K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2015, 15:07   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Vente 4 måneder på Rehab-team?

Er det normalt at skulle vente over 4 måneder på et møde med Rehab-team ifm. et jobafklaringsforløb?

Som jeg forstår det skal der max. gå 4 uger fra overgang til det efter sygedagpengestop?

Min nye sagsbehandler har ikke informeret mig om hvad der skal forgå, har sendt en andens borgers personlige oplysninger med i min sag, der er ikke sendt den seneste progressionsrapport og jeg får ikke svar
når jeg kommenterer ovenstående i mails?

Nu skal jeg altså til møde i næste uge og aner stadig ikke hvad der skal ske eller hvordan en ny sagsbehandler kan fremlægge min sag uden lige at have vendt den med mig.

Hvad ville I gøre??

Der står også at sagsbehandleren deltager ved mødet? Troede kun de skulle fremlægge sagen.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 18:25   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Er det normalt at skulle vente over 4 måneder på et møde med Rehab-team ifm. et jobafklaringsforløb?

Som jeg forstår det skal der max. gå 4 uger fra overgang til det efter sygedagpengestop?

Min nye sagsbehandler har ikke informeret mig om hvad der skal forgå, har sendt en andens borgers personlige oplysninger med i min sag, der er ikke sendt den seneste progressionsrapport og jeg får ikke svar
når jeg kommenterer ovenstående i mails?

Nu skal jeg altså til møde i næste uge og aner stadig ikke hvad der skal ske eller hvordan en ny sagsbehandler kan fremlægge min sag uden lige at have vendt den med mig.

Hvad ville I gøre??

Der står også at sagsbehandleren deltager ved mødet? Troede kun de skulle fremlægge sagen.
hej desyvsmådværge

Du har ret i at din sag skulle efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 68d skal en sag behandles i rehabiliteringsteamet senest 4 uger efter ophør af sygedagpenge og bevilling af jobafklaringsforløb. https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ts-indstilling

Men da det ikke er sket, og tiden nu endelig er kommet hvor din sag kommer for rehabiliteringsteamet tænker jeg du skal lade det ligge. Der er ingen grund til at bruge af din energi på noget der ikke kan ændres.

Din gamle sagsbehandler og du har sammen skrevet den indlende del af rehabiliteringsplanen for nogen tid siden. Du har siden fået en ny sagsbehandler kan jeg forstå. Sagsbehandleren skal selvfølgelig deltage i mødet, da det er ham/hende, der efterfølgende sammen med sit team skal beslutte, hvilke tiltag jobafklaringsforløbet skal bestå af.

DUKH skriver om det i deres nye guide Rehabiliteringsplan & Rehabiliteringsteam :
Citat:
Rehabiliteringsteamets opgave er at drøfte din sag sammen med dig. Teamet skal sikre, at din sag bliver belyst fra alle vinkler med fokus på at bringe dig tættere på arbejdsmarkedet. Rehabiliteringsteamet skal afgive en fyldestgørende indstilling, som anvendes som grundlag for en afgørelse. Dvs. teamet peger på, hvad man mener er den rigtige løsning eller det rigtige tilbud i den pågældende sag.

Det er alene sagsbehandleren eller dennes afdeling*, som har kompetence til at træffe en endelig afgørelse i sagen. Såfremt sagsbehandleren ikke er enig i rehabiliteringsteamets indstilling, skal sagen foreligges teamet igen til revurdering, inden sagsbehandleren træffer den endelige afgørelse. Sagsbehandleren kan godt træffe en anden afgørelse end den, som rehabiliteringsteamet har indstillet til.

*Hvem og hvordan en afgørelse træffes afhænger af den enkelte kommunes organisering. Som oftest vil det ikke være den enkelte sagsbehandler, men et afdelingsteam eller lignende, der træffer den endelige afgørelse.
Da din nye sagsbehandler ikke har holdt et før-møde med dig, ville jeg i den situation gøre mig klar til selv at præsentere min sag for rehabiliteringsteamet. Hvad er vigtigt for dig, at de ved om dig og dine ønsker for fremtiden, for at de kan komme med en indstilling dit jobafklaringsforløb, du vil synes giver mening.

Des bedre du er inde i din sag og de forskellige udtalelser der er vedlagt rehabplanens indledende del des bedre kan du deltage i drøftelsen af din sag.

Det er det jeg vil gøre. Altså se fremad og forberede mig til drøftelsen med rehab teamet for at få det bedst mulige jobafklaringsforløb og lægge alt det der ikke kan ændres bag mig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2015, 13:10   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
hej desyvsmådværge

Du har ret i at din sag skulle efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 68d skal en sag behandles i rehabiliteringsteamet senest 4 uger efter ophør af sygedagpenge og bevilling af jobafklaringsforløb. https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ts-indstilling

Men da det ikke er sket, og tiden nu endelig er kommet hvor din sag kommer for rehabiliteringsteamet tænker jeg du skal lade det ligge. Der er ingen grund til at bruge af din energi på noget der ikke kan ændres.

Din gamle sagsbehandler og du har sammen skrevet den indlende del af rehabiliteringsplanen for nogen tid siden. Du har siden fået en ny sagsbehandler kan jeg forstå. Sagsbehandleren skal selvfølgelig deltage i mødet, da det er ham/hende, der efterfølgende sammen med sit team skal beslutte, hvilke tiltag jobafklaringsforløbet skal bestå af.

DUKH skriver om det i deres nye guide Rehabiliteringsplan & Rehabiliteringsteam :


Da din nye sagsbehandler ikke har holdt et før-møde med dig, ville jeg i den situation gøre mig klar til selv at præsentere min sag for rehabiliteringsteamet. Hvad er vigtigt for dig, at de ved om dig og dine ønsker for fremtiden, for at de kan komme med en indstilling dit jobafklaringsforløb, du vil synes giver mening.

Des bedre du er inde i din sag og de forskellige udtalelser der er vedlagt rehabplanens indledende del des bedre kan du deltage i drøftelsen af din sag.

Det er det jeg vil gøre. Altså se fremad og forberede mig til drøftelsen med rehab teamet for at få det bedst mulige jobafklaringsforløb og lægge alt det der ikke kan ændres bag mig.
Hej Akvamarin

Et forsinket tak for dit kloge svar, du har helt ret i at der skal ses fremad. Man kan kende en god " nurse" når man møder hende;-) God påske til dig....og til alle andre herinde:-)
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension