K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 10:30   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Exclamation Genoptagelse af tildelt førtidspension

Hej gode folk,
Jeg faldt over denne artikel i Information og blev lidt bekymret over vores finansministeres udtalelse om at han vil genoptage allerede tildelte førtidspensioner:
"gennemgang af allerede tildelte førtidspensioner, som loven levner mulighed for"

Jeg vil gerne høre jeres kommentarer til det !

Kan han virkelig det ? Og hvad er konsekvensen for os ?

Go søndag

http://www.information.dk/telegram/258655

Sidst redigeret af custer; 06-02-2011 kl. 10:30. Årsag: ups en lille fejl
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 12:17   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Artiklen drejer sig vist mest om det der populært kaldes indvandrerkortet og som de sidste 3 valg er vundet på... nu smider de det igen på bordet fordi regeringen er gået i panik og så håber de at vinde et 4. valg på det...det er blålys...

Tja... det må vi jo se om det lykkes... der er da helt bestemt så endnu en grund til ikke at sætte kryds ved de blå banditter ved næste valg hvis de vil gennemgå alle tildelte førpensioner...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 17:14   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg tror ikke at man vil fratage personer en velfortjent førtidspension.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Hej gode folk,
Jeg faldt over denne artikel i Information og blev lidt bekymret over vores finansministeres udtalelse om at han vil genoptage allerede tildelte førtidspensioner:
"gennemgang af allerede tildelte førtidspensioner, som loven levner mulighed for"

Jeg vil gerne høre jeres kommentarer til det !

Kan han virkelig det ? Og hvad er konsekvensen for os ?

Go søndag

http://www.information.dk/telegram/258655
Men man kunne måske ha en anelse om, at mange med fremmed baggrund er blevet tilkendt en førtidspension, fordi det var nemmere at placere dem der - end at gå ind i en diaglog omkring arbejde/uddannelse.

Og jeg må da ærligt talt sige, at det chokerer mig at vore indvandrere koster 16 milliarder - ovenud meget - og kan godt forstå at man vil vælge at se på, om der kan ændres noget ved det.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 18:02   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Og jeg må da ærligt talt sige, at det chokerer mig at vore indvandrere koster 16 milliarder - ovenud meget - og kan godt forstå at man vil vælge at se på, om der kan ændres noget ved det.
Måske kan man undre sig over at regeringen har siddet 10 år og lige pludselig falder over en post på 16 milliarder som dansk folkeparti helt har overset... der lige kan stryges i kassen...
Det er blåt spin til den store guldmedalje og nogen falder nok for det endnu en gang
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 18:18   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Noget sludder du siger.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Måske kan man undre sig over at regeringen har siddet 10 år og lige pludselig falder over en post på 16 milliarder som dansk folkeparti helt har overset... der lige kan stryges i kassen...
Det er blåt spin til den store guldmedalje og nogen falder nok for det endnu en gang
Selvfølgelig kan 16 MILLIARDER kroner ikke lige stryges i nogen som helst kasse. Men det kan sgu da skabe eftertanke hos enhver, at det skal koste så meget at "hjælpe" fremmede mennesker.

Nogle, der faktisk ikke engang - selv i 3. generation ikke engang gider at lære sproget i det land, de opholder sig i.
DET synes jeg man burde gøre noget ved. F.eks. ved at stoppe al hjælp hvis de ikke er indstillede på at integrere sig. Og integreret blir man ikke - UDEN at man kan tale sproget....

Og uanset du hyler eller skriger - bør der efter min mening være forskel på danske borgere, der igennem et langt arbejdsliv har ydet til det danske samfund - og nye, der kommer og i løbet af nul komma fem får tilkendt førtidspension.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:44   #6
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Selvfølgelig kan 16 MILLIARDER kroner ikke lige stryges i nogen som helst kasse. Men det kan sgu da skabe eftertanke hos enhver, at det skal koste så meget at "hjælpe" fremmede mennesker.

Nogle, der faktisk ikke engang - selv i 3. generation ikke engang gider at lære sproget i det land, de opholder sig i.
DET synes jeg man burde gøre noget ved. F.eks. ved at stoppe al hjælp hvis de ikke er indstillede på at integrere sig. Og integreret blir man ikke - UDEN at man kan tale sproget....

Og uanset du hyler eller skriger - bør der efter min mening være forskel på danske borgere, der igennem et langt arbejdsliv har ydet til det danske samfund - og nye, der kommer og i løbet af nul komma fem får tilkendt førtidspension.
ja og så retur til tyrkiet med en totalt skattefri pension.....klart det må da få snakken til at gå i landsbyerne.....Dumme Dan.....
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:56   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes det er ekstremt uhensigtsmæssigt at vi fra alle sider får slynget store beløb i hovedet når der snakkes om samfundsøkonomien.

Hvad kan vi bruge diverse tal til når de ikke bliver sat op imod noget?????

Og hvor tit er det lige at vi får at vide hvor de tal stammer fra så vi kan undersøge sagen nærmere??

Jeg er død træt af, at medierne ikke hjælper os borgere til at kunne forholde os til og forstå de tal politikere mfl. præsenterer os for.

Når det er sagt, så er 16 mia. kr. da helt bestemt ekstremt mange penge. Og det en bemærkelsesværdig stor procentdel af udgifterne til førtidspension der gives til personer af anden etnisk herkomst end dansk, og jeg er da helt igennem enig i at det er noget der må kunne ændres på.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor stor en del af de udgifter der gives til flygtninge med svære traumer i bagagen...

Og nu må jeg så hellere følge det eksempel jeg efterspørger hos medierne - i 2009 var udgifterne til førtidspension på 39 mia. kr. (jvf. http://www.brk.dk/brk/FICSwebdagsord...ilag588767.PDF )
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:37   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Vupti -

Så fandt jeg lige nogle interessante tal.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Fop_a...2011_12_46.pdf
På side 12 i publikationen står der, at en person der er født i Danmark og er dansk statsborger, men har forældre, der begge er 2. generationsindvandrere, født i Danmark og er danske statsborgere, betragtes som etnisk dansk.

Side 12
"I 2005 udgjorde personer med ikke-vestlig herkomst 5,9 pct. af den samlede befolkning i
Danmark. Denne andel steg til 6,4 pct. i 2009. I samme periode steg andelen af nytilkendelser til personer med ikke-vestlig baggrund fra 13,7 til 18,3 pct"

Side 42:
"Psykiske diagnoser fordelt efter herkomst

71 pct. af de nye førtidspensionister med ikke-vestlig herkomst fik tilkendt førtidspension på grund af en psykisk lidelse. For personer med dansk herkomst og med anden vestlig herkomst end dansk var andelen ca. 50 pct. Personer med ikke-vestlig herkomst er således overrepræsenteret i forhold til at få tilkendt en førtidspension grundet en psykisk lidelse, jf. figur 4.6.
54 pct. af nytilkendelserne til personer med ikke-vestlig herkomst blev givet på baggrund af diagnosen posttraumatisk stresssyndrom. For personer med dansk og anden vestlig baggrundend dansk udgjorde denne diagnose en lille andel af nytilkendelserne som følge af en psykisk lidelse. Personer med dansk og anden vestlig herkomst i øvrigt fordeler sig mere jævnt på de psykiske diagnoser end personer med ikke-vestlig baggrund, jf. tabel 4.7."
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:46   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ja - interessant...

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Vupti -

Så fandt jeg lige nogle interessante tal.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Fop_a...2011_12_46.pdf
På side 12 i publikationen står der, at en person der er født i Danmark og er dansk statsborger, men har forældre, der begge er 2. generationsindvandrere, født i Danmark og er danske statsborgere, betragtes som etnisk dansk.

Side 12
"I 2005 udgjorde personer med ikke-vestlig herkomst 5,9 pct. af den samlede befolkning i
Danmark. Denne andel steg til 6,4 pct. i 2009. I samme periode steg andelen af nytilkendelser til personer med ikke-vestlig baggrund fra 13,7 til 18,3 pct"

Side 42:
"Psykiske diagnoser fordelt efter herkomst

71 pct. af de nye førtidspensionister med ikke-vestlig herkomst fik tilkendt førtidspension på grund af en psykisk lidelse. For personer med dansk herkomst og med anden vestlig herkomst end dansk var andelen ca. 50 pct. Personer med ikke-vestlig herkomst er således overrepræsenteret i forhold til at få tilkendt en førtidspension grundet en psykisk lidelse, jf. figur 4.6.
54 pct. af nytilkendelserne til personer med ikke-vestlig herkomst blev givet på baggrund af diagnosen posttraumatisk stresssyndrom. For personer med dansk og anden vestlig baggrundend dansk udgjorde denne diagnose en lille andel af nytilkendelserne som følge af en psykisk lidelse. Personer med dansk og anden vestlig herkomst i øvrigt fordeler sig mere jævnt på de psykiske diagnoser end personer med ikke-vestlig baggrund, jf. tabel 4.7."
Jeg må altså ærligt tilstå at jeg finder det bund-uretfærdigt at fremmede kan komme hertil - og fluks få tilkendt en førtidspension - uanset det er på grund af noget psykisk eller posttraumatiske årsager. Hvad med vore egne psykisk syge - blir der taget hånd om dem - NEJ VEL!!!!.
Og jeg går tusind procent ind for at man retter op på så fejlslagen en politik. -Vi har sgu ikke råd til det. Vores eget land sejler efterhånden - herunder ældre mennesker der sejler i deres eget l... m.v.
Så jeg mener vi må rette op på vores eget - før vi kan tage os af andre regeringers fallit-boer.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 21:30   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Selvfølgelig kan 16 MILLIARDER kroner ikke lige stryges i nogen som helst kasse. Men det kan sgu da skabe eftertanke hos enhver, at det skal koste så meget at "hjælpe" fremmede mennesker.

Nogle, der faktisk ikke engang - selv i 3. generation ikke engang gider at lære sproget i det land, de opholder sig i.
DET synes jeg man burde gøre noget ved. F.eks. ved at stoppe al hjælp hvis de ikke er indstillede på at integrere sig. Og integreret blir man ikke - UDEN at man kan tale sproget....

Og uanset du hyler eller skriger - bør der efter min mening være forskel på danske borgere, der igennem et langt arbejdsliv har ydet til det danske samfund - og nye, der kommer og i løbet af nul komma fem får tilkendt førtidspension.
Det var dog en forfærdelig smøre!

Har du overvejet, at vores første "gæstearbejdere" kom til landet i 70'erne - inviteret af Danmark og efter aftale mellem Tyrkiet og Danmark - kunne blive nedslidte efter hårdt fysisk arbejde gennem mange år?

Prøv at komme med fakta - som annagw - i stedet for fordomme, der lægger op til debat med laveste fællesnævner!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tildelt invalide bil pkpedersen Hjælpemidler til handicappede 7 29-05-2014 16:42
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Tildelt førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 01-08-2010 00:39
Genoptagelse af førtidspension sag pem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2007 13:35
Genoptagelse af førtidspension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 01-03-2007 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension