K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2015, 10:36   #1
Webneren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Webneren er ny på vejen
Rehabiliteringsteammøde efter bogen?

Jeg har været indkaldt til første med med rehabiliteringsteamet, og er noget forvirret omkring, hvordan sådanne et møde lovformelt skal foregå?

Situationen er den, at min sagsbehandler havde et formøde med rehabiliteringsteamet mens jeg ventede uden for døren.
Efterfølgende oplever jeg under mødet med rehabiliteringsteamet, at de direkte indstiller mig til en mentor, uden at drøfte mulighederne, hvor jeg og sagsbehandler er uden for døren. Jeg spørger hvad mine alternativer er, men får ikke svar.

Efterfølgende referat nævner intet om, at der har været møde mellem sagsbehandler og rehabiliteringsteamet.

Er denne praksis lovlig?. Hvordan skal det formelt set foregå efter bogen?

Vh. Webneren
Webneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 11:08   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er helt normalt at der er et formøde med sagsbehandleren.

Det sagsbehandleren og du ikke må er at være tilstede mens de diskuterer hvad de vil indstille dig til... Hvorfor de ikke gjorde det på den måde, er lidt mærkeligt

Men formelt foregår mødet ved: formøde - dialog møde med dig - beslutning om indstilling mens du og sagsbehandler er uden for døren - mundtlig besked om indstillingen (i nogle kommuner får man den skriftlige indstilling med med det samme i andre kommer den først nogle dage senere)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 16:38   #3
Webneren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Webneren er ny på vejen
1) En ting er det er normalt med formøde, men er det lovens hensigt? Hvorledes kan jeg sikre mig, at min sagsbehandler taler min sag?

2) Jeg erfarede efter rehabmødet, at det var min sagsbehandler, der havde indstillet mig til en mentorordning. Hun kom til at sige det på vej ned af gangen, sådanne lidt henkastet.
Webneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 18:59   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webneren Se meddelelser
1) En ting er det er normalt med formøde, men er det lovens hensigt? Hvorledes kan jeg sikre mig, at min sagsbehandler taler min sag?

2) Jeg erfarede efter rehabmødet, at det var min sagsbehandler, der havde indstillet mig til en mentorordning. Hun kom til at sige det på vej ned af gangen, sådanne lidt henkastet.
1)Formødet er fuldt lovligt og bruges ofte.
Det har til hensigt at sagsbehandleren frit kan give sin mening til kende...
Du kan ikke være sikker på at vedkommende kun taler om det du synes er i din interesse, men der tales også om hvad sagsbehandleren finder at være i din interesse.

2)Grunden til at sagen forelægges teamet, er at det er dem der kan lave indstillinger, der kan sagsbehandleren ikke.
Teamet kan dog vælge at følge en sagsbehandlers anbefaling, men det er teamet der har det sidste ord.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2015, 13:31   #5
Webneren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Webneren er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt, at det kan være mig som borger, der bliver understøttet med retsikkerhed, hvis kommunen holder et kaffemøde om mig, uden min deltagelse, inden selve mødet med rehabiliteringsteamet. Jeg stiller stadig store spørgsmål ved, om det er lovens hensigt? Det kan godt være, det er en brugt praksis, men er den lovlig? Jeg ser ikke i lovgivningen, at kommunen og rehabteamet kan holde kaffemøde om mig, uden mig.
Nogen her, der er 1000 meter mester i jura og kan givet en forklaring?

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166839

Kapitel 3

Rehabiliteringsteamet

§ 6. På baggrund af rehabiliteringsplanens forberedende del forbereder rehabiliteringsteamets medlemmer sig til et møde i teamet, hvor borgeren og borgerens sagsbehandler deltager, jf. § 10, stk. 2, i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.. Den enkelte kommune tilrettelægger rehabiliteringsteamets forberedelse og behandling af sager.
Webneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2015, 14:00   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
I denne Status pa kommunernes implementering af førtidspensions og fleksjobreformen
kan du på side 91 læse om borgerens deltagelse i rehabiliteringsmødet.

Der står at man i 63 % af de danske kommuner holder formøde uden borgerens deltagelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension