K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 20:54   #151
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvis nogen skulle undre sig over "hullet" siden sidste indlæg i denne tråd og til nu, kan jeg sige, at jeg siden sidst har skrevet i trådene
HKI (Hans Knudsen Instituttet). http://www.k10.dk/showthread.php?t=16962 og
Bipolar lidelse http://www.k10.dk/showthread.php?t=17720
om dette og hint.

Syntes dog at dette hører til i denne, MIN, tråd.


OPDATERING:

5 måneders arbejdsprøvning hos Hans Knudsens Instituttet i København er nu slut.
Den endelige rapport er sendt til kommunen.
På den sidste af rapportens 7 sider er følgende opsummerende vurdering:

---
Beskrivelse af funktionsniveau, funktionsbegrænsninger og skånebehov.
Iht. Jobcentrets henvisning er det HKIs vurdering at arbejdsprøvningen viser at Annas funktionsbegrænsninger, funktionsniveau og hendes skånebehov er nedsat og i høj grad kommet til udtryk i en sådan grad, at det er meget vanskeligt at forestille sig Anna gennemføre uddannelse, varetage et arbejde, ej heller på særlige vilkår. Såfremt Anna kan komme i betragtning til førtidspension, er det ikke umuligt hun både vil og kan have et skånejob på et tidspunkt; jf. hendes egne ønsker som beskrevet, - blot det huskes at det for hende vil være begrænset hvad og hvor meget samt i hvilke perioder, hun er i stand til at udføre en opgave. Det er vigtigt at ønsket kommer fra hende selv. Endeligt er det HKIs vurdering efter Anna har gennemført arbejdsprøvningen mere end vanskeligt sig Anna opnå tilknytning til arbejdsmarkedet primært på baggrund af hendes skånebehov.

----

Psykolog fra HKI udtaler, at et psykologforløb ikke vil have afgørende betydning for min arbejdsevne, men at det muligvis vil kunne forbedre min livskvalitet.
At den primære behandling skal være den psykiatriske jeg er i.

Statusattest fra psykiater først på året beskrev, at mit funktionsniveau er lavt og at jeg er meget svingende.
Med hensyn til behandlingsmuligheder skrev hun, at der er afprøvet mange former for terapeutisk og medicinsk behandling. Der kan evt. prøves andre former for medicinering, men at det næppe vil have nogen indflydelse på min arbejdsevne.
Mundtlig besked fra sagsbehandler dengang var, at lægekonsulenten var enig med min psykiater.

Jeg vil naturligvis ringe til kommunen engang i næste uge og spørge ind til hvor længe der vil gå før de ser på det og sådan, men jeg tager gerne imod jeres overvejelser om, hvad der nu vil ske...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 22:42   #152
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anna,

Det lyder jo alt i alt til at være en saglig vurdering fra HKI Instituttets side, spørgsmålet er nu hvilken retning din sagsbehandler nu vil dirigere din sag.

Har du haft løbende møder med din sbér undervejs ? Så du har på fornemmelsen om hvordan hun har det med en ftp. til dig, det er jo det du skal have også iflg. dine papirer..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 09:11   #153
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så forstå jeg da slet ikke den meget kritik der har været af HKI
lyder til at være en meget grundig rapport
Ja så er det op til sagsbehandler hvad der videre skal ske
så havde nok bedt om et møde, nu når de er færdig med din rapport

da jeg snakkede med min sagsbehandler omkring pension
da vil jeg heller ikke afvise et skånejob
det havde jeg ikke noget i mod og man viser også noget initiativ
venter selv på lægekonsulenten og hans vurdering
så er spændt på hvad der skal
min psykiater har "lukket" min sag
hverken ydeligere medicinsk behandling eller terapi, vil hjælpe på min funktionsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 16:38   #154
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Eneste kontakt jeg har haft med kommunen under arbejdsprøvningsforløbet har været ifm at jeg pr telefon har arrangeret aktiveringsfri og en enkelt gang for en måneds tid siden hvor jeg ringede. De havde nemlig bedt om og modtaget en midtvejsrapport fra HKI, så jeg ville se om jeg kunne få et hint om hvad de tænkte om min sag...

Nå ja, I får lige historien:

Hende jeg talte med ville lige kigge på min sag og ringe tilbage efter et par timer, og det gjorde hun også (har ikke længere personlig sagsbehandler, de er en gruppe).
Hun påpegede at det er svært at få pension når man er så ung som mig, og at hun jo kunne se, at der ikke er prøvet uddannelse og revalidering.

Hun spurgte, om jeg havde hørt om (hvad jeg hørte som) STU. Det havde jeg ikke, men slog det op på nettet.
STU er Særlig Tilrettelagt Uddannelse. Det henvender sig til unge under 25 som den vej kan få støtte til at gennemføre en ungdomsuddannelse... Hurra. Jeg er 27 år og har studentereksamen.
Ikke just et tilbud der er relevant for mig.

MEN jeg fandt så ud af, at der også er noget der hedder SVU, så jeg tænkte, at det måtte være mig der havde hørt forkert. T og V er nu en gang til tider let at forveksle.
Men ak... Læser om det, og det er heller ikke just relevant for mig.
Man skal være i arbejde + være optaget på en uddannelse + ikke modtage anden støtte til leveomkostninger m.m.

Ved ikke hvilken sag det var hun læste i før hun ringede til mig... Min kan det næppe have været.

Det var den anekdote.

Tilbage til nutiden:

Jeg har som sagt ingen sagsbehandler. Systemet er lavet om, så det nu er en GRUPPE af sagsbehandlere som deles om en GRUPPE af borgere. Interessant...
Men lige efter at det system blev oprettet kontaktede de uopfordret HKI for en midtvejsrapport, noget som min socialrådgiver i HKI aldrig var blevet bedt om før, så måske de har styr på hvad de laver.

Jeg ringer til dem i næste uge og hører hvornår de vil kigge på min sag.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 16:50   #155
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hold da op jeg er ved at være træt af den samme sang
du er for ung

hvis du ikke klare dig bedre hos HKI, hvordan har de så tænkt sig at du skulle tage en
uddannelse. Det hænger jo ikke sammen.

Så ja tror hvis ikke rigtig hun har læst eller forstået din sag overhovedet.

men du kan vel få en samtale med en sagsbehandler
lidt underligt det er en gruppe, så kommer de jo aldrig til bunds i en sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:11   #156
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg ringer til dem i næste uge og hører hvornår de vil kigge på min sag.
Jeg vil kraftigt anbefale dig at skrive.

Et mundtligt svar kan du ikke holde dem op på, og du kan ikke klage hvis de ikke gør som lovet, det vil blive påstand mod påstand.

Skriv i stedet for at ringe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:38   #157
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg fik rannerk også fra min sagsbehandlers stedfortræder fortalt, at man altså i Kbh. ikke har sin egen sagsbehandler længere !! Så der havde jeg bare at være taknemlig nærmest, jamen ok så.

Trods alt, så kan det være, at de kan være bedre til, at håndtere din sag fra nu af, hvis den altså bliver i samme gruppe.

Håber snart at din sag får en afslutning, så du kan få noget ro. Det nytter jo ikke engang, at søge en §17 hvis sagen ikke rokker sig ud af flækken !!

Du skal nok bevarer modet når du har stået igennem 5 mdr´s afklaring, nu er det bare med at jagte en beslutning fra sagsbehandlerne af, gruppe eller ej.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 23:53   #158
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Har talt med en af mine sagsbehandlere, og min sag kom åbenbart tilbage fra lægekonsulenten for to uger siden.
Der nåede de ikke at tage den op på gruppemøde, og i denne uge var den faglige konsulent til et andet møde, så der kunne de heller ikke se på den, så hun vil tage den op på næste møde - om yderligere 2 uger...
SUK. Først ligger sagen 1½ måned hos lægekonsulenten, og så bliver det til 1½ måned hos sagsbehandleren før den kommer på gruppemøde...

Lægekonsulenten siger (efter hvad jeg fik at vide i telefonen af sagsbehandleren) at min tilstand er kronisk uden yderligere behandlingsmuligheder - omend der kan prøves finjusteringer af medicinering som dog næppe vil påvirke arbejdsevnen.

Venter, venter, venter...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 08:00   #159
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Venter, venter, venter...
Hvis du ved, at der er alt det i sagen, som der skal være, og alt peger på fp, så kan du, hvis de fortsætter med at sylte dig, overveje at søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Jeg oplevede jo selv, at først var der andre, der skulle have lavet deres rp færdig før mig, så skulle sb holde ferie.
Da rp'en så var færdig skete der, tilsyneladende, ingenting.

Så jeg valgte at søge en §17 på det foreliggende, og vupti, så var jeg tilkendt fp efter §18.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 22:15   #160
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hmmm. Det havde jeg egentlig ikke engang tænkt på.

Jeg skal til "jobsamtale" (utroligt at de kalder de opfølgningsmøder det) på tirsdag. Det ser jeg som en mulighed for at finde ud af præcis hvad lægekonsulenten har skrevet og kontrollere at sagsbehandleren forstår min sag ret.
Og altså finde ud af hvor jeg står.
Med mindre lægekonsulenten anbefaler at de indhenter ny status fra min psykiater, så vil jeg mene, at min sag er klar. På nær RP...

Hvis jeg så siger §17 på foreliggende, hvor mange led vil den så springe over?

Som jeg har forstået det, så vil det som det er nu se sådan her ud:

- Jeg skal til møde i næste uge.
- I næste uge igen skal min sag på gruppemøde.
- Hvis de så mener, at jeg må være pensionsberettiget, så sender de den til visitationsteamet.
- Visitationsteamet opretter RP, og sender den til pensionsudvalget, som så har 3 måneder til at træffe afgørelse.

Korrekt? Eller er "visitationsteamet" det gruppemøde min sagsbehandler tager den med på? Og altså; hvem laver RP'en? Hvor mange instanser skal sige "Ja, hun skal vist have pension" før jeg potentielt får den?

Vil min sag på nogen måde kunne gå igennem på en §17 på foreliggende, så længe der ikke ligger en RP?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension