K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2016, 12:48   #1
Lullepude
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Lullepude er ny på vejen
Kan jeg søge §34 Særlig Støtte til høje boligudgifter

Hej alle sammen jeg har brug for lidt hjælp
Jeg har overvejet at søge den der paragraf 34 er der nogen der kan svare mig på om jeg har en chance ? Jeg er på ressourceforløb og min kæreste er i arbejde.

Indtægter før skat er
10.868 kr
20.800

Ugifter
Husleje: 8.200
El: 550
Varme: 500
Boligstøtte: 400

Ville nemlig ikke sende en masse til kommunen hvis jeg ingen chance har alligevel
Lullepude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 13:33   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeres samlede boligudgifter er 8850 kr.
Hvis du søger §34, er halvdelen af dem, dine boligudgifter.
Dvs dine samlede boligudgifter er 4425 kr.
De første 2900 kr, kan du ikke få hjælp til. Så du kan maks få hjælp til de 1525 kr.
Hvis kommunen kan finde noget billigere, beregnes §34 dog efter den billigere bolig.

Men ser ud til at det giver mening at prøve
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 14:51   #3
Lullepude
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Lullepude er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeres samlede boligudgifter er 8850 kr.
Hvis du søger §34, er halvdelen af dem, dine boligudgifter.
Dvs dine samlede boligudgifter er 4425 kr.
De første 2900 kr, kan du ikke få hjælp til. Så du kan maks få hjælp til de 1525 kr.
Hvis kommunen kan finde noget billigere, beregnes §34 dog efter den billigere bolig.

Men ser ud til at det giver mening at prøve
Ved du hvad de skal bruge af papir? Er det lejekontrakt, de regner vi modtager hver måned/hver 3 måned på el,vand,varme og husleje. Hvad med tv ? Og skal de bare have lønsedler for 3 måneder eller skal det også have konto oversigt og udskrifter?

Tænk sig at vi har boet her i 2 år uden at vide det

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeres samlede boligudgifter er 8850 kr.
Hvis du søger §34, er halvdelen af dem, dine boligudgifter.
Dvs dine samlede boligudgifter er 4425 kr.
De første 2900 kr, kan du ikke få hjælp til. Så du kan maks få hjælp til de 1525 kr.
Hvis kommunen kan finde noget billigere, beregnes §34 dog efter den billigere bolig.

Men ser ud til at det giver mening at prøve
Og det der med de finder noget billigere hvordan gøre de det er det ud fra hvor mange kVM. vi har.? Det må vil ikke kigge på noget der er uden for kommunen.?
Lullepude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 16:57   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skal dokumentere dine/jeres boligudgifter, dvs husleje+vand+varme+el+ evt fællesantenne (udgifter der er tvunget ift lejekontrakten)
Lejekontrakten vil de nok også gerne se
Boligstøtte bør de selv kunne hente/se, men det kan du også dokumentere
Og så din indkomst (bør de også selv kunne hente/se)

De skal nok også have kontoposteringer og kontooversigt, da man ift §34 ikke må have formue (dvs man må ikke overstige formuegrænsen der gælder kh modtagere, dvs 10.000 kr når du er ugift)

Ang at finde billigere, det der står i paragraffen:
"Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig. "

Der er ingen krav, udover "rimelig", men det står kommunen frit for at tolke hvad rimelig er.
Som jeg forstår rimelig, er at man f.eks. ikke anviser en dårligt gående, en lejlighed på 4. sal, uden elevator.

HVIS nu de kan finde noget til f.eks. 3000 kr i samlede boligudgifter, kan du få maks 100 kr i §34. Men du vælger selv om du vil flytte eller ej. §34 beregnes bare, som om du boede i den billigere bolig.

Men med det nye kh loft, tror jeg næppe de kan finde noget billigere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 17:14   #5
Lullepude
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Lullepude er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du skal dokumentere dine/jeres boligudgifter, dvs husleje+vand+varme+el+ evt fællesantenne (udgifter der er tvunget ift lejekontrakten)
Lejekontrakten vil de nok også gerne se
Boligstøtte bør de selv kunne hente/se, men det kan du også dokumentere
Og så din indkomst (bør de også selv kunne hente/se)

De skal nok også have kontoposteringer og kontooversigt, da man ift §34 ikke må have formue (dvs man må ikke overstige formuegrænsen der gælder kh modtagere, dvs 10.000 kr når du er ugift)

Ang at finde billigere, det der står i paragraffen:
"Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig. "

Der er ingen krav, udover "rimelig", men det står kommunen frit for at tolke hvad rimelig er.
Som jeg forstår rimelig, er at man f.eks. ikke anviser en dårligt gående, en lejlighed på 4. sal, uden elevator.

HVIS nu de kan finde noget til f.eks. 3000 kr i samlede boligudgifter, kan du få maks 100 kr i §34. Men du vælger selv om du vil flytte eller ej. §34 beregnes bare, som om du boede i den billigere bolig.

Men med det nye kh loft, tror jeg næppe de kan finde noget billigere
Må min kæreste have en formue over 10000?
Lullepude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 17:15   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ja, det er kun din formue de kigger på, da det kun er dig der søger §34

Men hvis i har fælles økonomi, medregnes alle de penge du har direkte adgang til, som din formue. Dvs konti i dit navn og konti i jeres begges navne.
IKKE konti der kun står i hans navn.
(Ved ikke lige hvordan det foregår med fælles konti, men konti du kan hæve fra i banken, uden din kærestes samtykke)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 00:06   #7
Lullepude
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Lullepude er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja, det er kun din formue de kigger på, da det kun er dig der søger §34

Men hvis i har fælles økonomi, medregnes alle de penge du har direkte adgang til, som din formue. Dvs konti i dit navn og konti i jeres begges navne.
IKKE konti der kun står i hans navn.
(Ved ikke lige hvordan det foregår med fælles konti, men konti du kan hæve fra i banken, uden din kærestes samtykke)
Kom lige til at tænke på nu hvor jeg er ved at fået samlet alle dokumenter sammen. Hvordan søger jeg når jeg ingen printer har kan jeg bare sende en mail til kommunen eller skal det sendes til min sagsbehandler? Har nemlig ikke lyst til at blande min sagsbehandler ind i det, har det lidt svært med hende nogen gange føler hun ser ned på mig. Og hvis jeg sender det i morgen, får jeg så for denne her måned ?og hvor længe er de om at behandle ansøgningen? Kan selvfølgelig printe på biblioteket hvis det er dumt at sende en mail
Lullepude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 01:10   #8
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jeg skannede lejekontrakt, vand, varme og hvad de ellers skulle have og vedhæftede dem til en mail.
aner ikke hvem du skal sende det til, her er det ydelsesenheden, men prøv at ringe til kommunen, spørg samtidig hvilke papirer de præcis skal have, så kan du få vedkommendes mailadresse også.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 10:09   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Sisseann besvarede noget af spørgsmpget

Hvor lang tid de har til at behandle ansøgningen, kommer an på hvilken sagsbehandlingstid de har sat i den kommune
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension