K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2016, 19:50   #11
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Vil blot sige GENERELT, at man skal være skeptisk overfor en speciallæge som ingen ventetid har: det er jo reelt det som er tilfældet her...
Det betyder at han ikke er populær, men det er jo et bredt begreb, han kan ret beset være faglig dygtig men have en ubehagelig omgangsform.... pøj pøj med det
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2016, 22:42   #12
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Vil blot sige GENERELT, at man skal være skeptisk overfor en speciallæge som ingen ventetid har: det er jo reelt det som er tilfældet her...
Det betyder at han ikke er populær, men det er jo et bredt begreb, han kan ret beset være faglig dygtig men have en ubehagelig omgangsform.... pøj pøj med det
Ja, det er jo også en af mine bekymringer. For der 'reklameres' på den pågældende psykiaters hjemmeside med at der ingen ventetider er, og at der laves speciallægeundersøgelser med kort frist. Og det behøver jo ikke at være negativt, det undrer mig bare. Min egen psykiater har 2.5 mdr ventetid, hvilket jo heller ikke er så meget - så ingen ventetid bekymrer mig lidt.

Så når jeg nu bliver 'tvunget' til at tage ud til ham, så vil jeg bare gerne være på forkant hvis det går helt skævt.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 02:31   #13
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
@jmpe

Selv blev jeg også sendt til en læge, som jeg havde læst mindre flatterende ting om på nettet, jeg valgte, så snart jeg var inden for døren, at anmode lægen om at få tilsendt en kopi af den udtalelse der skulle sendes til kommunen.

Der blev lavet en meget sober og meget udførlig skrivelse, der medførte forlængelse af sygedagpengene, men om det var fordi lægen vidste at jeg ville have en kopi eller om den under alle omstændigheder ville have været sober og omhyggelig er jo ikke til at vide.

Jeg vil dog mene at Webmasters forslag om at optage samtalen under alle omstændigheder er fornuftig. Hvis det nu viser sig at du giver psykiateren nogle oplysninger om dig selv og psykiateren skriver noget andet i dokumentet, så er det ikke ord mod ord hvis du har en optagelse af konsultationen.
Jeg har gennem mit tidligere sygdomsforløb været til en del speciallægeundersøgelser med tilhørende speciallægeerklæringer og har 'sjovt' nok været mest tilfreds med de læger som har fået de dårligste anmeldelser på nettet.

Jeg var også noget skeptisk inden mødet med den sidste psykiater som kommunen havde fået fat i med meget kort varsel for at få lavet en '2nd opinion'. Min skepsis viste sig at være helt ubegrundet og den efterfølgende speciallægeerklæring var medvirkende til at jeg et stykke tid efter fik tilkendt førtidspension.

Jeg tror også at man skal passe på med at sammenligne ventetider for normale konsultationer med ventetider for udarbejdelse af speciallægeerklæringer. Mange speciallæger giver tilbud til både kommuner og forsikringsselskaber og reserverer kun en vis del af deres tid til praksis-patienter.

Min dårligste erfaring har været ved en psykiater som mærkeligt nok har fået de bedste anmeldelser på nettet. Jeg syntes nu at han var en klam fidus og mistænkte ham lidt for at 'drikke af natpotten'.... Den endelige speciallægeerklæring var fuld af fejl og opdigtelser som jeg på ingen måde kunne stå inde for....
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 08:44   #14
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
@job
Tak for din kommentar, det beroliger

Jeg har igen snakket med kommunen i dag, og har sagt at jeg deltager i mødet med psykiateren mandag, men at jeg ønsker en 2nd opinion, hvis det er helt skævt det han skriver i sin erklæring (hvilket jeg også skriver i en mail til dem senere). For jeg vil jo gerne deltage i min sag/behandling, som jeg har skrevet og sagt til dem flere gange. Så det ærgrer mig at de ligger det ud som om jeg ikke er samarbejdsvillig. Det ærgrer mig også at man skal tvinges ud til en psykiater man på ingen måde er tryg ved, I stedet for at kommunen samarbejder med borgeren om at finde den bedste løsning/behandler etc.
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 13:51   #15
Brian1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Brian1234 er ny på vejen
du er velkommen til at ringe til mig jeg ved hvilken fælder man kan komme i hvis du har kan du måske hjælpe mig ved hvordan man skriver herinde 50 83 23 63
Brian1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 17:41   #16
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Vil blot sige GENERELT, at man skal være skeptisk overfor en speciallæge som ingen ventetid har: det er jo reelt det som er tilfældet her...
Det betyder at han ikke er populær...
Det behøver nu ikke være sådan.
Regionerne giver speciallægen en vis mængde patienter der kan ydes tilskud til og resten af tiden bruger speciallægen så på eks. erklæringer og andet arbejde som ikke indgår i regnskabet med regionen.
Derfor kan de fleste speciallæger ALTID give en hurtig tid til sådanne erklæringer.

Savner lidt et navn på den psykiater, hvis det er skrevet er det i hvert tilfælde druknet for mig.

Årsagen er at jeg ser dette spørgsmål har fået stor negativt fokus, og gad vide om det er den bekymring værd.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 19:39   #17
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
@Kageøre

Det er helt med vilje at jeg ikke har nævnt navnet på psykiateren.
Jeg har ikke lyst til uberettiget at hænge nogen ud. Som du selv nævner, så er mit spørgsmål jo negativt ladet, da jeg jo forholder mig kritisk til at kommunen bare må "tvinge" mig ud til en psykiater som jeg ikke er tryg ved, og som jeg umiddelbart ikke kan se har erfaring med netop med de problemstillinger jeg står overfor (ud fra hans egen hjemmeside).
Jeg har selv ved en simpel google-søgning fundet diverse "skidt" på den pågældende psykiater, og det har jeg ikke selv lyst til at bidrage til hvis det nu viser sig at mine bekymringer ikke holder stik.
Håber det er okay
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 20:19   #18
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jmpe Se meddelelser
Det er helt med vilje at jeg ikke har nævnt navnet på psykiateren.
Jeg har ikke lyst til uberettiget at hænge nogen ud. Som du selv nævner, så er mit spørgsmål jo negativt ladet, da jeg jo forholder mig kritisk til at kommunen bare må "tvinge" mig ud til en psykiater som jeg ikke er tryg ved, og som jeg umiddelbart ikke kan se har erfaring med netop med de problemstillinger jeg står overfor (ud fra hans egen hjemmeside)
Ja, så ender det jo ud med hjernespind, i bedste fald.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 09:49   #19
jmpe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2016
Indlæg: 22
Styrke: 8
jmpe er ny på vejen
Tænkte lige at jeg ville give en update på hvordan det gik hos psykiateren.
Jeg dukkede op som aftalt og bad om at optage samtalen, dette blev dog afvist og jeg blev bedt om at gå igen hvis jeg holdt på at optage samtalen.
Jeg vidste jo godt at det betød at jeg ville fremstå som om jeg ikke ville samarbejde, så derfor blev jeg og gennemførte samtalen.
Desværre så fik jeg ret i mine bange anelser, og psykiateren fjernede min AS diagnose, og ændrede en smule på de andre - middel ADD, blev til mild ADD uden de store problemer, og så er jeg nærmest kronisk deprimeret og skal være på antidepressiv resten af mit liv. Det var meget tydeligt fra start af hvor hans fokus var og hvad han ville have mig til at fortælle, og han lagde flere gange ord i munden på mig. Derudover er der flere ting han har skrevet som ikke passer med hvad jeg har sagt, og andre ting er udelukket eller negligeret (sjovt nok alle mine autistiske træk).
Jeg har så sendt indsigelser mod erklæringen for nu 14dage siden, og har desværre ikke hørt mere i sagen. Jeg har bedt om at komme ud til en 2nd opinion hos en anden psykiater der har forstand på voksne kvinder med autisme (har fået en liste fra Landsforeningen Autisme), men det vil kommunen ikke. De har en sagsgang der skal følges, og mine indsigelser er sendt til psykiateren, som så skal komme med sine bemærkninger og så skal kommunens lægekonsulent kigge det igennem.
Syntes ærligt talt det er lidt op ad bakke.
Heldigvis har jeg fået kommunen til at indvillige at underskrive en henstilling til viso (da det er gratis for dem), sådan at jeg kan blive udredt i deres regi. Henvendelsespapirerne er nu sendt afsted til viso, og jeg venter nu på at komme igang hos dem.

Er der nogen der ved hvad jeg skal være opmærksom på nu i forhold til min sag i kommunen. Hvordan foregår det når deres lægekonsulent gennemgår ens sag? Skal jeg til samtale hos personen, eller læser de 'bare' de papirer der er i sagen og træffer beslutning ud fra det?
jmpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 10:35   #20
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Øv.
Jeg ville have optaget det skjult (ved godt der er problemer forbundet med det, men alligevel....)

Lægekonsulenten læser papirerne og laver en sammenfattende vurdering (den kan du også kommentere, fx hvis han tydeligvis ikke har forstand på autisme).

Godt du har sendt dine kommentarer af sted, og godt du er blevet henvist til VISO. Jeg har ingen erfaringer med VISO men det kan vel kun blive bedre efter den psykiater.

Det kan også være jobcentret kan henvise dig til ergoterapeutisk udredning hos kommunal ergoterapeut. Ergoterapeuter har forstand på både fysisk, psykisk, kognitiv og social funktionsnedsættelse. Måske kan det være en mulighed hvis de ikke vil henvise til 2. psykiater.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 27-10-2016 kl. 10:41.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension