K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2016, 10:52   #21
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Strandpigen - ja, en anden gang bliver det også optaget skjult (hvilket ikke er ulovligt hvis man bare selv deltager i samtalen).
Okay, tænkte nok at lægekonsulenten bare kigger papirerne igennem uden at tale med mig. Syntes godt nok at det er lidt problematisk at en person der aldrig har mødt mig, kan træffe sådan en afgørelse.
Nå, men jeg har efterhånden spammet kommunen med diverse ting, blandt andet en AQ/EQ test, som deres psykiater ikke lod mig tage. Så må jeg håbe at lægekonsulenten godt kan se at der er noget der ikke stemmer overens.

Jeg tror at det med viso bliver rigtigt godt, har hørt fra mange kvinder med AS at de har haft stor gavn af et forløb hos dem.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 11:02   #22
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Øv, det var en kedelig oplevelse.

Altså ifølge reglerne er det ikke lægekonsulenten som tager beslutningen, lægen skal kun "oversætte lægesprog" for sagsbehandleren.

Men du har ret i at der er hørt nogle groteske historier om lægekonsulenter.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 11:11   #23
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Nørd - det er da rart at vide, for både min sagsbehandler og chefen for Jobcenteret (ham stiller sagsbehandleren mig altid videre til når hun ikke kan svare på spørgsmål) siger at det er lægekonsulenten der skal træffe en afgørelse. Altså om de vil fastholde erklæringen, eller om de vil sende mig til en ny psykiater. Det har jeg stillet mig undrende overfor, da han jo ikke kender mig eller sagen og med garanti ikke har forstand på kvinder med AS.
Men jeg får at vide at der ikke er noget at gøre, og nu må jeg bare vente.

Ærligt tror jeg at den eneste grund til at jobcenteret er gået med til at henvise til viso er fordi de er ved at blive lidt trætte af mig.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 11:41   #24
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis kommunen følger reglerne, så må lægekonsulenten som nævnt "oversætte" og foreslå nye undersøgelser og den slags, men må ikke tage beslutningerne.

Det er sagsbehandler, chef og hvem der ellers er med i beslutningsprocessen som tager beslutningerne.

Men hvis din kommune bevidstløst følger lægekonsulentens forslag, så kommer han jo på en måde til at træffe beslutningen.

Men i denne sag tror jeg at de vil lade lægekonsulenten vurdere lægeattesten og sammenholde den med dine egne kommentarer, så skal lægekonsulenten lave et skøn om det er bedst med en ekstra udtalelse eller om det de har er godt nok.

Jeg kan ikke helt huske om du har skrevet om din sag, har du søgt aktindsigt ?
Hvis ikke, mon så ikke du skal i gang med at søge nu ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 13:32   #25
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Nej, har ikke søgt aktindsigt da jeg indtil videre bare har kunne skrive til min sagsbehandler og bede om diverse dokumenter, og så har hun sendt dem til mig.
Men har tænkt på at jeg næste gang jeg er deroppe søger om det, og så gør det jævnligt fremadrettet.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:23   #26
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Hey, hvor bor I henne?? Lægekonsulent?
Jeg troede at det var klinisk funktion på de store regionshospitaler som nu bestemte!!??
Gik den seneste reform netop ikke ud på at tage magten fra lægekonsulent og give den til et team - rehab team - som så kan spørge de klinisk funktion til råds om specifikke diagnoser osv???
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:41   #27
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Jeg bor i Gladsaxe kommune.
Jeg ved ikke så meget om det med lægekonsulenten, jeg undres bare over at en som ikke har talt med mig kan vurdere hvad der er op og ned i sagen. Det har jeg også prøvet at snakke både med min sagsbehandler og chefen for Jobcenteret om, men der er ikke så meget at gøre. Det er åbenbart sagsgangen i kommunen, og så må jeg bare vente.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:49   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulenten er først ude af billedet når sagen skal for det rehabiliterende team, indtil da er de stadig med
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:52   #29
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...laegekonsulent

Har du prøvet at ringe til DUKH?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:59   #30
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Ja, har snakket med DUKH et par gange, og må indrømme at det ikke har været til den store hjælp. Det kan selvfølgeligt godt være at det er mig der stiller de forkerte spørgsmål, men jeg kan i hvertfald aldrig rigtigt komme videre ud fra de svar jeg får.
Jeg har også haft fat i socialrådgiveren fra Landsforening Autisme og socialrådgiveren i min fagforening, men igen får jeg ikke rigtigt noget jeg kan komme videre med.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension