K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2016, 21:07   #1
Aalborgx3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Aalborgx3 er ny på vejen
Exclamation Egen sygdom - fatter det ikke :(

Jeg har døjet med at få tilkendt sygedagpenge, og fik dem tilsidst pga svær belastningsreaktion. Min læge mener at jeg "kan ikke fungere i arbejdsmæssig sammenhæng...uden hjælp til at håndtere sociale forhold...."
Nu er så problemet der igen at de stopper, fordi det sidste fra lægen IKKE står EGEN sygdom :`(
Sygedagpengene stopper således pga "sociale forhold som har dannet en belastningsreaktion, og vurderes ikke at du er fuldt uarbejdsdygtig pga egen sygdom"



min læge forstår ikke at jeg har stress, udbrændt, trauma og svær belastningsreaktion. udtalelse fra psykolog : ".....gennemgribende stress og udmattelsestilstand....." og anbefaler ".....behandling af hendes traumer, en restiturering af stress- og udmattelsestilstand....."

hvad pokker skal jeg stille op?
hvordan får jeg min læge snares muligt til at forstå at jeg er syg af EGEN sygdom, og ikke "kun" pga sociale omstændigheder???

håber virkelig nogen kan hjælpe mig her, uddybende oplysninger giver jeg gerne via privat beskeder.
Evt. nogen som ved hvor jeg kan få hjælp fra til at anke? og skrive denne anke for mig? jeg har virkelig ikke overskud til dette oveni alt det andet :´(
Aalborgx3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2016, 21:14   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke give nogen gode råd med hensyn til lægen, jeg formoder at du har talt med lægen om dine problemer med sygedagpenge og at kommunen forlanger en bestemt formulering for at kunne forlænge sygedagpengene ?

Ellers er det måske på tide at overveje lægeskift ?

Med hensyn til private beskeder så vær lige obs. på at du skal have skrevet 5 indlæg inden du kan skrive private beskeder i dette forum.

Husk at du skal have anket inden 28 dage fra modtagelsen af afgørelsen.
Jeg tænker om ikke du er med i en fagforening og kan få hjælp af dem til at anke ?
Ellers kan jeg ikke komme i tanker om andre gratis hjælpere, undtagen måske hvis du har et familiemedlem eller en ven som kan hjælpe.

I kan skrive herinde og stille spørgsmål og måske også kontakte DUKH.dk for gode råd angående din anke.

En ting er sikker, en dårligt begrundet og dårligt formuleret klage er bedre end ingenting.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 21:29   #3
Aalborgx3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Aalborgx3 er ny på vejen
ja det er en bestemt formulering lægen skal skrive. Lægen skal skrive "egen sygdom".

spørgsmålet er om jeg kan komme længere ved at skifte læge nu klagen gælder fra i går og 28 dage frem

Når sygemeldingen stopper, så er jeg udenfor alt system dvs mine dagpenge er opbrugt, har ikke ret til kontanthjælp, så overladt til mig selv og stadig syg Jeg agter bestemt at blive rask og regner med det, men det ligger måske ½-1 år frem i tiden

Jeg er stadig i fagforeningen, ved ikke om de kan hjælpe med det, men kan da prøve.

Skal til lægen i næste uge, og så må jeg igen igen igen igen forklare lægen at jeg ER syg....af egen sygdom...
Aalborgx3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 22:09   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ved nu ikke om skift af læge vil hjælpe i denne forbindelse, jeg tænker mere langsigtet, hvis din læge er totalt ligeglad med at du mister din forsørgelse og nægter at lave en lille ændring i formuleringen, som tilsyneladende er alt der skal til for at få forlænget, så vil du få andre/flere problemer i fremtiden.

Hvor lang tid du vil være om at finde en ny læge, skifte og få en ny udtalelse, det kan blive lidt småt med tiden. Hvis du skifter vil det jo også være bedst om du er sikker på at den nye faktisk er bedre og ikke værre end den nuværende.

Hvem har sendt dig til psykologen, er det lægen, kommunen eller har du selv ?

Jeg tænkte om psykologen har skrevet nogle kloge ord om dennes vurdering af dig og sendt til din læge ?
Hvis ikke kan det måske betale sig at gribe fat i psykologen, få denne til hurtigst muligt at sende sin vurdering til lægen eller du kan fungere som bybud.
Måske kan det ændre på lægens vurdering af sagen, hvis det kom på skrift fra en anden fagperson.

Alternativt hvis lægen er totalt usamarbejdsvillig, så kan du måske få psykologen til at skrive sin mening om din sygdom i et dokument som du så kan du indsende sammen med din klage over kommunens beslutning.

I tilfælde af at de standser dine sygedagpenge, så pres på for at få et jobafklaringsforløb, hvilket svarer til kontanthjælpsbeløbet men er ikke afhængigt af formue eller ægtefældes indtægt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 23:10   #5
Aalborgx3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Aalborgx3 er ny på vejen
jeg har fået henvisning til psykolg fra lægen. Dette er 2 runde jeg har lægehenvisning til psykologen.

Psykologen har skrevet en udtalelse til kommunen, at jeg er stresset, har trauma og i en udmattelsestilstand, samt at jeg arbejder hårdt på at blive rask igen. Jeg har vist lægen denne udtalelse.

Men åbenbart kan lægen IKKE se det samme da så er jeg åbenbart IKKE syg i lægens øjne, samt mener lægen stadig at det skyldes mine sociale omstændigheder dvs. jeg bliver åbenbart rask hvis mine sociale omstændigheder (alenemor med krævende børn) ændres (hvis jeg får hjælp dertil). Jeg bliver ikke frisk selv om jeg får hjælp her og nu, jeg har haft stress nu i nogle år efterhånden, og har kæmpet for at få den skide sygemelding nu hvor jeg endelig fik den 6 mdr siden

psykologen skrev oveni også et håndskrevet brev til lægen, men det hjalp så ikke

De har standset mine sygedagpenge her pr 25 okt. 2016

Hvem skal jeg kræve jobafklaringsforløb hos? og får jeg så nogen indtægt?

alle de der smilies skulle være kede smilies, ved ikke hvorfor den ændrer dem til flov-rullende øjne
Aalborgx3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 16:58   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv ogå at se her

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e/sygedagpenge
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 19:14   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aalborgx3 Se meddelelser
De har standset mine sygedagpenge her pr 25 okt. 2016

Hvem skal jeg kræve jobafklaringsforløb hos? og får jeg så nogen indtægt?
Du kan ikke kræve noget, desværre hænger alt på vurderinger fra kommunen.

Man kan anmode kommunen om hjælp på den ene eller anden måde og dermed bede om at komme i jobafklaring, men de beslutter selv om du er i målgruppen, du kan læse om jobafklaringsforløb her.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...gsforloeb.aspx

Jeg forstår ikke helt har de ikke varslet sygedagpengenes ophør inden de stoppede dem ?

Det bedste er nok at du snarest ringer til DUKH http://www.dukh.dk/fa-radgivning/ring-til-dukh og får et juridisk korrekt svar på hvad du kan gøre.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 16:12   #8
bittenvivi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
bittenvivi er ny på vejen
BISIDDER
Jeg er autoriseret ergoterapeut/visitator og er, efter mange år,ophørt med at arbejde i Frederiksberg kommune
Jeg har i det små arbejdet, som bisidder/partsrepræsentant udenfor kommunen, men tilbyder nu min assistance på Frederiksberg.
bittenvivi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension