K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 13:15   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Ny diagnose og forlængelse af sdp

Der forelå en vurdering af lægekonsulenten om at mine lidelser er varige og stationære og at sagen er tilstrækkeligt belyst og kan ikke vurderes nærmere.

Bagefter har visitationsteamet vurderet, at jeg sandsynligvis vil kunne tilkendes fleksbevilling, men at de vil have mig til at underså en psykiatrisk udredning for at være på sikker side.

Som udgangspunkt stopper mine sygedagpenge den 30. juni 2012 (52 uger), men man har sagt, at der er mulighed for at få forlænget sygedagpengene med henblik på afklaring i forhold til fleksjob.

Jeg regner med at have været igennem den psykiatriske udredning før mine sygedagpenge stopper.

Men så er der sket det, at en neurolog har igår henvist mig til en MR scanning af hjernen, der jeg har fået stærk reduceret kraft og motoriske problemer med min venstre hånd. På grund af ventetid vil MR-scanningen sandsynligvis først finde sted i løbet af juli måned og der er en mulighed for at jeg kommer til at få endnu en diagnose med efterfølgende behandling.

Mit spørgsmål til gruppen er: Vil udsigten til endnu en ny undersøgelse (med muligheden for en yderligere diagnose) på et tidspunkt, som ligger uden for min aktuelle varighedsbegrænsning, kunne bevirke at jeg alligevel IKKE får mine sygedagpenge forlænget?

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 16:25   #2
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
OK, jeg spørger på en anden måde: Kan man få frataget sine sygedagpenge, fordi man har fået en ny diagnose?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 19:37   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hvis du ikke kan vende tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid igen, og den tilstand er stationær, så kan jeg ikke se, hvordan dine sygedagpenge skulle kunne forlænges.
Jeg skal afklares mhp fleks eller pension, og mine sygedagpenge kunne ikke forlænges så meget som en enkelt uge pga, at der ikke er udsigt til fuld arbejdsdygtighed igen.

Så tror du skal forberede dig på sygedagpenge stop, når de 52 uger er gået.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 19:50   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk - hvis ikke det allerede ér gjort - at læse denne her ekstra grundigt!

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 20:57   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej Ladydass & Ninja,

Tak for jeres indput, men desværre har jeg endnu ikke fået svar på mit spørgsmål. Jeg var til et møde hos min sagsbehandler i tirsdags, og hun sagde at mine sygedagpenge ville blive forlænget mhp. afklaring i forhold til fleksjob. Men dagen efter var jeg hos en neurolog, som gav mig en henvisning til MR-scanning af hjernen. Så mit spørgsmål går ud på at hvis denne scanning skulle føre med sig en ny diagnose og behandling, skulle dette bruges som en anledning til at stoppe mine sygedagpenge?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 22:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De kan forlænges hvis diagnosen betyder, at der stadig ikke er noget til hinder for at i fortsætter planen om fleksjob......

Bliver udsigten til fleksjob besværliggjort pga diagnosen, så kan de vælge at stoppe sygedagpengene, da det er en forudsætning for at få dem udbetalt, at du kan vende tilbage til arbejdsmarked indenfor sygedagpenge perioden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 22:42   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. Men jeg vil bare fortælle om muligheden for at få omvisiteret din MR scanning, når ventetiden er så lang. Jeg synes da, det vil være værd at få den overstået og få vished hurtigst muligt.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 08:48   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
du bør vel forlænges efter stk.4. afklaring til enten fleks eller pension, men det kræver at dit helbred, lægeligt, er fuldt oplyst.

men meget kan lade sig gøre med velvillighed, at det feks bliver vurderet at det er fleks som minimum uanset.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 13:02   #9
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej Ninja, Malofa og Popiae,

Tak for jeres indput. Skal jeg forstå det således, at sygedagpengene kan forlænges under forudsætning af at MR-scanningen med efterfølgende konsultation er overstået pr. 30.6.2012, dvs. datoet for min oprindelige dagpengestop? Der er også sket det, at symptomerne i den venstre hånd er ved at forsvinde, så jeg kunne eventuelt også aflyse hele scanningen. Hvordan bør jeg orientere min sagsbehandler?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 21:36   #10
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Der er også sket det, at symptomerne i den venstre hånd er ved at forsvinde, så jeg kunne eventuelt også aflyse hele scanningen.
Jeg synes bestemt ikke, at du skal aflyse scanningen. Sådanne symptomer har det med at komme og gå, det gør dem bestemt ikke mindre alvorlige. Pas på dig selv, og tag til scanning - om ikke andet så for at få udelukket de symdomme man kan mistænke for at ligge bag dine symptomer. Din neurolog henviser ikke til en MR-scanning bare sådan for sjov, for det er en dyr undersøgelse, og mange står i kø for at komme til.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension