagsbehandler, du ved bare ikke hvem endnu.

Jeg ville sende en mail til jobcenteret og bede om at få oplyst om hvem der er din sagsbehandler og så rette henvendlese til vedkommende om hvad næste skridt er
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 19:18   #35
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Tak for information . Ang.sagsbehandler fik jeg klart besked om at jeg har ikke sagsbehandler på sagen.

Måske får jeg en sagsbehandler men skulle det ikke være en eller anden indtil nyt sagsbehandler?
Og hvis det er en vurdering for rehabilitetsteamet skulle jeg ikke få besked om det?
Ang.vurdering skal min sag igen til vurdering i rehabilitering.teamet?

Jeg har så mange spørgsmål fordi jeg er meget forvirret.

Tak fordi i finde tid til at besvær mine spørgsmål.
Tak.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 16:36   #36
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen,

I dag blev jeg kontaktet telefonisk af egenlæge og kommunen.

Egenlæge vil kontakte kommunen på skrift ang.videre forløb af sagen, men vil ikke helt klar fortælle hvad er mening med det vurdering som kom i sidste uge fra klinisk funktion.

Egenlæge har sagt at klinisk funktion har afsluttet min sag og nu skal være nok og derfor vil hun skrive til kommunen. Jeg har sagt at lige nu her kan egenlæge bruge lægeattest 165. Men det vil egenlægen ikke bekræfte og har sagt at hun vil skrive til kommunen.

Kommunen har kotaktet mig også og der blev aftalt at de vente på hvad egenlæge vil skrive til dem.

Jeg sider tilbage med en dårligt fornemmelse og ikke en forklaring på hvad skere der så videre i min sag.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening med henblik på iflg.lov, hvad kan jeg så forvente fra kommunens side.

Kan kommunen stoppe ressourceforløbydelsen hvis klinisk funktion vurdere at der er ikke mere funktionsevne til at x kunne opnår arbejdsdueligheden?

Skal min sag igen i rehabiliteringsteamet m.h.p.revurdering?

Tak for jeres hjælp. Mvh.eln

PS. Undskyld for dårligt formulering men desværre er et problem som jeg skal lære at live med efter blodprop i hjerne dec.2014.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 19:07   #37
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg tror jeg ville ringe til lægen i morgen og bede om at få en kopi af det han vil/har sendt til kommunen...

Og så ville jeg ikke tale i tlf med kommunen, men bede om at få det hele på mail.. på den måde vil det være meget nemmere når du søger hjælp - feks her... du vil kunne kopiere direkte ind eller skrive direkte af og på den måde vil det være meget nemmere at hjælpe dig...

jeg tænker at kommunen lige skal have tid til at læse det fra lægen, før du hører noget igen...?

og jeg tænker også at du jo med det nye fra lægen og klinisk funktion nok bliver indstillet til FP? men hvis du ikke vil vente kan du jo søge selv - på det foreliggende...?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 19:34   #38
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Tak for hurtigt svar.

Jeg kan godt vente for at se hvad egenlæge vil skrive til kommunen. Det er ikke et problem.

Mine begymringer er at kommunen kan tage ressourceforløbydelsen fra mig da min sag nu høre ikke længere under ressourceforløb motivet ikke erhvevsevne og ikke muligheder til at udvikle arbejdsevnen derimod.

Jeg har tre tidlligere erklæringer fra egenlæge, 5 andre attester og vurderinger fra speciallæge og ikke mindst to vurderinger fra revacenter. Alle vurdere det sammen og skriver også at det er ikke anden i min sag end fø.

Men rehabiliteringsteamet har sat mig på ressourceforløb.

Efter 6 måneder hvor der kunne slet ikke sættes i gang en ressourceforløbplan blev sAgen heldigvis sendt til klinik funktion, hvor igen overlæge speciallæge, vurdere sammen som andre tidlligere vurderinger.

Jeg tvivle på at kommunen hvor jeg bor vil komme selv i gang med en forslag som fø i min sag.
Jeg har ventet i 4 år. Nu kan jeg vente en uge til for at høre hvad de vil med mig.

Tak igen for jeres hjælp.
Mvh.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 19:39   #39
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når der som nu er nyt i din sag, skal du igen møde rehabiliterings teamet som så igen skal indstille dig til ressourceforløb, fleks eller pension.

Om du skal møde dem nu eller når det planlagte ressourceforløb udløber ved jeg ikke. Men mail jobcenterchefen el. Sagsbehandler og spørg. Du skal ikke spørge om du skal møde temaet, der er igen grund til at give dem en mulighed for at sige at det skal du ikke, men om hvornår det skal ske?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 20:33   #40
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen,

Jeg fik ressourceforløb mindst et år i okt.2014. Jeg blev sendt af rehabteamet videre i behandling og inf.plan skulle jeg i virksomhedspraktik, hvis alt gik godt.

Men speciallæger som jeg blev sendt til af kommune, har sendt attest til egenlæge, hvor han beskrevet min funktionsevne og arbejdsevne nul, pga.fysiske og psykiske kronisk, varige og stationære sygdoms uden behandling muligheder...

Alt godt. Så blev jeg sendt videre til kliniskfunktion, for at have en vurdering også fra dem om funktionsevne og arbejdsevnen.

Kliniskfunktions vurdering er sammen som alle andre attester og lægelige erklæringer i min sag. Nul arbejdsevne.

Sidste uge har haft rundbordsamtale med sagsbehandler og egenlæge.
Her blev sagsbehandler spurgt hvor ved sagen må behandles efter førtidspensions regler.
Sagsbehandler svar var at jeg skulle i virksomhedspraktik som er skrevet i rehabteamets plan.

Jeg var chokeret af det svar både mig og egenlæge.
Hvorfor skal jeg presses til virksomhedspraktik . Jeg har to REVA tidlligere vurderinger som er ikke så gammel. Sidst 2014, sept. Hvor jeg har været i alt i 9 måneder.
Hvad er mening med virksomhedspraktik således arbejdsevnen kan ikke udvikles iflg.kliniskfunktion og alle attester i sagen?
Efter langt diskution så blev vi enige om egenlægen skal igen lave en nyt lægeattest 265 og sagen skal igen fremlagt rehabteamet, MGP.nyt indstilling.

Hvad kan kommunen finde på nu?

Jeg er så træt af alt. Hvorfor vil de ikke give fleksjob. De har vurdering af min arbejdsevne osv.i sagen?
Kommunen siger nej til førtidspension , nej til fleksjob hvad kan jeg nu forventes fra dem?

Jeg håber at i finde tid for at hjælpe mig til at kan se frem i den sag. Det er helt umenneskeligt at kommunen kaster mig rund i systemet som et bold.

Tak. Mvh.Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension