K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2016, 08:54   #1
Mille23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mille23 er ny på vejen
Erfaringer med såvel bevilling af fastholdelsesflexjob som Bisidderhjælpen efterlyses

Jeg har piskesmæld grundet arbejdsskade i 2010 og har siden 2011 haft en §56-aftale.

Jeg skiftede job i 2012, hvor jeg blev ansat i en stilling på 30 timer.
Sidste efterår var jeg sygemeldt en måned, da mit piskesmæld er forværret og valgte efterfølgende at gå ned i tid til en ansættelse på 20 timer på samme arbejdsplads.

Min arbejdsgiver har været utrolig fleksibel; min arbejdsplan og -opgaver er gennem hele min ansættelse periode løbende blevet justeret, så jeg belastes mindst muligt.

Desværre har nedgang i tid ikke haft den ønskede positive effekt på mine gener fra piskesmældet - og jeg har særligt gennem de seneste 5 måneder oplevet, hvordan generne igen synes at fylde mere og mere.

Da jeg ikke umiddelbart kan overskue selv at skulle tage "kampen" med kommunen, kontaktede jeg derfor Bisidderhjælpen for at høre, hvordan de vurderer, at jeg er stillet og om de mente, at de kunne hjælpe mig.

Bisidderhjælpen mener, at jeg (qua min skades alder og de hensyn som er taget gennem hele min ansættelsesperiode mhb på at fastholde mig i arbejde) er berettiget til et fastholdelsesflexjob og vurderer, at sagen med støtte fra dem burde tage 3-6 måneder at få igennem hos kommunen.
Ovenstående afhænger naturligvis af, om min arbejdsgiver er interesseret i at ansætte mig i et fastholdelsesflexjob, hvilket jeg i skrivende stund er ved at afklare.

Inden jeg bruger penge på Bisidderhjælpen, vil jeg høre, om der er nogen herinde, som har været gennem et lignende forløb og vil dele deres erfaringer med hhv bevilling af fastholdelsesflexjob og Bisidderhjælpen??

Er det virkeligt så "enkelt", som Bisidderhjælpen fremlægger det?
Jeg tænker især på, at jeg jo ikke har været afprøvet i andre jobs jf. betingelsen om at alle muligheder for at bevare tilknytning til arbejdsmarkedet på normale vilkår skal være undersøgt - eller tilsidesættes denne betingelse, man har været ansat på arbejdspladsen i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitel eller på særlige vilkår?

Alle inputs er velkomne
Mille23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 17:22   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg var selv i gang med at læse om fastholdelsesflexjob på nettet da jeg var i samme situation, jeg var gået ned i tid men det var ikke nok.
Jeg kom dog ikke nogen vegne da min arbejdsgiver ikke var interesseret i at deltage.

Har du læst om fastholdelsesflex ?
http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/
http://jobcenter.hedensted.dk/media/...esfleksjob.pdf

Som jeg husker det jeg læste dengang, er det rigtigt at man ved fastholdelsesflex slipper lettere igennem reglerne om jobprøvning osv.

Dog blev der i forbindelse med reformen i 2013 lavet stramninger som medfører at alle de ting du og din arbejdsgiver har forsøgt jer med skal være grundigt dokumenteret og du skal i mindst 12 måneder have arbejdet under de sociale kapitler inden fastholdelsesflexjob er mulig.
Når man læser om fasholdelsesflex rundt om på nettet skrives der at det er blevet ekstremt svært at komme igennem med et fastholdelsesflexjob nu om dage, men det er almindeligt flex jo også.

Bisidderhjælpen har flere erfaringer på området og ved naturligvis bedst, men det er jo svært at vide om de bare er ekstra positive for at skaffe en ny kunde til biksen.

Min egen plan var at undersøge om arbejdsgiveren var interesseret i at medvirke og efterfølgende skrive til kommunen.

Jeg tænker at hvis du får kontakt med en af deres jobkonsulenter kan denne nok hjælpe dig og din arbejdsgiver med at komme i den rigtige retning.
I min kommune var de utroligt interesseret i at fastholde mig i mit job og ville meget gerne ud på arbejdet og deltage i møder med mig og chefen, det hjalp bare ikke det mindste da min chef ikke var interesseret i at fastholde syge medarbejdere.

Om du vælger at få bisidderhjælpen med i denne process vælger du naturligvis selv, men det er dumt ikke at forsøge dig med et fastholdelsesflexjob hvis du har en mere hjælpsom arbejdsgiver end jeg havde.

Sidst redigeret af Nørd; 24-10-2016 kl. 18:53. Årsag: rettelse af stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 21:02   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan prøve at kontakte og vende sagen med DUKH.dk - det er gratis
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 06:43   #4
Mille23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mille23 er ny på vejen
Nørd tak for din tilbagemelding :-)

Ærgerligt at din arbejdsgiver ikke var interesseret i at ansætte dig i fastholdelsesfelxjob - håber jeg er mere heldig; venter pt spændt på at tale med min ledelse om det og høre, hvad de tænker.

Tak for forslag Stampe - jeg vil fluks kigge nærmere på DUKH.dk :-)
Mille23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension