K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2010, 18:54   #1
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
Ny herinde alene mod systemmet

Jeg er en kvinde på 26år, jeg har adhd,ocd,angst,tics,depresiv. Fik min adhd diagnose som 25årig.... Har altid bare fået at vide at jeg var mærkelig... Jeg for medicin stratera og motiron og det hjælper lidt.

jeg har ingen uddannelse og kan ikke holde på et arbejde.Er på kontanthjælp og har næsten været det altid.
jeg blev glad da jeg fik min diagnose for så tænkte jeg at der ville være hjælp at hente men nej..... Jeg er helt alene imod et system som holder sammen. Jeg fik ved et tilfælde bevilliget hjælp til min medicin ved et tilfælde men den har de taget fra mig igen(lig med ingen medicin).... plus det eneste tilbud om hjælp der er... er at være med i et forsøg på jobcenteret(som jeg har sagt ja til) ikke andet. Har søgt en støttekontant person og fik et nej efter 6mdr men gav mig ikke så nu skal jeg snart til møde med henblik på at jeg skal have en, grunden til nej´et var at jeg har en kæreste og de mente at han kunne bare hjælpe mig.... har søgt om hjælp til en ipod touch men har fået nej for det er noget alle har... min kommune har ikke et hjælpemiddel som kan hjælpe på mit behov.... jeg betaler selv mit buskort til min praktik som er i gemmen jobcenteret da stedet ligger i min kommune, jeg betaler selv min transport til psykiater som ligger i en anden by( der er ingen i min) kan ikke få hjælp til dette da de siger jeg har penge nok.
Jeg føler min socialrådgiver bevist chikaner mig ved at trække til ud og ikke at svare... Hun kan ikke hjælpe mig med noget, hun siger min kommune ikke har nogle tilbud til sådan en som mig(overvejer meget at klage over hende)....
jeg betaler som min psykolog og det vil ikke hjælpe da de ikke vil betale den jeg har men vil henvise mig til en anden hvilket kommer til at betyder at jeg skal starte forfra( har haft hende jeg har i 2år) og det kan jeg ikke overskue.
Jeg har også søgt tandlæge hjælp men det kan jeg heller ikke få da de siger at jeg har penge nok til at kunne spare sammen.... men er i rki så jeg kan ikke låne og ingen tandlæger i min kommune kan man afbetale hos.....


det jeg vil med dette indlæg er et skrig på hjælp jeg er alene ingen hjælp fra nogle de modarbejder mig og det kan sgu da ikke være rigtig at jeg står lige så dårligt som inden jeg fik min diagnose...

hvad skal jeg gør kan snart ikke rumme det hele mere, det eneste der holder mig kørende er mit praktik sted for de for mig til at føle mig noget værd.
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 22:54   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære creek

Velkommen til k10

Jeg har ikke nogen hjælp at komme med til dig, men trækker lige tråden op,

så kan det være at de ærede medlemmer herinde får øje på den.

Det kan være en god idé at skifte sagsbehandler, og at læse ARBEJDSEVNEMETODEN.

Du finder den her : http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/B...ode_pjece.ashx

Når du har læst lidt i den, kan du finde alle de fejl, der er begået i din sag.

Måske skal der råbes højt på Borgmesterkontoret ?

Håber andre byder ind med gode råd.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 23:38   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Alene er du bestemt ikke, der er mange i din situation, desværre, og nu har du jo os

Jeg er selv ADHD´er så du kan tro jeg kender det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 00:26   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Alene er du ikke, der er mange der kløjs i systemet, og nu har du jo også os *ss*

Telefon, kan du godt droppe, det en forbrugs gode (der er en principafgørelse på det) kun de virklig heldige for sådan en.

Medicin der imod, det SKAL gå under en § 100 merudgifter Du kan læse lidt mere her: http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Et andet område ved medicinen du skal være opmærksom på, er om der er tilskud fra sygesikringen, hvis ikke, kan du søge INDEN kronikker tilskud eller enkelttilskud (meget misvisende ord, har man en gang fået det gælder det resten af ens dage) du kan altså ikke få bække dele på en gang. Hvilket DU skal søge skal du sætte dig ned og regne ud. Kronikker kan du også søge til tilskuds berettiget medicin.

Enkelttilskud: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=866

Kronikker: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=871

Du søger via den læge der står for udleveringen af din medicin, denne ved også om det du får er tilskudberettiget (og så dur enkelt ikke)

I forhold til din sag, funker det ikke særlig godt at du går til psykolog, frem for psykiater, grunden er at en psykolog ikke er læge, og udtalelser der fra derfor ikke tæller ret meget, i bureaukratiets navn, Så det bedste du kan gøre for din sag er at skifte, og nej du skal ikke starte helt forfra *ss* jo med din syge-historie, men du skulle gerne være nået et stykke behandlingsmæssigt, så der starter du ikke fra 0, der til kunne det jo være nye øjne slet ikke vil være så tosset endda (er selv ADHD´er så det her var ski nemt at skrive *gg*)
Der til er psykiater gratis, hvis de har overenskomst med sygesikringen, og du har en henvisning fra den egen læge.

At der ikke rigtigt er nogle ordentlige tilbud kan jeg desværre nikke genkendende til, her i N-jyll, findes der INTET til os ADHD´ere over 25 slut på den historie, er man rigtig heldig kan psyk-sygehus tilbyde et forløb hvor man en dag er i en gruppe med angstramte en anden med dep ramte osv osv... men det dur IKKE for personalet har ikke forstand på ADHD og det er DET der er behov for, som første prioritet, hvis behandlingen skal nytte noget.
Men som sagt psykiater, jeg skal selv for 1 gang i rigtig behandling hos en med forstand på ADHD her d 30 i næste måned (GRATIS!) og er ret så spændt og nervøs.

Din kørsel kan jeg ikke hjælpe med, men der der sikkert andre der kan.

Og så til rodet med din kommune:

De ting du søger i fremtiden søger du ALTID om på skrift (bevis materiale) og så skriver du altid at hvis du ikke har fået skriftligt svar inden xx dato (giv dem 14 dage) anser du det som et afslag.
Godkend ALDRIG et mundtligt svar, med mindre du får fuld medhold.
Når du så får afslag (dva også hvis du intet hører) anker du, med-send kopi af ansøgning, og vær gerne så næsvis at skrive da jeg intet har hørt antager jeg, at xxx kommune har givet afslag, jevnfør ansøgningen d xx/xx (kopi vedlagt) på xxx (det du har søgt)... det ser nemlig ikke godt ud for kommunen

Får du delvis medhold, så ank ALTID! det du har fået afslag på, de kan godt finde på at give delvis medhold, med tanken: "så slipper vi nok af med den borger" fald ikke for den, ank ank ank

Tal ikke i tlf med dem, ring ikke slev til dem og tag den ikke når de ringer.... alt på skrift, dvs efter møder skriver du "referat" (er dette korrekt forstået?) og forlanger at sagsbehandler godkender, samt at det ligges ind i din sag.
Optag gerne møderne, det gør det også nemmere med referatet og evt spørgsmål. Du må gerne optage hemmeligt det fuldt ud lovligt.

Hav altid en besidder med til møder, hvem som helst selv din gamle tip oldemor kan bruges 2 hører og tænker bedre end en.

Helt hvordan du skal komme videre, vil jeg overlade til andre at svare på *ss*

Og godt du hev den frem florken
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 10:28   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Et andet område ved medicinen du skal være opmærksom på, er om der er tilskud fra sygesikringen, hvis ikke, kan du søge INDEN kronikker tilskud eller enkelttilskud (meget misvisende ord, har man en gang fået det gælder det resten af ens dage) du kan altså ikke få bække dele på en gang. Hvilket DU skal søge skal du sætte dig ned og regne ud. Kronikker kan du også søge til tilskuds berettiget medicin.

Enkelttilskud: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=866

Kronikker: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=871
Jeg har kronikertilskud til psykofarmaca OG jeg har medicinbevilling fra kommunen, så jeg får al min medicin uden at betale.

Du skal huske på, at der automatisk kommer stor rabat på medicin alt efter hvor mange penge du betaler. Det giver en STOR besparelse.
http://www.netdoktor.dk/medicin/tilskudsregler.htm
DU SKAL KØBE DIN MEDICIN SÅ DU IKKE FÅR DET DÅRLIGERE.

Med hensyn til diverse tilskud du har søgt, så udregnes det i forhold til din økonomi. Dvs. din kontanthjælp, husleje og alt sådan noget. Hvis du bor sammen med din kæreste tæller hans økonomi også.
Der er strammet op på tilskuddet til tandlæge, så almindelig tjek får man ikke tilskud til. Hvis du til et almindeligt tjek (DU SKAL PASSE PÅ DINE TÆNDER!!!) får konstateret noget der skal en dyr behandling til, skal du have et overslag af tandlæge og så søge kommunen om tilskud INDEN du bliver behandlet.

Fjernsyn og lignende kan du ikke få tilskud til. Jeg vil anbefale dig at købe en billig telefon med billigt abonnement på M1.DK

Med hensyn til støtte-kontaktperson søges det på socialforvaltningen. Prøv igen!

Hvis ikke du/I har en budgetkonto skal I se at få oprettet en. Det er en stor, stor hjælp i forhold til at leve på kontanthjælp. Sæt fx. 200 kr. mere over på den om måneden end nødvendigt i forhold til jeres udgifter. De 200 kr. er opsparing til fx. tandlæge.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 13:47   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ALENE....NONONO... SENORA

vi er desværre mange der er i din situation (eller en der ligner)......

herinde vil du af mange kunne få hjælp til at din kommune i hvert fald overholder de SVARFRISTER... som er ifgl lovgivningen........

desforuden, skal du nok som ovenfor skrevet, få lavet et lille økonomi-tjek, da man i vores situationer som regel skal kunne trylle lidt, for og få sagerne til og hænge sammen.

når det så er sagt, så syntes jeg du (når du har overskud dertil) skulle se og få indhentet diverse aktindsigter, samt få evt: din læge med på banen.

det er supervigtigt og få så mange allierede som overhovedet er muligt, da det system du er oppe imod er helt cool.

de har nemlig fri for problemerne hver dag kl ? samt fra fredag til mandag morgen.

vi kører 24-7-365. ..... og skal dermed leve med problematikken...... herinde vil du kunne få svar på mange af dine spørgsmål, det gælder både juridiske samt de mere personlige, da "vi" næsten favner overalt (desværre)........ men ALENE det er du bestemt ikke ...

benyt dig af de MEGET flinke og engagerede mennesker der findes herinde, og se hvem du kan spørge om hvad ... altså et skridt af gangen, det er løsningen i 1ste omgang.....

du skal højst sandsynligt have sat MANGE ting i gang ved din sagsbehandler, og du er alt andet lige bedre rustet, ved og kende en smule til dine rettigheder, samt måske en smule til lovgivningen på netop DIT område...

der er et site der hedder social jura. der syntes jeg du evt kunne læse et par kapitler hver dag .... igen naturligvis når overskudet er der, og er du i tvivl om noget, tjaaa så prøv og smid spørgsmålet herinde...... og du vil opdage at mange faktisk er ganske velbevandret i diverse love og "retter"..... igen desværre, grundet de selv har været møllen igennem......

mvh eders ace dk .... som håber du klarer turen over muren...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 14:44   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Annagw det jeg mente med at man ikke kan få bække dele er at man ikke både kan få kronikker og enkelt, det er inden eller
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung og alene Klund De Unge 12 28-10-2012 12:08
Vi er heldigvis ikke alene Tvillingemor Den nyttige viden vi alle har 5 26-08-2011 10:34
Hjælp - er helt alene mantrordetikke Alt det andet 34 28-02-2010 13:14
Kvinde alene I verden. Stella Politik og Samfund 70 23-02-2010 13:08
Er jeg helt alene? werschlein Din historie 1 03-07-2008 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension