K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2016, 16:21   #71
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jo, du har ret Vovse de hedder Gemadol . Jeg har siden i fredags fordoblet dosis om morgenen, jeg er møgtræt og har en smule kvalme. Jeg skriver dagbog.

Jeg skulle så alligevel til Quick Care, i morgen skal hun se hvor mange gange jeg kan rejse mig og sætte mig på en stol, av . Så skal hun se hvor meget jeg kan bære .

Det strider meget imod skånebehov beskrevet af den sidste speciallæge : Undgå løfte-bæreopgaver og det skal være hensyntagende aktiveringstilbud.

Min læge mener ikke han kan forbyde hende det, men kan det passe ??
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 23:11   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Det strider meget imod skånebehov beskrevet af den sidste speciallæge : Undgå løfte-bæreopgaver og det skal være hensyntagende aktiveringstilbud.

Min læge mener ikke han kan forbyde hende det, men kan det passe ??
Jeg tror det kan være fordi det er en afprøvning du skal i.

For at vurdere din arbejdsevne er de nok nødt til, at gå lige til grænsen og måske endda overskride den.

Er man derimod visiteret til fleks, og skal i et fleksjob, så skal jobbet respektere skånehensynene.

Det handler om, at der er forskel på, om det er et job du skal være i fremover, altså lang tid, eller om det er en afprøvning, hvor du skal være i en forholdsvis kort periode.

Det eneste du kan gøre er, at sige fra i god tid, velvidende, at de vil prøve at presse dig.

Hvis de bliver alt for stride, så må du evt. bede dem om, at skrive under på, at de tager ansvar for forværring af dit helbred.
Problemet kan jo bare blive at bevise, at en evt. forværring er opstået p.g.a. afprøvningen.

Men tag en kopi af din dagbog med, og vis dem den.

Sørg for, at det også fremgår af din dagbog, at du har forhøjet din dosis af medicin, og hvilke konsekvenser det har.

Kvalmen kan være p.g.a. medicinen, men det kan også være p.g.a. selve smerterne.
Når man har stærke smerter producerer kroppen endorfiner, som kan være lige så stærke som morfin.
Der står lidt om det her: https://da.wikipedia.org/wiki/Endorfiner
Google evt. selv videre.

Jeg har selv oplevet en sådan reaktion i en periode hvor jeg var i arb.prøvning.
Jeg havde sat et fad lasagne i ovnen, og da jeg kom ind i stuen måtte jeg hurtigt styre mod den nærmeste lænestol, for ellers var benene forsvundet under mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2016, 16:17   #73
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Sjældent jeg har været SÅ presset og følt mig sat op i et hjørne, de kan hos Quick Care åbenbart gøre hvad de vil med vores helbred .

Sb, har helt lagt det i hænderne på de top professionelle og uddannede fysioterapeuter der er der, som hun siger.

Gud fri mig vel, lad mig da bare bære/løfte så jeg evt. får varige skader, kan ske en regulær diskusprolaps, ellers er jeg vel ikke samarbejdsvillig ?. Trods alle læger/ speciallæger fraråder det.

Hold op hvor er jeg sur.

Det skal dog siges at trods hendes forlangende i går om jeg skulle bære/løfte mødte jeg til hendes store undren op til aftalt tid i dag, hun valgte så at det skulle jeg ikke. Pyha.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 09:07   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Hold op hvor er jeg sur.
Det kan jeg saftsuseme godt forstå.

Jeg kan ikke udtale mig om hvor professionelle og uddannede fysioterapeuterne hos Quick Care er, men det er min klare overbevisning, at der er mange andre fysioterapeuter, som er mindst lige så dygtige og, som ikke er i lommen på kommunerne.

Det allervigtigste er, at du lytter til din krop, og hvis fysioterapeuten ikke vil respektere dette, så synes jeg du skal bede dem om, at skrive under på, at de tager ansvar for forværring af din lidelse.
Dette kan du også bede kommunen om, at skrive under på.

I en situation som din er det vigtigt, at du jævnligt er i kontakt med din læge, evt. bare over telefon eller mail.
Hvis kommunen på et eller andet tidspunkt finder på, at indhente en statusattest er det vigtigt, at det fremgår af din læges notater, at du har henvendt dig.

Husker du at skrive dagbog, og sende den til sb?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 27-10-2016 kl. 09:35.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 18:41   #75
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Ja, Vovse, husker at skrive dagbog, og både SB, læge og fagforening er vel orienteret , undrede mig bare læge ikke kunne stoppe det vanvid med at bære/løfte.

Men pyt nu med det, er overstået og jeg er færdig hos Quick Care.

Lige et nyt spørgsmål, jeg havde jo fået beskrevet hvad jeg vil kalde massive skånehensyn ved den speciallæge jeg var ved sidst, bla. Skulle der være mulighed for liggende hvile i hensyntagende jobprøvning, ikke stationære stillinger, og i det hele taget rygskånende arbejde uden vrid og bære/løfte opgaver.

Det var nok ikke det hele, men hvad jeg lige kan huske.

Nu sagde hende fra Quick Care, at hun ville skrive yderligere skånehensyn, og så tænker jeg : Det bliver da komplet umuligt at finde ny arbejdsprøvnings sted .

Ved godt det ikke er min hovedpine at finde et sted, men vil jo gerne afklares ..

Kan jobcenter mene at hvis de ikke kan finde sted der opfylder skånebehov, så kan de ikke afklare mig ?

Sidst redigeret af Tristan .; 13-11-2016 kl. 18:59. Årsag: Fik ikke spørgsmål skrevet.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 23:48   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Nu sagde hende fra Quick Care, at hun ville skrive yderligere skånehensyn, og så tænker jeg : Det bliver da komplet umuligt at finde ny arbejdsprøvnings sted .

Ved godt det ikke er min hovedpine at finde et sted, men vil jo gerne afklares ..

Kan jobcenter mene at hvis de ikke kan finde sted der opfylder skånebehov, så kan de ikke afklare mig ?
Godt spørgsmål.

Jeg rendte tit ind i det problem, at div. sb'ere mente, at med en dårlig ryg, så skulle jeg jo bare have et job hvor jeg kunne sidde ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 17:23   #77
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tja, Vovse, er nok en alm. misforståelse, men er da heldigvis sevet ind med dem jeg arbejder med/imod at det umuligt.

Fik jo klaret bære/løfte opgave d.9-11-16.

Kommentar/ klage skrevet af min fagforening til Quick Care, blev i dag besvaret med at Quick Care tog udgangspunkt i arbejdstilsynets anbefalinger for bære/løft.

Flot,flot at jeg skulle kunne det samme som raske .

Gad vide om de sætter hjertepatient til at gå en lang frisk tur, bare for at se hvad de kan holde til .

Mvh. Tristan, der nu er sat på stærk mavesårs medicin, pga. irritation fra jobcenter ... Grumpfff.. Ehhmm, medicin mest pga. smerter fra mave, bare så ingen tror jeg kan medicinerer mig ud fra jobcenter ....

Sidst redigeret af Tristan .; 02-12-2016 kl. 19:22.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 00:36   #78
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Men pyt nu med det, er overstået og jeg er færdig hos Quick Care.

Lige et nyt spørgsmål, jeg havde jo fået beskrevet hvad jeg vil kalde massive skånehensyn ved den speciallæge jeg var ved sidst, bla. Skulle der være mulighed for liggende hvile i hensyntagende jobprøvning, ikke stationære stillinger, og i det hele taget rygskånende arbejde uden vrid og bære/løfte opgaver.

Det var nok ikke det hele, men hvad jeg lige kan huske.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Fik jo klaret bære/løfte opgave d.9-11-16.

Kommentar/ klage skrevet af min fagforening til Quick Care, blev i dag besvaret med at Quick Care tog udgangspunkt i arbejdstilsynets anbefalinger for bære/løft.
Jeg troede du var færdig hos Quick Care.

Du har skrevet tidligere, at en spec. læge har beskrevet nogle skånehensyn, bl.a. "i det hele taget rygskånende arbejde uden vrid og bære/løfte opgaver". Det mener jeg ikke de må ignorere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 07:05   #79
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Det var også min sidste dag hos Quick Care d.9-11-16.

Da jeg startede hos QC fik jeg at vide hvad jeg skulle: Have fys. og lave belastende opgaver.

Det nægtede jeg naturligvis.

Jeg havde først fat i SB, men hun mente jo de var proffer.

Så havde jeg fat i min læge, han skrev : Jeg ville ønske jeg kunne forbyde den opgave. Dvs. det kunne han ikke.

Så gik jeg til fagforening, hvor svaret var : Men de er nødt til at finde grænsen for hvad du kan, så de kan præcisere skånebehov.

Så ringede jeg til DUKH, men heller ikke her kunne de stoppe det vanvid.

Alle steder fortalte jeg hvad speciallægen havde skrevet : Undgå bære/løfte opgaver.

Så jo det må de fint ignorere .

Jeg har lært at sige NEJ så højt jeg kan, og vi gik faktisk også kun ture og snakkede, men lige sidste dag mente hun ikke hun kunne lave sit skriv uden den øvelse, såehh . Der står da også i journalen derfra at jeg er meget bestemt med hvad jeg kan/ikke kan. Komme igen havde jeg jo heller ikke lyst til.

Ps. De var rigtig søde hos DUKH og forsøgte virkelig at hjælpe, så man kan roligt ringe til dem.

Sidst redigeret af Tristan .; 03-12-2016 kl. 07:14. Årsag: Manglende tekst
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 11:15   #80
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Det var også min sidste dag hos Quick Care d.9-11-16.
Jeg fik blandet nogle ældre indlæg lidt sammen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Da jeg startede hos QC fik jeg at vide hvad jeg skulle: Have fys. og lave belastende opgaver.

Det nægtede jeg naturligvis.

Jeg havde først fat i SB, men hun mente jo de var proffer.

Så havde jeg fat i min læge, han skrev : Jeg ville ønske jeg kunne forbyde den opgave. Dvs. det kunne han ikke.

Så gik jeg til fagforening, hvor svaret var : Men de er nødt til at finde grænsen for hvad du kan, så de kan præcisere skånebehov.

Så ringede jeg til DUKH, men heller ikke her kunne de stoppe det vanvid.

Alle steder fortalte jeg hvad speciallægen havde skrevet : Undgå bære/løfte opgaver.

Så jo det må de fint ignorere .
Ved nærmere eftertanke giver det jo mening (omend det kan være nok så frustrerende), at man i en arbejdsprøvning skal finde ud af (og dokumentere) hvad borgeren kan, og ikke kan, så skånehensynene kan præciseres.
Og så er det først når man er i et fleksjob, at skånehensynene skal respekteres.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Jeg har lært at sige NEJ så højt jeg kan, og vi gik faktisk også kun ture og snakkede, men lige sidste dag mente hun ikke hun kunne lave sit skriv uden den øvelse, såehh . Der står da også i journalen derfra at jeg er meget bestemt med hvad jeg kan/ikke kan. Komme igen havde jeg jo heller ikke lyst til.
Det er godt du passer på dig selv, så godt du kan.

Og tillykke med, at du ikke længere er i kløerne på Quick care.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension