K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2016, 00:32   #1
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Smile Rejsekort

Måske et lidt dumt spørgsmål, som I nok kan besvare.

Når man rejser med det nye rejsekort skal man så stadig have sit DSB-stam-legitimationskort med eller er det kun hvis man køber "papirbilletter" eller har "mimrekort"?

Mon ikke det er nok med rejsekort med billede, som vel dokumenterer pensioniststatus?

Hvor længe gælder sådan et pensionistkort fra kommunen, men måske man bør bestille sådan et for at være på den sikre side, hvis man vil have rabat i svømmehallen eller til en fodboldkamp eller hvad ved jeg. Man kunne godt forestille sig, at man sådanne steder ikke kan nøjes med sit DSB-stamkort......

Stribe: Det må da have været en stor oplevelse for dig at komme til København efter hele 25 år? Men du rejste vel ikke kun for at få udstedt rejsekortet der, da de også gør det andre steder i landet, f.eks. Odense, Silkeborg, men kun i København, hvis man bor Øst for Storebælt.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 03:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flytte dit spørgsmål til sin egen tråd...det er altid bedst at stille sine egne spørgsmål i sin egen tråd.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 06:13   #3
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Måske et lidt dumt spørgsmål, som I nok kan besvare.

Når man rejser med det nye rejsekort skal man så stadig have sit DSB-stam-legitimationskort med eller er det kun hvis man køber "papirbilletter" eller har "mimrekort"?

Mon ikke det er nok med rejsekort med billede, som vel dokumenterer pensioniststatus?
Du skal stadig vise dit dsb-legitimationskort ved kontrol af dit rejsekort, da rejsekortet i sig selv ikke dokumenterer din pensioniststatus.

Jeg ved ikke om praksis er ændret siden jeg blev tilkendt førtidspension for 1,5 år siden, men jeg ændrede efterfølgende selv min rejsekortstatus til pensionist på rejsekort.dk uden at vise nogen form for dokumentation for dette.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 06:23   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg skulle indsende mit pensionsbevis til dsb så lavede de et personligt pensionist rejsekort.

Du skal altid have dit dsb pensionsstamkort med når du rejser med dsb også hvid du rejser på rejsekort. Men tjek priser for nogle gange er en 65 billet billigere end rejsekortet. men stamkortet, er gratis at få lavet, det tager kun få minutter hvis du har din pensionsmeddelse og et foto med og gælder For 999 dage ad gangen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 08:52   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Når man rejser med det nye rejsekort skal man så stadig have sit DSB-stam-legitimationskort med eller er det kun hvis man køber "papirbilletter" eller har "mimrekort"?

Mon ikke det er nok med rejsekort med billede, som vel dokumenterer pensioniststatus?
Ja, DSB-legitimationskortet er dit bevis på, at du har ret til, at køre på pensionist-billet.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Hvor længe gælder sådan et pensionistkort fra kommunen, men måske man bør bestille sådan et for at være på den sikre side, hvis man vil have rabat i svømmehallen eller til en fodboldkamp eller hvad ved jeg. Man kunne godt forestille sig, at man sådanne steder ikke kan nøjes med sit DSB-stamkort......
Det er min opfattelse, at DSB-pensionistbeviset er "mere værd" end det kommunale pensionistbevis, og kan bruges som dokumentation alle steder.


Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men tjek priser for nogle gange er en 65 billet billigere end rejsekortet. men stamkortet, er gratis at få lavet, det tager kun få minutter hvis du har din pensionsmeddelse og et foto med og gælder For 999 dage ad gangen
Jeg har indtryk af, at det handler om hvilken strækning man skal køre, på nogle strækninger er det billigst med en billet fremfor rejsekort, og på andre er rejsekortet billigst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 10:28   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har indtryk af, at det handler om hvilken strækning man skal køre, på nogle strækninger er det billigst med en billet fremfor rejsekort, og på andre er rejsekortet billigst.
Den valgte strækning er uden betydning for prisen som (vistnok ...) kun afhænger af tidspunktet. Det er som hovedregel billigst at købe en 65-billet når der rejses mandag til torsdag og på lørdage. På andre dage er det billigst at bruge sit rejsekort.

Et eksempel kunne være en tur med dsb fra Esbjerg til København H.

Afgang onsdag den 26/10-16:
65-billet: 194,00 kr.
Rejsekort: 232,80 kr.

Afgang fredag den 28/10-16:
65-billet: 291,00 kr.
Rejsekort: 232,80 kr.

Derfor er det en rigtig god ide, som gisne også nævner, at tjekke prisen inden afgang
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 12:18   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har aldrig brugt mit DSB kort. Når jdg har brugt rejsekort

Har pensionst personlig mes foto. Og så spørg de ikke om mere

Ved dog godt. Alle rejsekort ikke er med foto

Fik mit lavet på hovedbanen og havde alle papir med. Pensions meddelse osv. Og de lavede et.

Men har man det med er man d sikker

Det er dog forskellig om jeg bruger det ene eller sndet. For trods toget Er det samme eks Vojens København. Er prisen ikke. Om man vælger det ene eller andet.

Så jeg tjekker begge dele og ser hvad der Er billigst.

Underlig. Men sandt
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 12:26   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg oplever også at der i hverdagene er forskellige priser alt efter tidspunkt på dagen.

Rejsekort er ofte billigst (på de strækninger jeg bruger) udenfor myldretid og 65 billet billigst i myldretiden
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 12:31   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg må indrømme det undrer mig.

Toget er det samme. Men prisen ikke.

Så ja det er altid en go ide at tjekke begge. Hvis man har det og skal nogey.

Det er sikkert rigtig det har noget med tider og dg at gøre. Så meget er jeg ik inde i det. Tager kun den samme rute hver gang

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 22:53   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Ved dog godt. Alle rejsekort ikke er med foto
Personlige rejsekort er med foto, og et pensionist-rejsekort er et personligt rejsekort.

http://www.rejsekort.dk/koeb-rejsekort/pensionist.aspx
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension