K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2010, 16:08   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke der er NOGEN der tror på offentlige myndigheder på sådan en måde, at de ikke også godt ved at de RET OFTE fejler fælt. Det være sig politi, som det være sig på kommunen og alle andre der imellem.

Jeg er fx tilhænger af mere videovervågning! Og synes det er SÅ genialt når de får busted rigtig mange forbrydere ved hjælp af videoovervågning. Men det er også smart i andre sager om fx kidnapning, vold, pædofili, voldtægt, tyveri osv osv.....og i London har det jo virkelig gjort en kæmpe forskel, og folk føler sig mere trygge.

Og selvom man har haft en sag på kommunen, så nægter jeg altså selv at mistænke et helt samfund for værende korrupt. Jeg tager det hele sag for sag og vurderer fra gang til gang. Men skærer altså ikke alle over én kam.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 16:21   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er fx tilhænger af mere videovervågning! Og synes det er SÅ genialt når de får busted rigtig mange forbrydere ved hjælp af videoovervågning. Men det er også smart i andre sager om fx kidnapning, vold, pædofili, voldtægt, tyveri osv osv.....og i London har det jo virkelig gjort en kæmpe forskel, og folk føler sig mere trygge.
Det du skrive om og måden du se den udvikling på, beviser at du har slet ingen tillid til et medmenneske mere og derfor søger du tryghed i systemet.
Målet for systemet/regeringen er netop, at holde folk i konstant angsttilstand, og i dit tilfald så lykkes det, det må jeg sige.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 16:46   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg stoler på mine medmennesker, men jeg stoler ikke på vaneforbrydere og kriminelle.

Jeg følges med hvem som helst gennem livet, men hvis de dolker mig i ryggen, så vil jeg rigtig gerne have de bliver fanget hurtigst muligt, så de ikke også dolker andre også.

Derfor mere overvågning! Ifølge politirapporterne så er volden blevet rigtig rå efterhånden, men folk er også blevet bedre til at skjule sig. Vi har i øjeblikket en masse uopklarede sager, både mord, men også skuddrab, som det er svært at komme tilbunds i. Der ville mere overvågning kunne have hjulpet. Engang i mellem er de heldige at kunne fange forbrydere via alm overvågningskameraer på tankstationer, Nettobutikker, banker mm, men JEG ser rigtig gerne en udviddelse, så endnu flere idioter kan fjernes fra gadebilledet.
Det kan jeg da ikke forstå du har noget imod??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 17:53   #24
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Det er ret tankevækkende med den enorme autoritetstro.

Gad vide om de mennesker med den største grad af blind tiltro til autoriteterne, også er dem der har/har haft den mest besværlige sagsbehandling?

Ja Hexi, i de gamle østlande fik man nok, nu er turen åbenbart kommet til Danmark, godt hjulpet af nogle hysteriske terrorlove, og en undskyldning om "retfærdig fordeling af goderne" til at holde den almindelige dansker i et jerngreb af frygt og bæven!

Sgu´glad for jeg er flyttet...


Lau

Sidst redigeret af Lau; 14-11-2010 kl. 17:57.
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 18:32   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Det er ret tankevækkende med den enorme autoritetstro.

Gad vide om de mennesker med den største grad af blind tiltro til autoriteterne, også er dem der har/har haft den mest besværlige sagsbehandling?

Ja Hexi, i de gamle østlande fik man nok, nu er turen åbenbart kommet til Danmark, godt hjulpet af nogle hysteriske terrorlove, og en undskyldning om "retfærdig fordeling af goderne" til at holde den almindelige dansker i et jerngreb af frygt og bæven!

Sgu´glad for jeg er flyttet...


Lau
Nja, jeg tror, at dem der har haft den værste sagsbehandling, også er dem der mistæker alt og alle autoriteter for værende korrupte. De har ofte mistet tiltro til ALT, selv glædelige nyheder......''som der sikkert også er en skjult agenda med'.
Synes konspirationsteorierne har sit eget liv efterhånden.

Og så tror jeg faktisk ikke at almindelige danskere holdes i et jerngreb af frygt og bæven. De aller fleste vil da skide på fx politiet som forlængst har mistet grebet om befolkningen. I gamle dage gibbede det lidt i én når man så en politibil, men idag, lægger man jo dåligt mærke til det. For 20 år siden turde jeg heller ikke svare dem igen, men det gør jeg så idag, og er da også blevet anholdt for at gøre det. Sidst i sommers. Såååå, jeg ved ikke rigtigt....synes de er vattede og udsender blødsødne signaler man kun kan ryste på hovedet af. Ingen respekt herfra i hvert fald. Og hvis JEG har det sådan, så må de kriminelle vel havde endnu mindre respekt for dem.
Og hvis alle mere eller mindre føler det samme, hvordan kan man så føle sig tryg. Så længe dem der skal passe på befolkningen, udsender signaler om, at de slet ikke kan varetage den opgave......og så længe JEG føler det sådan, så længe kan jeg ikke få øje på politistaten. Det er da i hvertfald ikke en politistat jeg er bange for, så ingen rysten og bæven hér.

Dog kan jeg ryste og bæve ved tanken om alle de psykopater de slet ikke kan magte at få fjernet, og blot bede til, at mine børn vil gå fri for vold, død og lemlæstelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 19:40   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror ikke der er NOGEN der tror på offentlige myndigheder på sådan en måde, at de ikke også godt ved at de RET OFTE fejler fælt. Det være sig politi, som det være sig på kommunen og alle andre der imellem.

Jeg er fx tilhænger af mere videovervågning! Og synes det er SÅ genialt når de får busted rigtig mange forbrydere ved hjælp af videoovervågning. Men det er også smart i andre sager om fx kidnapning, vold, pædofili, voldtægt, tyveri osv osv.....og i London har det jo virkelig gjort en kæmpe forskel, og folk føler sig mere trygge.

Og selvom man har haft en sag på kommunen, så nægter jeg altså selv at mistænke et helt samfund for værende korrupt. Jeg tager det hele sag for sag og vurderer fra gang til gang. Men skærer altså ikke alle over én kam.

Oki det er et svært emne på skrift det her både fordi vi ikke er enige og fordi det tager edder mange bogstaver at fortælle hvad det er vi mener ...

Men i dag hvor man kan stikke sin nabo annonymt via en hjemmeside og det så er et kommunalt skøn hvorvidt man bedrager ja så kan vi alle komme galt afsted...

Feks kan man have sin eksmand til at hjælpe med børnene pga sygdom , en nabo får ondt i røven (eller en i gården som ikke kan lide en ) og så er der en kommune der skønner at det ikke er ok og det nok drejer sig om socialbedrageri .. i dag er det sådan at de kan stoppe dine penge på deres skøn (og riget fattes penge ) så skal du anke og vinde en anke inden du får din ydelse igen , hvad vil du leve af imens ... bare et eksempel .. jeg mener at det er farligt at tage det sag for sag (netop fordi vi ved at kommuner også fejler )
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 19:50   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåååå, nej jeg mener mere sag for sag mht politistat. Om staten er god nok. Jeg mener bare, man skal ikke være totalt autitstro, vi har jo set hvordan politiet banker demonstranter og hvordan politiet kan skyde løs (og dræbe) sagesløse, ofte psykisk syge osv....det var mere dét jeg mente med sag til sag. Der er også gange hvor jeg synes politiet handler kompetent og korrekt, og jeg er glad når politiet - som her på det seneste med 'bombemanden' og 'sexmonstret' beder om hjælp i offentligheden og appelerer til den almindelige danske befolkning om hjælp - og vi så kan hjælpes ad med opklaringen.

Alt det andet mht dyneløfteri er jeg rørende enig i, det er noget af en glidebane at komme ud på, og tendensen huer mig bestemt ikke. Lige som jeg heller ikke bryder mig om stikkersamfund der bliver til, fordi systemet fejler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 14:26   #28
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Prøv at se på cpr registret og skat dk og borgerservice...
Det er ufatteligt hvor meget information der er på hver enkelt borger...

Skat var så begyndt at ulovligt kopiere virksomheders harddiske med alt incl private mails osv...
Det var ulovligt men skulle så gøres lovligt...
Citat:
Allerede i 2005 begyndte Skat at lave ulovlige kopier af virksomheders harddiske, og det blev først stoppet, da medarbejdere skamroste den nye metode i Skats personaleblad i december 2007:

”Normalt kigger vi enten personligt eller gennem revisionsværktøjet ACL på regnskabsmateriale og bogføring, men man kan - groft sagt - gennem datakopiering kigge på alt andet på en computers servere eller computere. Alt lige fra kundekartoteker til e-mails m. v. Men herudover kan vi også finde både slettede og omdøbte filer,« hed det blandt andet i bladet.
Men nu er V og K alligevel kommet i tvivl om det trods alt er for meget stasi...
http://epn.dk/samfund/politik/article2246166.ece


Tænk lige over hvem der samler dine data... private mails... hvilke informationer samler kommunen fra facebook og andre steder og hvordan behandles og opbevares de... og ikke mindst hvad skal de bruges til...

Skat blev afsløret ved en tilfældighed... men hvor meget bliver ikke afsløret...
Tænk lige over det næste gang du skriver en mail... at nogen kigger måske med over skulderen... for dine mails ligger på en harddisk et eller andet sted.... og er det en dansk udbyder er det lov at registrere sendte og modtagne mails for brug af politiet uden en dommerkendelse...


:::
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 16:18   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
ulovlig ? snart lovlig

Chefer tvinger it-folk til ulovlig overvågning
http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2245964.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der findes små problemer.... phhmw Politik og Samfund 5 26-11-2014 11:21
Findes der en § ....? ville Spørgsmål ang fleksjob 4 02-12-2009 14:30
Min Medicinliste....findes hvor !? Lifeat40 Alt det andet 6 19-05-2009 13:01
Findes midlertidig førtidspension? Rossi Midlertidig Førtidspension 11 21-02-2009 19:54
Findes en god neurolog i Kbh.? Tino Alt det andet 2 17-09-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension