K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2008, 20:06   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Notatpligt

Hej

Håber nogle kan hjælpe mig.. Jeg ved kommunerne har notatpligt og har også læst noget om det i noget lovstof..

MEN jeg kan ikke finde nogle steder hvor det mere præcist står hvad de skal lave notat om!!

Jeg har bedt om aktindsigt flere gange i min sag men kan se når jeg gennemgår papirerne at der meget sjældent er lavet notat om tlf. samtaler, mail frem og tilbage og også fra nogle møder jeg har været til hos kommunen!!!

Håber nogle kan hjælpe mig.. skal kommunen ikke lave notat og f.eks printe mail ud og vedlægge min sag, hvad når jeg er til møde skal det ikke skrives ned???

Håber nogle kan hjælpe mig

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 20:11   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jo det skal de gøre ...men men de gør det ikke altid desværre...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1680


Hejdien skrev.


Hejdien skrev...

Notatpligt

I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.


Kommuner har generelt problemer med at overholde notat pligten, derfor kan det være en god ide at når man snakker med sin sagsbehandler så skriver man selv tid og dato ned samt hvad samtalen handlede om (eller endnu bedre optag samtalen )


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 20:33   #3
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Tak Stella

Har lige sendt en mail til min rådgiver og spurgt om de ikke notere ned ved tlf.samtaler/mail og møder og hvorfor jeg ikke har fået noget med om det når jeg har fået aktindsigt.. smil.. så min rådgiver bliver nok glad i morgen tidlig når hun åbner sin mail...

Hilsen lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 01:23   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Notatpligt eller nedfældning af relevante oplysninger, KAN også være så som hvis man flytter fra en bolig til en anden om hvad årsagen er, men een ting er hvd vi mener er relevante en anden er hvad kommunen syntes?
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Notatpligt v. kommentar til partshøring? Lejeko Alt det andet 2 10-03-2013 14:42
Virksomhedskonsulent/notatpligt. Boras Spørgsmål ang fleksjob 11 24-11-2012 14:56
Hvad er notatpligt? annagw Alt det andet 2 11-10-2010 20:31
Referat og notatpligt! buster Dit og Dat 9 07-01-2010 11:45
Spørgsmål om notatpligt Razmo Politik og Samfund 12 09-10-2008 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension