K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2012, 12:19   #11
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg er selv medlem af HK og har været det i 23 år, jeg fik klar besked at de sørme ikke kunne hjælpe dig under sygdom......
Det forklarer hvorfor medlemmerne flygter fra fagforeningerne.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/02/07/074840.htm


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 19:51   #12
til_grin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
til_grin er ny på vejen
Kære med-sårbare

Jeg nikker genkendende til din historie - dog har jeg ikke så dårlig en sagsbehandler men har til gengæld haft flere, der har været af forskellig kvalitet og har lavet flere fejl og været skyld i forsinkelser og mangler.
Din fagforening SKAL hjælpe dig. Men du skal bede om at blive stillet om til en socialrådgiver, som de burde have ansat til at hjælpe sådan nogen som os. De kender loven og kan rådgive dig. Evt. skal du sende al dokumentation til denne socialrådgiver, som så bør vurdere, om du er blevet behandlet rigtigt.
Jeg har selv fået et godt råd af en sådan - GLEM alt, hvad der bliver sagt mundtligt og fokuser på det, der er skrevet ned. Det er nemlig det, der er vigtigt. Hvad din sagsbehandler måtte komme med af stupide bemærkninger, skal du ikke bruge energi på. Hun har ret i, at du skal afklares ift. alle typer jobs - sådan er loven og det giver jo meget god mening. Hvis ens ryg ikke kan holde til ens oprindelige job, så kan man måske omskoles/revalideres eller sendes tilbage til ordinært arbejde i et kontorjob. Men det er til gengæld kommunens job at sørge for, at du bliver afklaret i forskellige typer jobs (igen, hav din fagforening med på banen). Når det er dokumenteret, at du ikke kan arbejde mere end max. 2-3 timer pr. dag, så skal sagsbehandleren forholde sig til det. Din ressourceprofil skal være opdateret og du skal bede om aktindsigt, hvis du ikke allerede har det. Kommunen har pligt til at sende al dokumentation til dig, når der er nye ting i sagen. Det gør de heller ikke altid, selvom de skal, for så sparer de jo porto!
Du er desværre ikke alene - kommunerne burde hjælpe os syge men de hytter kun deres pengekasse. Dem, der kun kan arbejde 20 timer, tabes helt på gulvet og må klare sig selv (de skal stadig stå til rådighed min. 30 timer om ugen selvom de ikke kan holde til det og hvor mange 20 timers job er der lige at søge....).
Giv ikke op! Brug dine kræfter på at varetage dine interesser og spar på dem, du bruger på praktikpladser o.l. Det er nemlig sådan, at loven ikke tager højde for, at vi også har et hjem og et liv at passe ud over arbejdet. Så det må vi selv tage højde for. Og så skal du holde fast i, at speciallæger har udtalt, at der ikke er behandlingsmuligheder for dig - det er afgørende og det SKAL sagsbehandleren tage i betragtning. Du kan vælge at søge pension på foreliggende grundlag men så skal du være helt sikker på, at din sag er klar. Jeg husker ikke paragraffen (7 eller 17 tror jeg) - spørg din fagforening.
Held og lykke og vær stærk for dig selv.
til_grin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 08:33   #13
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Hej igen

Mange tak for svarene. Jeg har slet ikke set, at min post udviklede sig til 2 sider, jeg beklager det langsommelige svar fra mig!

Desværre er det ikke lykkedes mig at få hjælp fra min fagforening, jeg får samme svar - at de ikke kan hjælpe, når jeg er sygemeldt. Men jeg kan læse her, at de skal de, så jeg vil forsøge igen.

Er der muligt at få svar på et par flere spørgsmål i denne tråd, eller er det bedst at lave en ny? Jeg vil helst ikke spamme forummet unødvendigt, så jeg forsøger her;

Mht. aktindsigt osv;

Mine sygedagpenge ender 31. marts. Jeg har netop fået tilsendt ressourceprofilen, og skal returnere den senest 29. marts. Udtalelse fra psykiater lander først hos kommunen i starten af næste uge.

Kan de på dette grundlag nægte at tage udtalelsen med, da den kommer så sent? (Den kommer nu, da psykiater desværre har måtte aflyse min oprindelige tid, og jeg derfor først sent kom til samtale hos ham)

Kan det passe, at jeg er nødsaget til at vente helt indtil midt i april for at få at vide, om min sygedagpengeperiode kan forlænges eller ej?

Ferie som sygemeldt? Jeg har et stort behov for at få ferie fra det her. Hver dag checker jeg mail konstant, postkasse og telefon, af frygt for opkald og at kommunen pludselig ændrer retning. Jeg stoler som samt ikke på sagsbehandler, hun gør mig i den grad utryg.
Sidst jeg spurgte hende, fortalte hun, at jeg bare kan raskmelde mig, tage på ferie, og derefter sygemelde mig igen, for "man kan ikke tage ferie som sygemeldt".

Men jeg mener at have hørt, at - har ferien en helbredende effekt - og det mener jeg bestemt, at den har - at det så er muligt at få kompensation? Er der nogle skønne mennesker her, der er inde i disse ting?

Jeg er virkelig ved at give op : ( Det har altid været mit ønske at være en del af arbejdsmarkedet. Men jeg kan klare færre og færre timer i arbejdsprøvningen. Jeg er nede på ca. 7 timer nu og jeg slæber mig selv af sted om morgenen, selvom jeg ikke kan klare det.
Nu jeg -til kommunen- har givet så stort udtryk for, at jeg gerne vil arbejde, er det så overhovedet en mulighed for mig at blive tilkendt en pension?

Jeg kan mærke, at jeg snart ikke kan klare flere år i denne stressbelastning. Jeg har senest fået undersøgt, at den stress jeg har befundet mig i siden min mors sygdom, dødsfald og min fars misbrug, senere dødsfald, diverse urolige ansættelser, mobning mm. har resulteret i varig skade i hjernen, og at jeg ikke kan få det bedre, men blot værre herfra, jo længere tid jeg befinder mig i systemet, og det uforudsigelige og utrygge det bringer, og det gør mig virkelig trist : (

Jeg vil så gerne ud af det og få ro.

Mange tak igen,

~Kiarra

Sidst redigeret af Kiarra; 21-03-2012 kl. 08:42. Årsag: Endnu et spørgsmål tilføjet
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 08:42   #14
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg havde for 2 år siden 2 ugers sommerferie inden jeg skulle starte i praktik. Det blev aftalt mellem sb og mig. Vægten blev lagt på at lade op til praktikken + at mine børn var nødt til at holde ferie fra børnehave og fritter....Vi blev så her i landet - ved ikke om det har noget at sige...
Så det burde jo kunne aftales, hvis man har en menneskelig sb ;-)
Og det sidste år på ægtefælleforsørgelse har det ikke været noget problem, da jeg ikke have pligt til at stå til rådighed døgnet rundt...

Med hensyn til fagforening så skal de jo netop hjælpe dig i din sygemelding...Jeg har haft stor glæde af dem, for jeg kunne ikke selv gennemskue om der stod det rigtige i ressourceprofil og hvad jeg skulle skrive i partshørring...prøv at ringe og spørge efter eres socialrådgiver...hvis ikke der er en sådan i den afd du er tilknyttet så prøv hovedkontoret...måske der sidder en i en naboafdeling der kan hjælpe dig...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:08   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Speciallægeerklæringen, skal selvsagt indskrives i ressourceprofilen.
Du kan evt selv indsætte det væsentlige, under Afsnit Helbred, borgeres kommentar.

Raskmeldning, og derefter syg igen, vil blive brugt imod dig til fratagelse af sygedagpegene. dårlig ide.

Vedr. timer i arbejdsprøvning. Det handler om at vise et timeantalt, du på sigt ville kunne arbejde, derfor er det yderest vigtigt, ikke at prøve mere end helbredet tåler!
Du bør møde op hver dag, men gå med det samme, hvis du ikke kan!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 17:55   #16
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Kiarra

Hej herfra.

Jeg holdt en uges ferie under min sygemelding. Jeg havde en meget sød sb og hun skrev at det var godt for mit helbred og min psykiater bakkede op.

Jeg fik godt nok ikke sygedagpenge under ferien - men ved jeg ikke om det er sådan eller det var fordi jeg havde feriepenge tilgode.

Pøj pøj og knuz herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 10:02   #17
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Har kun lige skimtet din tråd igennem har du ringet til Landsforeningen?
Jeg har selv lige været igennem hele møllen med stor hjælp fra min fagforening.
Jeg "tænker" hvis du ikke kan få fagforeningen med på banen var det måske en ide at få hjælp fra privat socialrådgiver der er flere på K10 jeg kender kun Ricky. Du skriver du har 25000 kr. hvis det var mig ville jeg bruge nogle af pengene til rådgivning de kan jo være givet godt ud de penge så du kan blive forlænget og blive afklaret. Du må jo alligevel kun have 10000 kr. i banken for at få kontanthjælp.
Det var bare lige en ide Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:48   #18
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Mange tak igen for de gode råd. Jeg håber, at jeg kan bruge dem godt.

Hav en god uge alle sammen : )

~Kiarra
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning midt i sygedomsforløb. raunde Alt det andet 7 16-05-2014 19:29
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Fra sygedagpenge til kontanthjælp midt i flexjobsøgning fru sis Alt det andet 17 20-05-2010 15:53
Flytte kommune midt i en sag og forløb. Allstar Alt det andet 4 15-05-2010 15:15
flytte kommune midt i en sag? Zania Spørgsmål ang fleksjob 6 13-01-2010 23:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension