K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 11:16   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Mennesker med psykiske handicaps har ret til at være forældre

Jeg modtager hver dag informationer fra Dansk Handicaporganisationer, 'Handiklip'. Det kan jeg varmt anbefale.

Jeg synes, at der har været nogle temmelig grænseoverskridende debatter herinde, om folk med psykiske lideser kan/må være forældre.
Endda at vores børn koster samfundet penge og at de 'helt sikkert bliver indlagte på et tidspunkt'...
Nedestående fra dagens Handiklip skulle gerne dementere sådanne holdninger.


Det er i strid med FN's Handicapkonvention at nægte par kunstig befrugtning alene fordi, de er sindslidende, siger formand i Landsforeningen Sind, Knud Kristensen. "Problemet er, hvis man laver nogle generelle kriterier, som udelukker en bestemt gruppe. Det er moralsk forkasteligt og desuden i strid med konventionen", siger Knud Kristensen. Reaktionen kommer efter, at indenrigs-og sundhedsminister, Bertel Haarder (V) samt sygehusene har varslet øget opmærksomhed om fertilitets-hjælp til psykisk syge. Hos Center for Ligebehandling af Handicappede bakker jurist Ane Esbensen Knud Kristensens synspunkter op. "Det, som ligger i FN's Handicapkonvention, er helt rigtigt, at man ikke må nægte folk eksempelvis kunstig befrugtning alene med henvisning til, at de har et handicap", forklarer juristen.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 12:51   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Selvfølig skal man have hjælp til at få børn selv om man har et handicap...

Men jeg ville ønske at der var en slags køreprøve man skulle bestå - der var en gang en læge der sagde til en at hun var for dum til at få børn og jeg mener det er en bjørnetjænste,hvis man hjælper en der er så udviklingshemmet,at man ikke kan klare sig selv,hvordan skal det så gå med det barn..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 01-06-2010 kl. 12:53.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:00   #3
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Personlighedsforstyrrelser eller sindslidelser har intet med intellektet at gøre !!

Det kan føres tilbage til at udviklingen er blevet groft misligholdt i begyndelse af et barns liv !

Personligt ville jeg gerne havde vist at jeg har en meget svær personlighedsforstyrrelse tidligere i mit liv og hvilke problemer jeg kunne stå i og hvilke begrænsninger det kunne give mit liv:

Jeg ville så selv have kunnet vælge at blive gravid eller ikke, uden brug af handicapkonventionen !!!
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:41   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det eneste JEG synes det handler om er, kan de psykisk syge tage sig af de børn de får!!!?

Kan de det - og det er vi rigtig mange der kan, så er det okay med mig.

Kan de ikke - og det ender med en tvangsfjernelse umiddelbart efter fødslen, så er min grænse nået. Her tænker jeg på tilbud af kunstig befrugtning.

Ligesom jeg ikke bryder mig om, at psykisk syge, når at får ødelagt deres børn ret tidligt i livet pga omsorgssvigt - dette har vi set talrige eksembler på.

Man kan IKKE skærer psykisk syge over én kam, og skal træde varsomt når man udtrykker sig, vi er også mennesker af kød og blod og de fleste af os, ofrer gerne det hele for at vores børn skal have det godt og trygt!!!

Som ansvarlig psykisk syg, så bør man rådføre sig med sin læge og/eller psykiater INDEN man får børn, for at høre om det i det hele tager er forsvarligt - også på sigt.

Bare min udmyge mening.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 01:25   #5
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Lad mig komme med et eksempel fra mit virkelige liv.

Ny underbo, chokstart med larm, musik, råben og skrigen, og forleden 5 timers konstant dump-dump, bong-bong musik, samt en lugt af "den fede" der sivede op gennem opgangen!

Nå, ned å´banke på, døren bliver åbnet af "Brian-typen" med kasket på, indendøre, klart, uniformen skal være i orden...

"Kan man få ro?" - spørger overboen.

"Spiller jeg for højt"? - svarer underboen.

"JA, FOR H.....!"

Det forstod han sgu´ ikke, for sønnen, på 2 år, som han havde i week-enden, sov da udmærket!

Min underbo har ADHD, larmer ad h.... til, og råber og skriger af den stakkels knægt 24/7...

Hvis jeg erfarer at han slår ham, bliver han anmeldt til kommunen, prompte!

Skal psykisk syge ha' lov at få børn, naturligt, eller kunstigt?

Absolut NEJ!

Sidst redigeret af Lau; 03-06-2010 kl. 01:27.
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 06:46   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Lad mig komme med et eksempel fra mit virkelige liv.

Ny underbo, chokstart med larm, musik, råben og skrigen, og forleden 5 timers konstant dump-dump, bong-bong musik, samt en lugt af "den fede" der sivede op gennem opgangen!

Nå, ned å´banke på, døren bliver åbnet af "Brian-typen" med kasket på, indendøre, klart, uniformen skal være i orden...

"Kan man få ro?" - spørger overboen.

"Spiller jeg for højt"? - svarer underboen.

"JA, FOR H.....!"

Det forstod han sgu´ ikke, for sønnen, på 2 år, som han havde i week-enden, sov da udmærket!

Min underbo har ADHD, larmer ad h.... til, og råber og skriger af den stakkels knægt 24/7...

Hvis jeg erfarer at han slår ham, bliver han anmeldt til kommunen, prompte!

Skal psykisk syge ha' lov at få børn, naturligt, eller kunstigt?

Absolut NEJ!
kan da godt lide at du lige skærer alle psykisk syge over en kam......

fordi din underbo larmer, ryger tjald osv, er det så ensbetydende med at alle der har en eller anden psykisk defekt er totalt uegnede som forælder ?

jeg har haft en nabo der var alkoholiker, han generede alle naboer på samme måde som din underbo, skal alkoholikere så også fratages rette til at få børn ?
- han har en særdeles velfungerende søn..........

man er ALTID nødt til at vurdere hvert enkelt tilfælde!

Der findes masser af mennesker der har psykiske diagnoser, men man skal lige huske på at psykiatere og psykologer faktisk i 80% af tilfældende har valgt uddannelsen fordi de selv har psykiske problemer.........jeg vil vove det postulat at ALLE har en psykisk brist på et eller andet plan der kan medføre en psykisk diagnose.......................................... .......................
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 07:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nemlig korrekt!! ALLE har komponenterne til psykisk sygdom, men heldigvis er det de færreste der udvikler dem. Men det KAN i princippet ramme alle..

Nogen udvikler det i forbindelse med et barns død, en fyring fra arbejdet, en dårlig økonomisk situation, jalousi, i forbindelse med stoffer/alkohol osv osv....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 09:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja jeg har en psykisk syg nabo (som er gift) hun har de sødeste to små piger som stor trives en mor som gør alt for at de skal trives og en far ditto ...

Hun passer sig selv og sit og hende er der ingen problemer med , min længere nede er der en familie med 8 børn (sammenbragte) det vil sige i øjeblikket ved jeg ikke hvilke af ungerne der bor der for så bliver man sure på dem og så ryger de til deres mor eller far, så kommer de tilbage fordi det gik heller ikke så kommer de lidt den ene vej og lidt den anden vej, de bor i en 4 rums bolig der er altid råben og skrigen fra både forældre og børn , kl 23 render de stadig rundt på vejen (også den lille på 3 år ) og når naboer siger vi er nogen der skal på job kan vi ikke aftale ro kl 22 på fælles arealet lyder svaret ...vi skal sq alle sammen være her ...

Min søn er så uheldig at være nabo til dem og da de også har hund der skider i deres baghave sidder de altid ude foran og jeg mener de sidder ALTID ude foran og snakker (meget højrøstet) og standardsvar vi skal alle være her kommer også når han kl 1 om natten kravler ud til dem og siger jeg skal altså op om nogen timer ....

er de psyksik syge ... nææææ det er en bus chauffør og en servicemedarbejder som bare mener de er ganske normale og at vi skal alle være her betyder det samme som hold jeres kæft vi skal også være her (og deres hund skider på legepladsen men det gør ikke noget for den skal også være her )


Så jeg vil til hver en tid sige at det må være individuelt hvem der skal og kan få børn, "normale" forældre kan sq også have en skrue løs
  Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 09:37   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
M.h.t. larm kl. "meget sent" og hunde**** på fællesarealerne, så bør i have en husorden der forbyder disse ting (ellers må i sg'i da se at få det lavet), og så må i dælme da klage, klage, klage og klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 15:44   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg håber dæleme ikke det ender med at blive sådan verdenen over, blive sådan at det kun er 100% normale og raske der er gode nok, for så er menneskeracen ilde sted. Vi skal kun kigge godt 50 år tilbage, for at se hvor mange mennesker der så ikke er gode nok, og se hvor verdenen ville ende hvis den lille mand med det lille sorte skæg´s forsøg på at fjerne alle ikke normale, fik lov at vinde indpas igen. (han tog også psykisk syge og handicappede og stoppede i gaskamrene, for de var ikke "rene" nok)

Det skræmmer!! mig, at mennesker i et moderne samfund, ikke er blevet klogere. Det får mig til at frygte, en ny Hitler alt for nemt vil kunne få lov at vinde lidt for stor magt.

At jeg så er imod kunstig befrugtning (så længe der er SÅ mange forældreløse og uønskede børn verdenen over, som der er) er en helt anden side af sagen *ss* men hvis nu jeg var for, så ville holdningen der være den samme som ved adoptanter, selvfølgelig kan en syg eller handicappet formå at være en glimrende forælder, akkurat som en normal, ikke nødvendigvis er en god forælder, sådan hænger det, desværre ikke sammen, desværre fordi, det godt nok ville være nemt hvis det var så simpelt, men det er gud ske tak og lov ikke så spmpelt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Skilsmisse par / forældre. Enteneller Alt det andet 0 15-01-2011 22:12
forældre rettigheder Futtepus Dit og Dat 4 06-11-2010 20:55
Pengegave fra forældre milox1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-10-2010 03:34
Hvor onde kan mennesker være? lwj Din historie 15 12-11-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension