K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2009, 08:41   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
kontanthjælps regler

er der en der kan forklare mig den regel inden for kontanthjælp med at man ikke må have værdier for over 10.000

hvad nu hvis man har en gammel landejendom, som er belånt til op over begge ører og så endda lidt mere, altså absolut 0.00 i friværdi, går den ejendom så med i de 10.000 eller er det kun hvis man har friværdi i den?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 08:55   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De må ikke betragte din bolig som værdi alene, når du bor der.
Det betyder, at de skal skaffe dig tilsvarende bolig, billigere.
Du kan altså godt få kontanthjælp, og dertil §34, som er boligtilskud. Sidstnævnte bliver som lån, dvs. skal tilbagebetales.
Når du engang skal tilbagebetale dette, inden for 3år(bortfald, såfremt der ikke er startet afbetaling)bruges skattelovgivning, hvor du skal have over 5.000kr til rådighed, efter rimmelig begrundet udgifter, herunder evt medicin og lign. nødvendigt.
PS. hvis din kommune vil påstå du kan låne i bank, ber du dem om skriftlig afslag på dette, fra bank.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 09:01   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tije, jeg skal prøve

Kan ikke nøjagtig huske hvilken § der bruges omkring dette med hvor meget man må have -men der kommer sikkert andre proffer på banen, så hæng på.

Det står dog TYDELIGT i lovgivningen så den kan man ikke komme udenom.
20.000 kr hvis gift, 10.000kr når single.

DVS: hvis du så har noget som helst der kan realiseres fx en mc, juveler, sjældne malerier osv ja, så kan kommunen forlange at du sælger dette og for pengene lever disse op FØR udbetaling af evt kontanthjælp.

Hm, for mig lyder det som om at der ingen friværdi er i dit hus altså, er der som sådan ikke noget at "komme efter" MEN du skal kunne dokumentere det!

PS: ser lige at popeia er på banen og ja, det er også som hun siger, ikke kun en værdi for kommunen skal så finde en passende bolig der er billigere, evt.

Dvs kommunen kan forlange at du beviser hvor meget du skylder i hytten og at det er fysisk umuligt for dig at optage yderligere lån i dette.
(HVIS der nu havde været friværdi ja, så skulle du også kunne dokumentere at du ikke har mulighed for at låne mere, der er jo en vis grænse for belåning i huset SAMT skal du jo også kunne betale lånet tilbage!)

Vil prøve at lede i vores papirer ang § mm så vender frygteligt retur
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 08-08-2009 kl. 09:04.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 10:30   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
tusind tak

Tusind tak for hjælpen :-)

hvis jeg spørger min bankdame om jeg kan låne et par hundrede tusinde, så tror jeg hun falder om af et hjertestop, så måske billedet kan bruges som bevis haha.

Tak for jeres hjælp, jeg kan nemt skaffe papirer fra banken for der er intet mere at komme efter overhovedet

alt efter hvordan udfaldet efter min ressourceprofil bliver overvejer jeg nemlig at søge en paragraf 17 og så ryger jeg så vidt jeg kan forstå ud af sygedagpengene og over på kontanthjælp, så skulle lige være sikker på jeg også kunne få nogle så

Jeg har en gammel spand af en bil, jeg har givet 5000 for men det er jo langt fra de 10.000 så den skulle de ikke kunne røre.

Jeg er ikke gift kun samlevende.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 11:32   #5
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Tusind tak for hjælpen :-)

hvis jeg spørger min bankdame om jeg kan låne et par hundrede tusinde, så tror jeg hun falder om af et hjertestop, så måske billedet kan bruges som bevis haha.

Tak for jeres hjælp, jeg kan nemt skaffe papirer fra banken for der er intet mere at komme efter overhovedet

alt efter hvordan udfaldet efter min ressourceprofil bliver overvejer jeg nemlig at søge en paragraf 17 og så ryger jeg så vidt jeg kan forstå ud af sygedagpengene og over på kontanthjælp, så skulle lige være sikker på jeg også kunne få nogle så

Jeg har en gammel spand af en bil, jeg har givet 5000 for men det er jo langt fra de 10.000 så den skulle de ikke kunne røre.

Jeg er ikke gift kun samlevende.

Hej
Desværre er det ikke nok kun at være samlevende.
Kommunen finder reglen frem om, at det er husstandsindtægten der tæller, jeg er gift ,
men har en datter på 20 år der er flyttet hjem igen.
så der regne de lige hendes kontanthjælp / arbejdsindtægt oveni. Så kunne jeg slet ikke få noget hjælp.
Men jeg håber du har en god sagbehandler.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 12:01   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja som du siger lars, det er den samlede husstandsindtægt der tæller men oplyste blot om hvad tije spurgte om men du har så ganske ret

MEN igen, er der visse "ting" som man hver især hæfter for, men det er en anden snak og så er der lige det at når man ikke er gift ja, så har man heller ikke gensiddig forsørgerpligt -det tror jeg man skal holde sig for øje

fx er datalovgivningen jo sådan at der ikke er ret meget der må samkøres pc mæssigt, så hvis nu der er nogen på kommunen der tror de er "smarte" og liiige går ind og tjekker din samlevers oplysninger ja, så ville jeg HØJLYDT protestere!

De skal først ansøge din samlever om tilladelse, husk det!

Dette er IKKE ment som en opfordring til noget som helst men blot for at minde hinanden om AT HOLDE FAST I DE FÅ RETTIGHEDER VI HAR-(selv om de med tiden bliver mere og mere udhulede )

Ang, hvad du overgår til hvis du søger en §17 ja, da bliver jeg dig svar skyldig(har noget at gøre med hvad du kommer fra) meen der er sikkert andre herinde der ved mere

Fandt lige denne:
Formue
§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.

Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.

Stk. 3. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter


1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar eller

3) lov om arbejdsskadesikring.


Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade.

Stk. 5. Kommunen ser endvidere bort fra formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt mén og ikke-økonomisk skade samt ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.

Kapitalpensioner m.v.

§ 15. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler for, i hvilke tilfælde der ses bort fra formue i form af kapitalpensioner, anden opsparing, der er beregnet til fratræden fra arbejdsmarkedet, og livsforsikringer m.v. med tilbagekøbsret.

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik - https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap6

-så kan du selv nærstudere
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af Webmaster; 08-08-2009 kl. 14:48. Årsag: Link rettet
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælps ydelse fra 1 jan tullepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-08-2013 20:01
Kontanthjælps nye regel?? Jamie36 Politik og Samfund 9 10-03-2013 22:30
Kontanthjælps-reformen Birkes-musen Politik og Samfund 3 15-11-2012 01:46
kontanthjælps loftet zbm Politik og Samfund 7 04-11-2011 20:20
Kontanthjælps satser Rawhite Alt det andet 5 14-10-2010 13:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension