K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2013, 13:54   #1
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
SDP forlænget - hvad kommer der nu til at ske?

Kære Alle

Jeg har lige fået besked om, at mine sygedagpenge bliver forlænget i 39 uger (§27, stk. 1, nr. 2). :-)

Jeg har Aspergers og ADD. Min psykiater skriver, at jeg er stationær og må forventes at have permanent nedsat arbejdsevne. Han har endvidere skrevet en lang liste over skånehensyn.

Men nu er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg kan forvente mig af de kommende 39 uger. Jeg formoder, at jeg skal arbejdsprøves på en eller anden måde (virksomhedspraktik?). Men kan jeg selv finde et sted, eller vil de finde noget?
Skal arbejdsevnen afklares inden for alle fag, eller blot ens eget? Jeg tænker, at hvis der kun er meget begrænsede arbejdsfunktioner, man kan varetage, så vil det jo i praksis være meget svært at skaffe sig et flexjob, og så kan man henslæbe resten af livet på den lave ledighedsydelse, såvidt jeg kan forstå.

Og hvad med de der ressourceforløb? Er det noget helt andet, eller hvordan?

Og hvis det viser sig, at man har en meget lille arbejdsevne, hvordan afgør de så, om man skal have mini-flex eller FTP?

På forhånd tak!
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 14:02   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej
Har skrevet mine svar med rødt i nedenstående indlæg

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andromeda Se meddelelser
Kære Alle

Jeg har lige fået besked om, at mine sygedagpenge bliver forlænget i 39 uger (§27, stk. 1, nr. 2). :-)

Jeg har Aspergers og ADD. Min psykiater skriver, at jeg er stationær og må forventes at have permanent nedsat arbejdsevne. Han har endvidere skrevet en lang liste over skånehensyn.

Men nu er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg kan forvente mig af de kommende 39 uger. Jeg formoder, at jeg skal arbejdsprøves på en eller anden måde (virksomhedspraktik?). Men kan jeg selv finde et sted, eller vil de finde noget? I samarbejde med en jobkonsulent kan du finde et sted. Du må gerne forslå steder, men jobkonsulent skal med ind over. Det vigtigste her er, at alle dine skånehensyn overholdes
Skal arbejdsevnen afklares inden for alle fag, eller blot ens eget?Indenfor alle fag i princippet Jeg tænker, at hvis der kun er meget begrænsede arbejdsfunktioner, man kan varetage, så vil det jo i praksis være meget svært at skaffe sig et flexjob, og så kan man henslæbe resten af livet på den lave ledighedsydelse, såvidt jeg kan forstå.

Og hvad med de der ressourceforløb? Er det noget helt andet, eller hvordan?Her er jeg lidt usikker, men TROR at arbejdsprøvning kan være en del af et ressourceforløb

Og hvis det viser sig, at man har en meget lille arbejdsevne, hvordan afgør de så, om man skal have mini-flex eller FTP? Hvis man tilkendes fleksjob helt ned til et par timer, skal der være udviklingspotentiale... Dvs. det skal formodes, at man på sigt vil kunne øge arbejdsevnen. Kan man ikke dette, så bør det i princippet hedde førtidspension

På forhånd tak!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:19   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan få en bred afklaring af din restarbejdsevne i et Reva-center, hvor der findes rette fagpersonale.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 19:22   #4
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Mange tak for svar :-)

Er der nogen vejledende tal for, hvor grænsen mellem mini-flex og FTP går, hvis der ikke er udviklingspotentiale?
Og hvor meget udviklingspotentiale skal der være? Kan man få f.eks. to timers miniflex, hvis de regner med at kunne få en op på f.eks. 5-7 timer, eller skal man op på flere timer, før udviklingspotentialet anses for at være stort nok til at retfærdiggøre en miniflex?

Jeg tænker, at der sikkert er en hel masse individuel vurdering ind over, men kan man sige noget generelt om disse ting?
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 19:37   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er hvis meget forskelligt fra kommune til kommune, i Herning har jeg hørt om en der fik fleks på 2 gange 45 min ugeligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 07:47   #6
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Men svarer ledighedsydelse ikke til en førtidspension når du kommer fra sygedagpenge. Er det ikke kun hvis man blive visiteret direkte fra kontanthjælp man skal på en lav ydelse??
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 08:29   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ledigheds ydelse er på 15500 ca. hvis du kommer direkte fra sygepenge.

Pension er på 14000 som samlevende og 17000 som alene.

hvis man får fleks efter kh. er det på 10500 uden børn og 13500 med børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 14:39   #8
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Men er der ikke noget med, at ledighedsydelsen trappes ned, hvis man som flekser har været arbejdsløs i længere tid?
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:38   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo når du har været ledig i 6 mdr. ryger du 2 % ned og så igen når du fylder 60,5 så ryger du ned på kh sats.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension