K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2008, 15:59   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Smile Et par spørgsmål omkring tilkendelse af førtidspension.

Hej alle

Da jeg forhåbentligt snart bliver førtidspensionist, er jeg begyndt at rode lidt rundt med regler og lovgivning på området for at vide lidt på forhånd hvad jeg kan forvente, og ikke mindst kræve

Det første jeg var nysgerrig på var, fra hvilken dato man får udbetalt førtidspension, og jeg har været inde og rode lidt rundt i lovgivningen omkring §33. Jeg er dog lidt usikker på om jeg har forstået den helt korrekt:

Fra det øjeblik at den færdige førtidspensionssag er overgivet til pensionsudvalget i kommunen, så skulle der som jeg har forstået det starte et "stopur" der er fastsat via lov til 3 måneder... korrekt?

Fra den dag at førtidspensionen er tilkendt (tillader mig at være optimist) skulle første udbetaling af førtidspensionen ske fra den næste 1. (bagudbetalt)... korrekt?

Skulle sagen af en eller anden grund blive trukket ud, og tilkendelsesdato'en blive senere end 3 måneder, så bliver førtidspensionen udbetalt med tilbagevirkende kraft fra d.1 i måneden LIGE EFTER de tre måneder som fristen normalt er på... korrekt?



Grunden til at jeg spørger er, at jeg mener at nogen engang fortalte mig, at man fik betalt med tilbagevirkende kraft fra den dag sagen ryger til pensionsudvalget, men det er ikke lige hvad jeg kan se af lovgivningen... men de paragraffer kan være lidt besværlige at forstå nogen gange, så ville godt være helt sikker... skal IKKE snydes for nogen penge!



En anden ting er:

Hvor lang tid har andre oplevet at der går fra at resourceprofilen er færdig og sagsbehandleren siger at "nu tager de over" og man så vender hjem og venter på at få sagen til partshøring?

I min sag mangler der det, at min sagsbehandler vil skrive resten af de lægelige ting ind i resourceprofilen, og så ellers videregive sagen til lægekonsulenten der skal vurdere om der er belæg for at indhente speciallægeerklæring eller ej... skal der ikke det, skal jeg kun have sagen til partshøring inden den gives videre til pensionsudvalget i kommunen.

Men jeg er vitterligt i vildrede med hvor lang tid dette sidste halløj kommer til at tage... jeg har jo rigeligt med bevis i min sag på at borgere syltes, og er der noget jeg ikke kan udstå lige pt. så er det tanken om at blive syltet yderligere...

Men jeg føler ikke jeg har noget retsikkerhed her at holde fast i... ingen tidsfrister at kunne klage over eller noget...

tænker, om jeg nu kan gå i månedsvis inden jeg hører noget fra dem igen...
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring søgning om førtidspension TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 28-07-2012 12:54
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
Spørgsmål vedrørende tilkendelse af Ftp Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-05-2011 12:28
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension