K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 14:39   #11
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
der er aldrig tilskud til Crestor det er fuld pris hver gang så selv om jeg får det delt op via apoteket med diverse til skud 50-75 -85 % vil jeg stadig skulle betale knap 800 kr hver måned selv og det kan jeg ikke
men tak for alle jeres gode råd
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 15:35   #12
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Søsser98.

Jeg kender ikke grunden ti at du skal have Cestor, men som Engager skriver må det være fordi du ikke tåler alm. kolesterol sænkende medicin eller det ikke virker tilstrækkeligt.

Når det er sagt så kan man få klausuleret tilskud til medicinen. Dvs, man får ikke automatisk tilskud, men lægen kan søge om at du pga din tilstand skal have tilskud til medicinen. Så får du tilskud som ved almindelige tilskudsgrænser.

Læs her:
Citat:
Tilskud
Der er klausuleret tilskud til patienter med behandlingskrævende hyperlipidæmi, for hvem behandling med generelt tilskudsberettiget statin har vist sig utilstrækkelig, eller som ikke tåler disse lægemidler.

For de patienter, der opfylder klausulen, påtegnes recepten med ordet "tilskud".

Noget andet er så at du skriver at medicinen koster 808kr. Jeg ved ikke hvilken styrke og mængde du der taler om. Men det ser ud til at 1 mdrs forbrug af Crestor fra Orifarm koster omkring 200-300kr.

Endeligt vil jeg gerne komme med en kommentar til Kroniker-tilskudet. Du kommer max. til at betale 3655 kr. De 17000 kr du refererer til er blot dit indberettede medicinkøb til CTR. Derfor er der nogen som får delt sine udgifter op over året, så de betaler 304 kr pr. måned istedet for at betale det hele ved tilskudårets begyndelse.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 00:38   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
tak for svar jeg ved endnu ikke hvad der sker i sagen afventer nærmere da det kan tage op til 8 uger før der kommer svar tilbage så pt får jeg kun hjerte medicin og blodtryk så det ville være godt hvis de snart fandt ud af noget
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 01:31   #14
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
tak for svar jeg ved endnu ikke hvad der sker i sagen afventer nærmere da det kan tage op til 8 uger før der kommer svar tilbage så pt får jeg kun hjerte medicin og blodtryk så det ville være godt hvis de snart fandt ud af noget
Hvor har du de 8 uger fra ?
Jeg talte med sundhedsstyrelsen igår, der sagde de at der var 2 ugers ekspeditionstid.
Jeg står nemlig også selv og skal søge et enkelttilskud !
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 04:35   #15
flasch4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Syddjurs , Rønde
Alder: 52
Indlæg: 9
Styrke: 0
flasch4 er ny på vejen
Jeg har selv lige modtaget kronikertikskud
Fremgangsmåde du ringer til din læge og beder om kronikertilskuddet og det gælder alt dit medicin også det der ikke er receptpligtig når blot du alligevel får det på recept eksempel pinex
du skal hvert år selv betale lige under 4000 kroner resten er gratis når det er på recep
nu har du så bestilt kronikerbevillingen nu fortæller du din læge at du ikke kan få din vigtige medicin.da du ikke har penge til at hente det
nu kan din læge bestille det hele til dig i 10 dages pakninger da du er under kronikerbevillingssag kan han lave disse bestillinger så du kan få det hele gratis jeg har lige været turen igennem og nåede kun at hente 2gratis omgange så var bevillingen gået igennem det tog 17dage i alt
pøj pøj med dee
flasch4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 08:43   #16
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja du skal omkring lægen og ikke kommunen for at få lavet kroniketilskud. Så det er bare med at få fat i lægen, så der kan ske noget....Og det er bare så dejligt nemt - 304 kr indbetales hver måned og så henter du ellers bare alt det du skal bruge....:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 10:29   #17
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Hvor har du de 8 uger fra ?
Jeg talte med sundhedsstyrelsen igår, der sagde de at der var 2 ugers ekspeditionstid.
Jeg står nemlig også selv og skal søge et enkelttilskud !
Min kroniker tilskud ansøgning tog omkring 7 dages tid. Der står på det papirer jeg modtog at man kan få lavet en "konto" på apoteket, hvor de deler ens tilskud ud over hele året. (er dog nemmest hvis du bruger samme apotek).
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 11:47   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men husk at få lægen til at søge en enkelttilskudbevilling, hvis du får receptpligtigt medicin, der ikke generelt er tilskudberettiget. Nogen læger er lidt træge til det, fordi det er en ansøgning, lægen skal foretage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:37   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flasch4 Se meddelelser
du skal hvert år selv betale lige under 4000 kroner resten er gratis når det er på recep
nu har du så bestilt kronikerbevillingen nu fortæller du din læge at du ikke kan få din vigtige medicin.da du ikke har penge til at hente det
nu kan din læge bestille det hele til dig i 10 dages pakninger da du er under kronikerbevillingssag kan han lave disse bestillinger så du kan få det hele gratis jeg har lige været turen igennem og nåede kun at hente 2gratis omgange så var bevillingen gået igennem det tog 17dage i alt
pøj pøj med dee
Fin information
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 15:55   #20
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
tak tak for svar jeg må kontakte lægen imorgen og høre om det
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betaling for aktindsigt???? Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 05-04-2011 21:25
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
Betaling af efterlønsydelse alice46 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2009 13:26
Arbejdsgiver betaling popcorn Spørgsmål ang fleksjob 1 13-05-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension