K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 12:06   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal altid være ærlig, derfor vil det skabe problemer hvis du ikke påtaler timeantal.

Det er en arbejdsprøvning af arbejdsevne, ovenikøbet til fleksjob, hvor din arbejdsevne skal være nedsat med 50% hvorfor 25timer er helt galt.

Hvis din tilstan ikke er stationær, dvs uden behandlingsmuligheder der kan BEDRE din arbejdsevne, er arbejdsprøvning IKKE gældende i sidste ende.

Dette kan din læge/speciallægen udrede.

Din job-plan eller lignende(visitationsdokumenter) skal stå begrundelser.
Hvis der står afklaring af arbejdsevne, må udgangspunktet være sidst fundne.
Man skal jo netop IKKE starte forfra hver gang, men finde ud af arbejdsevne/timer, varigt!

Det gælder om at vise det man kan, fremlægge lægedokumenter og lign. der kan finde rette afklaring.
hvis du viser mere end du realt kan, vil det blot blive brugt imod dig senere.

VH Popiae
Hej Popiae.

Jeg vil jo gerne samarbejde, derfor føler jeg, at jeg SKAL give fremmøde på 25timer om ugen. Det understregede hun også hende fra JC, da jeg talte med hende i går. Også selvom jeg nævnte, at jeg kun kom op på 17 timer om ugen i min revalidering. Derudover nævnte jeg, at min psyk. mener, at jeg skal have en "helle" midt i ugen, altså om onsdagen.

Jeg får lyst til at skrive et uddrag af seneste statusattest fra psyk. (dateret 3.11.11:

Vedr. prognosen skal det oplyses, at xxxx trods optimal behandling vil have fortsatte symptomer samt en risiko for tilbagefald/forværring af hendes psykiske problemer i fremtiden.

Behandlingsmæssigt vil der fortsat være behov for løbende justering og om nødvendigt ændring af medikamental behandling. Der kan vise sig et behov for behandling med hidtil ikke afprøvede præparater. Det er sandsynligt, at xxx også i fremtiden vil profitere af samtalebehandling. Der kan i øvrigt ikke peges på nye behandlingsmuligheder. Det vurderes ikke, at ændret behandling i væsentlig grad vil ændre xxxx'x funktionsniveau.

Der er ikke aktuelt forestående udredende undersøgelser.

Under revalideringsforløbet har TBKT haft skånebehov. Det vurderes, at hun fortsat har en lav stresstærskel, at hun kun er i stand til at påtage sig en opgave ad gangen. At hun har behov for forudsigelighed i arbejdet, og at det er vigtigt for hende at undgå tidspres.

Der tegner sig nu et billede af et vedvarende nedsat funktionsniveau og derfor et mere varigt skånebehov


Ovenstående som jeg har markeret som rødt, er dét, de har hængt sig i i JC. Min psyk. har prøvet at kontakte min sb i JC, for at uddybe sit ordvalg, da det IKKE er sådan det skal forståes. Han har ringet to gange til min sb, uden hun er vendt tilbage. Og mht. "profitere af samtalebehandling" selvfølgelig vil jeg det qua mit lange sygdomsforløb. Har gået hos ham gennem 2½ år, så han burde kende mig om nogen.

Er startet hos en ny psykiater (gennem det offentlige), da min tidl. psyk er fra en privat klinik betalt af mit pensionsselskab.

Min revalideringsydelse blev iøvrigt standset den 25.11.11, da man ikke mente, at revalidering ikke mere var realistisk (og det er jo rigtigt). Søgte herefter om fleksjob, som blev afvist af JC. Sagen er nu i BAN.

Puha det var en lang smøre, men det er dér landet ligger nu. Jeg kan bare ikke se, hvordan jeg kan give fremmøde på 25 timer om ugen. Bliver helt dårlig af at tænke på det

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:19   #12
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det bør til enhver tid kunne forsvares at man starter med du timetal der hvor man slap.

Argumenter :

-borgeren bliver tryg ved forløbet fordi vedkommende føler sig hørt... dette sikrer et bedre samarbejde.
-Der er mulighed forbedring, fordi ingen knækker halsen den første dag.
-mm

Det eneste der kan siges imod at skulle gøre som jeg siger, skulle være at loven er skrevet på en sådan måde at den ikke åbner for mulighed.
Hvis den er det, bør enhver politiker kunne se at der er indskrevet en regulær fejl i loven, en fejl der skal rettes.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:13   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det var mig ville jeg nok sende en mail til jobkonsulenten, med cc til sb, og fortælle, at jeg, set i lyset af min præstation i revalidering, står meget tvivlende over kravet om 25 timers ugentlig fremmøde hos Hartmann (?).

Men samtidig skrive tydeligt, at jeg vil gøre alt hvad jeg kan for, at honorere kravene, som stilles til mig.

Samtidig kan du jo passende spørge, om ikke det skal tilrettelægges så du også er i stand til, at fungere efter arbejdstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:25   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg har været på hartmanns i lyngby. der kom man og hørte lidt fordrag om pension og flex og havde nogle individuelle samtaler om ens fremtidssyn/ønsker. efter et par dage fik jeg lov til kun at komme en gang om ugen pga jeg havde det dårligt. så de virkede ret søde i mine øjne.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:33   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis det var mig ville jeg nok sende en mail til jobkonsulenten, med cc til sb, og fortælle, at jeg, set i lyset af min præstation i revalidering, står meget tvivlende over kravet om 25 timers ugentlig fremmøde hos Hartmann (?).

Men samtidig skrive tydeligt, at jeg vil gøre alt hvad jeg kan for, at honorere kravene, som stilles til mig.

Samtidig kan du jo passende spørge, om ikke det skal tilrettelægges så du også er i stand til, at fungere efter arbejdstid.
Men jeg har ingen jobkonsulent! Får man ikke sådan en tildelt, når man starter hos Hartmanns?

Hun sagde højt og tydeligt - hende fra JC - at jeg skulle give fremmøde på 25 timer, også selvom jeg sagde, at jeg sluttede på 17 timer i min revalidering. Men det hørte hun ligesom ikke på, og blot - igen - sagde, at fremmødet skulle være på 25 timer.

Jeg er helt ærligt til rotterne lige nu. Selvfølgelig vil jeg da prøve at give fremmøde på 25 timer, men skal jeg sige til den første samtale med Hartmanns, at det er nok at skyde over målet, eftersom min reva sluttede på 17 timer (hvilket nok også var lige i overkanten, set i bakspejlet...)?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:34   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg har været på hartmanns i lyngby. der kom man og hørte lidt fordrag om pension og flex og havde nogle individuelle samtaler om ens fremtidssyn/ønsker. efter et par dage fik jeg lov til kun at komme en gang om ugen pga jeg havde det dårligt. så de virkede ret søde i mine øjne.
Jamen Nensy, mit "ophold" hos Hartmanns er jo i forbindelse med en arbejdsprøvning... Og ifølge sb i JC skal jeg give fremmøde 25 timer om ugen.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:35   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Det bør til enhver tid kunne forsvares at man starter med du timetal der hvor man slap.

Argumenter :

-borgeren bliver tryg ved forløbet fordi vedkommende føler sig hørt... dette sikrer et bedre samarbejde.
-Der er mulighed forbedring, fordi ingen knækker halsen den første dag.
-mm

Det eneste der kan siges imod at skulle gøre som jeg siger, skulle være at loven er skrevet på en sådan måde at den ikke åbner for mulighed.
Hvis den er det, bør enhver politiker kunne se at der er indskrevet en regulær fejl i loven, en fejl der skal rettes.
Jeg ville jo også mene, at skulle starte på 17 timer... Hvem skal jeg dog henvende mig til. Er sgu lidt på herrens mark nu
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:48   #18
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Tal med dem der hvor du bliver afklaret... vil de ikke høre, så giv dem argumenterne på skrift... vil de ikke høre, så henvend dig til dem som har henvist dig og sig at det ikke fungere fordi samarbejdet ikke er godt og du synes du bliver overhørt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:57   #19
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Tal med dem der hvor du bliver afklaret... vil de ikke høre, så giv dem argumenterne på skrift... vil de ikke høre, så henvend dig til dem som har henvist dig og sig at det ikke fungere fordi samarbejdet ikke er godt og du synes du bliver overhørt.
Jeg er ikke startet endnu, men synes du, at jeg - som noget af det første - skal sige, at jeg ikke forstår, at jeg skal starte med 25 timer, når mit sidste timeantal stoppede på 17 timer. Og at dette timeantal også begyndte at trække "søm ud" på mig?

Hende fra jc sagde bare meget bestemt, at jeg skulle starte på 25 timer
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 18:56   #20
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det må betyde at hun har henvist dig til et forløb, hvor der afregnes for 25 timer, jeg tænke forløb købes som nogen pakker.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage den med ro, nej det ville jeg nok ikke for sådan noget nager mig, men jeg kan anbefale dig at tage den med ro og se hvad der sker...
Der er jo nok ingen tvivl om at du kommer til en samtale som noget af det første i dit forløb hos dem, der må du jo sige at du er bange for budet kan blive vanskeligt at gå igang på 25 timer, men vidt jo vil gøre hvad du kan, men at du er bange for at overhøre egne grænser hvis du presser dig selv hårdere end sidst, lige her i begyndelsen.

Jeg frEm selv ved at blive ledig... og kommer det dertil at jeg skal sendes nogen steder hen, så vil jeg gøre dem helt klart at absolut maksimum jeg kunne starte på, ville være det der stod i min sidste jobkontrakt.

Hvis man konsekvent ville benægte dette, så er der vel kun sygemelding tilbage, og den er jeg i mit tilfælde sikker på jeg får, om end ikke andet må lægen ordinere sengeleje !
Men nu ser du... jeg opbygger også en fantasi om hvor galt det kan gå, uden det overhovedet tegn tiltag det skulle blive et problem.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Private aktøre (Hartmanns) Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 10-01-2008 03:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension