K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2013, 15:39   #1
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Jobcenters håndtering pension på foreliggende grundlag

Fra jeg blev orienteret om de 2 veje der er til førtidspension 02.12 til jeg gav udtryk for at jeg ville søge på det foreliggende grundlag(FG) i 05.12 -(det fremgik ikke af referat jeg aldrig modtog fra sagsbehandler hun stoppede ultimo 05.12)
herefter taler jeg med en sagsbehandler i telefonen hvor jeg giver udtryk for at jeg ønsker at jeg søger pension på FG (intet referat af samtale konstatering kun mine noter), sag gives til ny sagsbehandler 07.12 taler med hende hun skal på ferie og vil stoppe ultimo 07.12. Hun anbefaler jeg laver et skriv om min sygdom og arbejdsevne, kontakter hende inden hun stopper og meddeler jeg vil søge FG, (der laves ikke ref af dette - jeg har ikke set det) Gentager dette i 08.12 men må vente til jeg taler med ny sagsbeh. i 09.12 hun har først tid til møde i 10.12 - hun vil indhente sidste lægeoplysninger og jeg skal lave det skriv så det er klar når hun sender sagen til partshøring hos mig. (det er bare ikke helt det hun skriver i ref. jeg ringer derfor men det bliver aldrig ændret) i 01.13 erkender hun at hun ikke har haft tid til at se på min sag. Sagen modtager jeg til partshøring i 02.13. Jeg vedlægger mit forsvar og sagen sendes til pensionsudvalget ultimo 02 og jeg får svar retur at pr. 14.03.13 er jeg tilkendt førtidspension på FG.

Mit spørgsmål er kan et jobcenter virkelig forhale en sag uden det har konsekvenser?
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 16:08   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det korte svar er JA det kan de...og det gælder ikke kun jobcenter men de fleste myndigheder...

Men hvad er det du tænker på her...

Er det at du har fået din pension for sent...eller...jeg forstår ikke helt hvor du vil hen...

Hvis det er det med at det er for sent....så kommer det lidt an på hvornår din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....denne dato vil du skulle kunne se i en aktindsigt....

Fra denne dato har de 3 måneder til at få afgjort sagen....medmindre de skriver til dig at sagen vil trække ud og hvornår de så forventer at den bliver færdiggjort...

Hvis de ikke har skrevet til dig...så skal du have pension med tilbagevirkende kraft fra 3 måneder efter sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension..

Hmm når du skriver "02.12".....mener du så 2/12-2012 eller mener du februar 2012...hvis det er det sidste....ja så skal du da have tjekket hvornår din sag er overgået...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 18:21   #3
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Det kan godt være jeg har været upræcis, jeg mener Jobcenteret bevidst har forhalet min sag. Sagen startes op i februar 2012 udestående i den forbindelse i flg min sagsbeh. Er ny lægeeklæring, opdateret ressourceprofil samt hun mener jeg skal igennem en job prøvning.
1. Læge erklæring det tager hende 2 mdr. At sende mig en seddel på de vil betale
2. Ressourceprofil (jeg acceptere den på trods af mange ukorrekte informationer i april 2012)
3. Jeg meddeler ved møde i jobcentret i maj 2012 jeg ønsker paragraf 17 på grundlag af det foreliggende..da jeg ikke kan overskue en jobprøvning.
Men finder jeg senere ud har hun ikke noteret noget i sagen om mødet da hun fratræder ultimo maj 2012. Så jeg sidder hjemme og tror jeg skal have svar i august - men da jeg ikke modtager nogen info fra hende så ringer jeg i juli 2012 der finder jeg ud af hun er stoppet og jeg er uden sagsbehandler. 14 dage senere får jeg en sagsbeh, da jeg taler med hende i telefonen oplyser hun, hun skal på ferie i en uge og når hun kommer retur er hun kun på arbejde en uge inden hun stopper ultimo måneden. Men jeg kan ringe igen når hun er tilbage, så vil hun finde ud af om hun kan nå at ordne min sag inden hun stopper. Det kan hun ikke og hendes chef kan først finde en ny i begyndelsen af august. I august for jeg oplyst at der kommer en ny ansat i september som vil behandle min sag - efter møde med hende i oktober skal hun lige opdatere lægeoplysninger det sker i november i januar 2013 beklager hun, at hun ikke har haft tid til at behandle min sag i februar modtager jeg sagen til kommentering.
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 19:10   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du ikke har afleveret en skriftlig ansøgning på §17 på det foreliggende, er der ikke rigtig så meget at gøre.

Fra du afleverer en ansøgning har de 3 mdr. til at afgøre sagen. Det virker ikke som om at sagsbehandleren har noteret din anmodning.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 19:52   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja som det bliver sagt...så har du ikke rigtigt noget at komme efter medmindre du på en eller anden måde kan bevise at du har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag...

Lige netop derfor er det at vi konstant siger herinde at alt skal forgå skriftligt så man selv har dokumentationen i orden...

Så søg evt aktindsigt og se om du kan finde noget undervejs hvor der står at du har søgt førtidspension....

Hvis du kan finde en dato...ja så kan du måske få din pension med tilbagevirkende kraft...ellers skal du nok bare glæde dig over at din sag endelig er overstået...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 19:58   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Plus at de må se bort fra den lægeerklæring der blev lagt ved i november..

Tænker også bare at du skal læne dig tilbage og glæde dig over at den er gået igennem.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 20:30   #7
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Der er faktisk flere steder i min sag hvor det fremgår jeg ønsker en paragraf 17 FG, men ikke at jeg har søgt den. så I har nok ret i der ikke er noget at gøre. Det der bare falder mig brystet er, hvis min sagsbeh i maj ikke var stoppet så ville min sag have været sendt afsted på det tidspunkt ... Så vælger jobcentret at sende mig ud på den vildeste sagbeh rotation. Det er enten en bevist ledelsesmæssig beslutning/strategi ellers også totalt mangel på samme. Begge dele er tankevækkende....
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 22:19   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
det var ikke sikkert at du var "klar" i maj - det er du nu.

På min vej til førtidspension havde jeg en periode på 1½ år, hvor jeg ikke hørte fra jobcenteret - jeg underrettede dem om ændringer i min situation, men hørte ikke fra dem.

Da jeg ikke var færdigbehandlet på det tidspunkt valgte jeg ikke at gøre noget ved det og nyde "freden".

Da jeg var færdigbehandlet gik min pension igennem på knap 1 mdr.

Det skal ikke bruge dit krudt på at ærgre dig, det er livet for kort til.

Håber at du kan finde roen efter din pension
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 02:36   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TKDK Se meddelelser
Der er faktisk flere steder i min sag hvor det fremgår jeg ønsker en paragraf 17 FG, men ikke at jeg har søgt den. så I har nok ret i der ikke er noget at gøre. Det der bare falder mig brystet er, hvis min sagsbeh i maj ikke var stoppet så ville min sag have været sendt afsted på det tidspunkt ... Så vælger jobcentret at sende mig ud på den vildeste sagbeh rotation. Det er enten en bevist ledelsesmæssig beslutning/strategi ellers også totalt mangel på samme. Begge dele er tankevækkende....

Jeg tror vi er mange, som oplever det vi næsten kun kan opfatte som bevidst forhaling mm, med personlige menneskelige omkostninger til følge. Man opfyldes af vrede, frustration osv, og har derfor et naturligt ønske om retfærdighed og genoprejsning
Der findes bare ingen sanktionsmuligheder. Det sociale system opererer ikke med erstatninger, og således kan vi ikke få godtgjort de tab vi har lidt - af den ene eller anden form
Som fornuftsbetonet og retfærdighedssøgende menneske er det rigtig svært at greje at systemet har privilegiet til at opføre sig som en stat i staten, og dermed ustraffet kan få lov at overtræde regler og etik som gælder i det øvrige samfund. Men sådan er det, og der er absolut intet vi kan gøre ved det som enkeltpersoner.
Du kan godt klage hvis du har brug for at få det ud af dit system, men du vil intet få ud af det
Det bedste du kan gøre for din egen sjælefreds skyld er at slippe det, og så bruge din energi på din nye fremtid
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 07:20   #10
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
I har begge ret (tumus & tassi) det bedste er at nyde fremtiden - fortiden kan ikke laves om. Og alligevel så har I, sammen med mange andre her inde valgt, at bruge fremtiden på at hjælpe andre, der er havnet i samme båd som jer. Det finder jeg fantastisk og vidner om hjerterum. For mig har denne rejse fra "norm borger" til "førtidspensionist" været tankevækkende .. Fra kapitalismens højborg (læs min arbejdsgiver) blev jeg mødt med empati, forståelse og hjælp langt udover hvad man kunne forvente af en virksomhed som skal levere resultater til deres aktionærer til det sociale offentlige system - hvor der ingen menneskelige hensyn tages og samtidig mødt med en mistroisk ligegyldighed for mig og min person ladt tilbage med en følelse af at være halvkriminel..havde forventet lidt mere af de skattepenge jeg har betalt til et "velfærdssamfund" Easy comes Easy goes..
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension på det foreliggende grundlag- nogen der kender proceduren? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-02-2013 10:13
Ansøgning om pension på foreliggende grundlag? Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 09-05-2012 11:24
Ansøgningsskema for søgning af f-pension efter § 17, det foreliggende grundlag Frøken_J At søge førtidspension 16 15-11-2011 21:27
søge pension §17 på det foreliggende grundlag dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-10-2010 21:27
Pension foreliggende grundlag? superhoax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-01-2010 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension