K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2016, 15:16   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så er der ski ikke meget team over det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 04:11   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
[QUOTE=mukke;348520]Så er der ski ikke meget team over det.[/QUOT

I Københavns kommune kan et team sagtens udgøres af en person, så længe vedkommende ikke har økonomiske eller personlige interesser involvert.
Læs. Vedkommende kan ikke modtage en en bonus, vedkommende er ikke i familie, men vedkommende er habil til at gå imod sin egen indstilling, såfremt titlen er en anden.
Hvad kalder jeg det?
korruption, nepotisme eller slet og ret svindel!

Jeg er ikke færdig og giver ikke op, men mangler pt, kræfter.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 12:19   #13
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ikke en and

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Københavns kommune har også den ejendommelighed, at det er flere af de samme personer, der sidder i både rehabiliteringsråd og pensionsråd. Min indre kritiker mener, at det det betyder, at de to råds bedømmelse ikke er uvildig.
Dette har jeg personligt været igennem, klaget skriftligt over ved samtalen i pensionsteam, klaget til kommunen og anket videre.
Kommunen fik ret i deres fortolkning.

Men klag alle disse sager , måske kommer der en ny fortolkning når det tydeliggøres, hvor stort problemet er.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2016, 12:48   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Evt klag igennem Borgerrådgiveren. Der kommer du til at tale med en jurist, der skriver til kommunen. Selvfølgelig kan han ikke ændre reglerne, men han kan påpege urent trav.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 12:12   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
En anden væsenligt ting ved dette personsammenfald er, at så ligger beslutningen om din fremtid hos en og samme person, som så bekræfter den afgørelse han/hun selv har taget inden rehabiliteringsmødet!!!!!
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 17:25   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
En anden væsenligt ting ved dette personsammenfald er, at så ligger beslutningen om din fremtid hos en og samme person, som så bekræfter den afgørelse han/hun selv har taget inden rehabiliteringsmødet!!!!!
Ja, jeg har også klaget, men de gav mig ikke ret. En jurist var inde over, men det var jo bare ren bestillingsarbejde.

Arbejdsmarkedets styrelsen gav mig ret i , at der kan herske tvivl om uvildigheden, og at sammenfaldet bør og kan undgås.

Kommunen klagede over styrelsen, som så gjorde honnør til kommunen. Dette fordi, der har været andre sager, hvor ankestyrelsen er på kommunernes side.
Er der nogen herinde der ved, hvem der har det endelige ord. : Ankestyrelsen eller Arbejdsmarkeds Styrelsen?
Ankestyrelsen har også givet kommunen ret.

Der er kun ombudsmanden tilbage, som jeg agter at skrive til. Kæmper bravt med få kræfter, men håber, at komme igennem det.

De af Jer, som har oplevet det samme i enten Københavns kommune eller andre kommuner, må meget gerne sende mig en besked, evt. privat og jeg kan så ( hvis det er klogt?) medtage disse eksempler.

Sidst redigeret af vasen; 04-11-2016 kl. 17:35.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 18:17   #17
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er jo fuldstændigt råddent!
Mærkeligt at der ikke er en jurist, der interesserer sig for det
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 19:35   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det er jo fuldstændigt råddent!
Mærkeligt at der ikke er en jurist, der interesserer sig for det
Tak, ja det er ren Stasi.

Der er sikkert advokater som kan se det er noget snavs, men de tager jo ikke en sag uden betaling.

Stadig please: skriv til mig, de af Jer der har oplevet tilsvarende i københaavn såvel som i andre kommuner.
Det helt groteske er at landets største kommune i hvert fald ikke kan undskylde sig med at have få folk ansat.

Jeg er faktisk så vred over det, da den person som det drejer sig om desuden var temmelig uforskammet.
Det kunne kommunen så godt give mig ret i.

Vi var 7 mennekser indkaldt til et rehabiliteringsmøde, som efter 2 min. af denne dame blev aflyst, fordi der manglede nogle udregninger.:
Til mit spørgsmål om hvorfor vi så skulle sidde 7 mennekser til ingen verdens nytte var svaret fra damen , at det var fordi hun havde haft fri dagen før.
Hun havde haft sagens akter i 3 uger!
Magen til arrogance har jeg aldrig i mit liv oplevet, og jeg er stadig meget harm.

Sidst redigeret af vasen; 04-11-2016 kl. 19:38.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 20:07   #19
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Min erfaring er at rehab teams i mange større byer og ikke mindst Kbh er meget hårde, de selv vil nok kalde sig nøgterne istedet.
Jeg synes dog at det EGENTLIGE problem ikke er rehab teams men alle de inkompetente sagsbehandlere de har ansat - mange af dem kun i et år eller 2 før de finder andre græsgange, og det fortæller os jo så også at det er ikke sjovt at sidde med de her sager, heller ikke set fra den anden side af skrivebordet - men altså den menige sagsbehandler - hvor gør de dog mange fejl - typisk ved at være helt passive og ligeglade og ikke tage initiativ til noget? hvorfor ikke blot bruge hk- medarbejdere istedet?? når det alligevel kan være ligemeget..
Er lidt træt af de inkompetente medarbejdere på gulvet. - for hvis de blot passede deres arbejde, så ville mange sager komme til rehab team på et MEGET tidligere tidspunkt, og så ville der være en reel sagsbehandling.
Blot mine 2 cents, altså at det er medarbejderen på gulvet som er det største problem, - rehab teamsene tænker faktisk mere logisk mange gange - ja, de kræver alt afprøvet, men det er vel også ok hvis det sker hurtigt - men som det kører nu, går der 5 år før vi når dertil pga. smøleriet hos den almindelige sagsbehandler, - forøvrigt sjældent kun én for i de større kommuner plejer de at være væk efter 1 års tid...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2016, 21:05   #20
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Man kan håbe, at der måske er en kandidat- eller ph.d.studerende, som kan lave en undersøgelse. Eller en juraprofessor eller andre, som får løn i forvejen. Eller en undersøgende journalist. Jeg har læst flere historier her om Kbh kommune, som burde trække nogle mediehistorier....
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension