K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2015, 19:24   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Anke over fratagelse af sygedagpenge og på kontanthjælp.

Hej. Her er så mange herinde, som er velbevandret i ankesager. Kan i mon hjælpe mig, så jeg kan hjælpe min svigerdatter.

Vi skal anke kommunens afgørelse, at de vil tage hendes syge dag penge og rykke hende på kontanthjælp. Dette fik hun dog af vide får et par mdr siden ikke ville ske, og så skete det alligevel.

Der er intet i hendes tilstand eller syge historie som er ændret , hun er fortsat syg derfor sygedagpenge. Hvad skal jeg skrive, som er rigtigt godt? Hjælp! På forhånd tak. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 20:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har da været her så længe på k10, at du da godt ved der skal flee oplysninger til, hvs i skal have hjælp
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 20:22   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Har hun modtaget afgørelsen om hvornår sdp stopper, og modtaget en klagevejledning? før hun har modtaget denne kan hun ikke anke.

Når hun modtager afgørelsen med klagevejledning har hun 4 uger til at anke afgørelsen.

det kræver egentlig bare at hun aflevere en seddel hvorpå der står at hun anker afgørelsen, og husker at modtage en kvittering på den er afleveret.

man behøver ikke en lang begrundelse men kan gøre dette, hvor man skriver hvorfor man er uenig i afgørelsen

mvh og god aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 21:14   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har hendes sygedagpenge allerede været forlænget efter en af mulighederne i Sygedagpengelovens § 27?

Hvis ikke er der så en af dem I tænker kunne være en forlængelsesmulighed?

Og hvad er deres begrundelse for ikke at sætte hende i jobafklaringsforløb?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 14:29   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det at hun er syg og der ingen ændring er sket, er jo ikke en forlængelsesmulighed.
Men her de mulighederne:
Sygedagpengeperioden kan forlænges, hvis den sygemeldte falder ind under en eller flere af de syv regler, som giver ret til forlænget sygedagpengeperiode:
Hvis det er overvejende sandsynligt, at du kan revalideres til beskæftigelse – dog ikke støttet beskæftigelse. Ved revalidering forstås omskoling, optræning inden for dit arbejdsområde eller en boglig uddannelse. Forlængelsens varighed afhænger af, hvornår forrevalideringen ophører, og den egentlige revalidering starter.
Hvis det er nødvendigt med en afklarende indsats – herunder en helbredsmæssig afklaring – for at klarlægge din arbejdsevne. Forlængelsen kan være op til 69 uger.
Hvis du er under eller venter på lægebehandling. Forlængelsen kan være op til 134 uger, hvis den lægelige vurdering er, at du vil blive arbejdsdygtig inden for perioden. Ventetid på behandling på sygehuse tæller ikke med i de 134 uger.
Hvis kommunen vurderer, at din sag skal behandles i rehabiliteringsteamet med henblik på, at kommunen hurtigst muligt kan træffe afgørelse om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Sygedagpengeperioden forlænges, indtil kommunen har truffet afgørelse.
Hvis du lider af en livstruende, alvorlig sygdom. Forlængelsen har ingen tidsbegrænsning.
Hvis der er rejst sag om en arbejdsskadeerstatning. Sygedagpengeperioden forlænges, indtil Arbejdsskadestyrelsen er nået frem til en afgørelse.
Hvis kommunen har modtaget en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag (efter pensionslovens § 17, stk. 2). Sygedagpengeperioden forlænges, indtil kommunen har truffet denne afgørelse.

Men hun kan jo altid anke afgørelsen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 09:44   #6
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak for jeres svar. Selvom jeg har været her så længe nu, så hænger alle ting ligesom ikke fast mere.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension