K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2016, 08:58   #31
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Måske var det godt nok at blive sygemeldt og indkaldt via jobcenteret som så også kunne sige at du skal tilbage på pension uden videre, for det som foregår er ikke korrekt !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 09:02   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at finde en advokatvagt i nærheden af dig: http://www.advokatvagterne.dk

I århus er der den mobile retshjælp: https://mobilretshjaelp.dk/det-vi-kan/


Mange byer har retshjælpen fx københavn: http://www.retshjaelpen.dk

Hvis du bor i en anden by, så prøv at google retshjælp og dit bynavn.

De kan give gratis vejledning om hvad du skal gøre evt. Hjælpe med at skrive det som skal skrives fx brev til jobcenteret om hvordan en hvilende pension gøres aktiv igen, nær nu jobcenteret ikke kan finde ud af det (dog ikke advokatvagten som kun giver mundtlig vejledning)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 22-07-2016 kl. 09:05.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 09:08   #33
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Prøv at finde en advokatvagt i nærheden af dig: http://www.advokatvagterne.dk

I århus er der den mobile retshjælp: https://mobilretshjaelp.dk/det-vi-kan/


Mange byer har retshjælpen fx københavn: http://www.retshjaelpen.dk

Hvis du bor i en anden by, så prøv at google retshjælp og dit bynavn.

De kan give gratis vejledning om hvad du skal gøre evt. Hjælpe med at skrive det som skal skrives fx brev til jobcenteret om hvordan en hvilende pension gøres aktiv igen, nær nu jobcenteret ikke kan finde ud af det (dog ikke advokatvagten som kun giver mundtlig vejledning)
Go ide med advokatvagten. De holder så ferie lige nu, jeg har lige tjekket det. Det er jo ikke jobcentret ,der ikke kan finde ud af det, det er pensionskontoret. Ok kan se du har skrevet flere links. Tak.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Go ide med advokatvagten. De holder så ferie lige nu, jeg har lige tjekket det. Det er jo ikke jobcentret ,der ikke kan finde ud af det, det er pensionskontoret. Ok kan se du har skrevet flere links. Tak.
Den mobile retshjælp har åbent mandag til fredag mellem 10 og 12. Jeg prøver der og satser på der ikke er ferielukket!
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 09:12   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I min kommune ligger jobcenteret, ydelsesafdeling og pensionskontoret m.v samme sted, så har nok for vane at omtale det hele som jobcenteret.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 09:51   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Jeg er oftest kommet længst med ordentlig kommunikation,
Det bør man absolut også starte med, så kan man jo altid skrue bissen på hvis der bliver brug for det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Det nytter vel ikke at kontakte hende på pensionskontoret igen? Jeg har skrevet til hende at det her gør mig meget utryg men ej fået svar.
Normalt fraråder jeg telefon-kontakt, men i denne situation ville jeg nok selv gøre det.
Hvis det hele beror på en misforståelse, så er der jo ingen grund til, at du skal gå og spekulere i flere uger.

Men inden du ringer, så sørg for, at have udskrift af loven o.l. foran dig, så du hurtigt kan finde den og forklare hende hvilken § det handler om, og evt. læse den for hende.
Jeg ved selv, hvordan man ellers bagefter kan sidde og ærgre sig over det, man ikke lige fik sagt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 10:31   #36
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det bør man absolut også starte med, så kan man jo altid skrue bissen på hvis der bliver brug for det.



Normalt fraråder jeg telefon-kontakt, men i denne situation ville jeg nok selv gøre det.
Hvis det hele beror på en misforståelse, så er der jo ingen grund til, at du skal gå og spekulere i flere uger.

Men inden du ringer, så sørg for, at have udskrift af loven o.l. foran dig, så du hurtigt kan finde den og forklare hende hvilken § det handler om, og evt. læse den for hende.
Jeg ved selv, hvordan man ellers bagefter kan sidde og ærgre sig over det, man ikke lige fik sagt.
Jeg har lige talt med hende. Det med helbredserklæringen kaldte hun en formalitet, fordi de ikke bare ville have at folk ringede, fordi de var blevet ledige og så ville have pensionen igen. Hun sagde, at jeg nok skulle få den igen. Hun havde ikke hørt om nogen, der ikke fik den. Jeg bad om det på skrift, men lægen skulle sende den erklæring. Men tilgengæld sagde hun, at jeg godt kunne forberede fagforeningen på, at de ikke skulle sende mig ud mere. Og nu skulle jeg nyde min ferie. Så jeg vælger altså at stole på hende. Hvor var det godt jeg ringede! Tak Vovse.

Nu skal jeg blot høre lægen her over middag om hun ikke kan få lavet den erklæring lidt hurtigere. "Vi betaler jo for det" sagde hende fra pensionskontoret. Hun lød egentligt stresset, de har sikkert rigeligt at se til.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 11:05   #37
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se evt denne nye principafgørelse

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183559


Og fra DUKH om fra IY til FP

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...fortidspension

Sidst redigeret af stampe; 22-07-2016 kl. 11:08.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 11:24   #38
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tak. I er sku søde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Slettet pga misforståelse
Tak Strandpigen se lige mit svar under Vovse´s indlæg, jeg har talt med hende på pensionskontoret..
Ja jeg var ved at ryge helt ud over kanten ved det her, fordi jeg altid har tænkt det som en tryghed, at jeg kunne vende tilbage på pensionen, hvis jeg ikke kunne klare job mere. Så det var som at få revet tæppet væk under mig, da hun første gang mødte mig i tlf tilsyneladende med en vis skepsis. Jeg kan se nu, at det er det, jeg har reageret på og er så blevet bange af. Vel ik så sært....
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 18:46   #39
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Update. Det var en meget sød ny læge jeg var hos i dag. Men hun skulle jo lige vide, hvem jeg var. Det var lidt specielt, når jeg var så stresset og kom for at få hjælp til at genoptage min pension. Men der var hjælp at hente på flere fronter. bla. henvisning til en psykolog. Så det er jeg meget taknemmelig for.

Når jeg læser lidt rundt herinde, så bliver jeg så fortørnet over, at mange skal leve i stor usikkerhed oveni, at de i forvejen er sårbare. Det er jo lige præcis det, vi IKKE har brug for.
Det er godt, at der findes et sted som det her forum. Tusinde tak for jeres opbakning. Jeg håber at tingene går, som de skal nu. Jeg føler at jeg er privilegeret, når jeg HAR en pension at vende tilbage til. Det er jo ikke alle der har det. Pøj pøj til alle der kæmper!

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Måske var det godt nok at blive sygemeldt og indkaldt via jobcenteret som så også kunne sige at du skal tilbage på pension uden videre, for det som foregår er ikke korrekt !
UPS overså dit indlæg. Jeg tror du har ret, det er ikke efter bogen! Men da det ser ud til at lykkes nu, så vil jeg ikke starte en krig. Men bliver det nødvendigt så kæmper jeg for min ret.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 22:24   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Jeg har lige talt med hende. Det med helbredserklæringen kaldte hun en formalitet, fordi de ikke bare ville have at folk ringede, fordi de var blevet ledige og så ville have pensionen igen.
Velbekomme.

Synes dog, at det er en underlig udtalelse hun kommer med.

Hvis man har papir på, at man til hver en tid kan få sin fp tilbage, så bør det jo være hamrende ligegyldigt, om man beder om den fordi man er blevet ledig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
UPS overså dit indlæg. Jeg tror du har ret, det er ikke efter bogen! Men da det ser ud til at lykkes nu, så vil jeg ikke starte en krig. Men bliver det nødvendigt så kæmper jeg for min ret.
Det lyder fornuftigt, nu ved du jo hvor du kan få hjælp til, at finde det tunge skyts frem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension