K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 22:01   #111
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Så skulle mine lægepapirer gerne ligge på lægekonsulentens bord.

Min psykiater har sendt statusattest umiddelbart før jul.

Der står bl.a.

"svære fobier og ritualer siden tidlig barndom og siden ungdommen svære psykiske vanskeligheder.
Pt. har været i en række psykiatriske forløb såvel ambulant som indlæggelser på grund af [så opremses diagnoser/problematikker].
...
Der er forsøgt en række medikamina og givet forskellige former for psykoterapi.
...
Hun har oplevet en vis stabilisering efter start på stemningsstabiliserende medicin, men svinger stadig meget og funktionsniveauet er meget lavt: Hun stresses overordentlig nemt og mister overblikket med symptomforværring til følge (angst, tristhed, spiseforstyrrelse).
....
Prognosen vanskelig at vurdere, tilstanden erfaringsmæssig svær at stabilisere og pt. har været syg i mange år.
...
Der kan forsøges andre medikamina, men man kan næppe forvente dramatisk - om nogen - bedring mht arbejdsfunktionsevne."


Har I nogen umiddelbare bud på om den er bastant nok til at trække mod førtidspension?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 22:12   #112
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej annagw,

Du har de "mange år" bag dig, men jeg kunne formode at lægekonsulenten måske vil have andre læge faglige/ psykiatere til at se på yderligere behandlings muligheder.

Hvad med arbejdsprøvning, skrives der noget om det ? Altså om hvorvidt at du ikke skal i denne ?

Er der ellers andre lægefaglige papirer i din sag ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 22:31   #113
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nej, det har hun ikke skrevet noget om. Men jeg ved hun mener jeg intet skal... Kan ikke gøre andet end selv sige det.

Jeg er forberedt på at blive sendt til samtale med anden/andre speciallæger af kommunen, og håber bare at de vil sige det som det første og de ikke mener at jeg skal i arbejdsprøvning før da.

Der er en hel del lægepapirer i min sag. Udtalelser fra diverse indlæggelser samt ambulante forløb 2005-2010. Blandt andet om paranoid psykose, borderline og spiseforstyrrelse.
Desværre opsummerer de fleste af dem, at jeg formentlig vil kunne varetage uddannelse eller job på et tidspunkt med den rette støtte.

Det har bare vist sig at det kun går en vej i forhold til det: Nedad...

Jeg ved godt der ikke er så meget du/I kan sige. Jeg er bare virkelig, virkelig, virkelig spændt på hvad der kommer til at ske nu.
Håber ikke det tager lang tid før jeg hører noget.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 22:40   #114
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er du ikke tilknyttet psykiatrien, som jeg er
det vægter vist en del på kommunen, forstået på den måde at det har de respekt for
Jeg er dog så dårlig nu at de vil have mig på bostøtte, der venter jeg på en indstilling
så min sag skal også forbi en lægekonsulent
mens min sag arbejdsmæssig skal fordi en anden lægekonsulent
så der kommer da til at ske lidt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 22:51   #115
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har nu i godt 1 år gået hos privatpraktiserende psykiater - som har lavet attest nu.

Før da 1 år i ambulant behandling for spiseforstyrrelse hos psykiater på psykoterapeutisk klinik ved Bispebjerg Hospital.

Før da ca. 2 år ambulant hos en psykiater på psykiatrisk dagshospital på Rigshospitalet.

Før da et par år med indlæggelser og tilknyttet distriktpsykiatrien.


Jeg har været ret kraftigt medicineret i 6 år.

Jeg har hjemmevejleder til at hjælpe mig med at overskue oprydning og rengøring hvilket jeg har meget svært ved at administrere selv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 23:06   #116
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
OK
jeg har fået tildelt en sygeplejerske, der kommer hver uge
det er meget rart frem kun at snakke med psykiater, da det mere er medicin snak
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 16:47   #117
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ringede tidligere i dag til min sagsbehandler for at spørge hvornår min sag ville komme fra lægekonsulenten.
Hun havde fået den tilbage i denne uge, og

LÆGEKONSULENTEN BAKKER MIN PSYKIATER OP I, AT DER IKKE ER YDERLIGERE BEHANDLINGSMULIGHEDER.

Min sagsbehandler tager min sag med på gruppemøde på onsdag mhp førtidspension.

Nu skal der krydses fingre, tæer, arme og ben for at de siger at sagen er ordentligt belyst.

Hvis det på gruppemødet vurderes at sagen er ordentligt belyst, så skal den til pensionsudvalget, ikke?

Er pensionsudvalgets udtalelse endelig - altså er det dem der bestemmer om jeg får fp???
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 17:02   #118
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ringede tidligere i dag til min sagsbehandler for at spørge hvornår min sag ville komme fra lægekonsulenten.
Hun havde fået den tilbage i denne uge, og

LÆGEKONSULENTEN BAKKER MIN PSYKIATER OP I, AT DER IKKE ER YDERLIGERE BEHANDLINGSMULIGHEDER.

Min sagsbehandler tager min sag med på gruppemøde på onsdag mhp førtidspension.

Nu skal der krydses fingre, tæer, arme og ben for at de siger at sagen er ordentligt belyst.

Hvis det på gruppemødet vurderes at sagen er ordentligt belyst, så skal den til pensionsudvalget, ikke?

Er pensionsudvalgets udtalelse endelig - altså er det dem der bestemmer om jeg får fp???
FEDT NOK ANNA. Det lyder da til at den er god nok. Lægekonsulenten vægter altså rigtigt meget ikke mindst i København vil jeg tro.

Hos os i Glostrup som jo ikke er så langt fra, der går sagen fra sagsbehandler til pensionsnævnet som så har 3 mdr. til at "beslutte" sig.

Hvad med din ressource profil ? Har du set noget til denne eller kommer det først efter mødet mon ? Min er igang med at blive lavet, ved en helt fjerde person som jeg aldrig har mødt og derefter skulle jeg blive indstillet. Måske når vi det sammen

Det er jo super hvis det lykkedes i første hug.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 17:08   #119
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja, det er bare super dejligt

Jeg kan slet ikke huske hvornår der sidst er lavet ressourceprofil.

Min sagsbehandler sagde, at hvis der på gruppemødet på onsdag bliver besluttet at sagen er klar til pensionssag, så skal hun tale med mig om hvordan jeg vil gøre det.
Jeg ved ikke hvad hun mente med det.

Måske om den skal køre på foreliggende grundlag????
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 17:13   #120
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når lægekonsulenten er enig i der ingen behandlingsmuligheder er
så skal din sag i hverfald også indstilles som en §18, ellers er det godt nok en dårlige sagsbehandler. For der er jo ikke mere og komme efter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension