K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2012, 09:36   #1
sussie63
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: vejle
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
sussie63 er ny på vejen
pension

så har kommunen fået blev fra lægen på sygehuset han skriver at--3. prognose:
Prognosen må anses for at være meget tvivlsom. Prognosen vil afhænge af, om man har mulighed for at sikre pt.'s sociale situation, så hun undgår alle former for stress.

4. Er tilstanden stationær?
Det er ikke muligt at udtale sig om, hvorvidt situationen er stationær. Høresituationen vil formentlig være stationær, men det er uklart, hvordan det vil forløbe med balanceforstyrrelserne.

6) Skånehensyn?
Hvis pt.'s tilstand skal bedres, må det ske via foranstaltninger, som sikrer, at hun ikke bliver udsat for stress eller kommer under pres socialt/økonomisk.

7) Skønnes Sussie i stand til at deltage i afklaringsforløb?
Jeg vil fraråde, at man forsøger at kanalisere pt. ind på arbejdsmarkedet, medmindre hun selv direkte har et ønske om det. Det er min vurdering, at hendes muligheder på arbejdsmarkedet vil være minimale.Hvor meget har det at sige at en overlæge skriver sådan hvor stor er min muligheder nu
sussie63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 10:56   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Svært at sige, men jeg synes ikke at den er helt skarp.

prognose tvivlsom, er det godt eller dårligt?

Ikke muligt at udtale om situationen er stationær - det skal den være.

Hvis pts tilstand skal bedres - så måske kan tilstanden bedres.

arbejdsprøvning frarådes - men der står intet om din situation varigt bliver dårligere hvis du arbejdsprøves

En god sagsbehandler/kommune ville nok synes den er ok, men hvis man ønsker at holde dig hen i længere tid er der punkter, man kan "pille" i

Håber for dig at du er i en god kommune
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 13:13   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis jeg var sagsbehandler, så ville den erklæring som minimum lægge op til førtidspension med revurdering efter en 3-5 årig periode, netop fordi den er så uklar, og netop fordi der skrives, at du ikke må stresses og at en bedring bla er afhængig af, at din økonomiske situation også skal sikres.....

Jeg ved af gode grunde ikke, om fx de nye ressourceforløb er mindre stressende, eller om kommunens nye værktøjer fra 2013, bedre til gode ser den enkeltes behov - så det er jo rent gætværk fra min side.

Hvis du har flere erklæringer der er skarpere endnu, jamen så er varig førtidspension måske også en mulighed. Vi kender jo ikke din sag til bunds.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:34   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Sussie63, må jeg spørge noget lidt "privat"? Hvis ikke så lad være med at besvare, eller du er velkommen til at svare mig i en privat besked.

Det jeg ville høre, er om det i din situation er tale om nedsat hørelse med samtidig problemer med balance, f.eks. at det kan runge oppe i hovedet (f.eks. ved høje lyde?) og evt. lidt svimmelhed? Og er det en ørelæge eller en neurologisk læge, du var hos? Jeg oplever nemlig den her rungende fornemmelse... (er lidt bekymret).....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 09:02   #5
sussie63
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: vejle
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
sussie63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Sussie63, må jeg spørge noget lidt "privat"? Hvis ikke så lad være med at besvare, eller du er velkommen til at svare mig i en privat besked.

Det jeg ville høre, er om det i din situation er tale om nedsat hørelse med samtidig problemer med balance, f.eks. at det kan runge oppe i hovedet (f.eks. ved høje lyde?) og evt. lidt svimmelhed? Og er det en ørelæge eller en neurologisk læge, du var hos? Jeg oplever nemlig den her rungende fornemmelse... (er lidt bekymret).....
hej jeg har en knude på hørenerven som har ødelagt ballance og hørelsen på højre side og fået menier på ventre side så det gør jeg er meget svimmel og nedsat hørelse på venstre side og har mange anfald med opkasning og svimmel håber det giver svar nok det er hørelægen på sygehuset jeg gå
sussie63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension