K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 12:27   #1
gizna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
gizna er ny på vejen
Tilkendt revalidering

Hej,
Jeg startede i sept. 2009 uddannelse til pædagog. Det var med fuld opbakning fra min sagsbehandler i jobcenteret. I marts 2010 besluttede jeg mig for at søge revalidering. Kommunen var 1/2 år om at behandle sagen. De gav mig afslag, på trods af mine indvendinger om, at der manglede lægeoplysninger. I Januar måned i år, hjemsender statsforvalningen min sag til kommunen, med besked om de skal henvise mig til en psykiater, da de mener jeg lider af en alvorlig affektiv sindslidelse. Psykiateren siger jeg har en bi-polar affektiv lidelse. Kommunen tildeler mig herefter revalidering pr. 1/4-2011.
Mit spørgsmål er nu, om jeg ikke har krav på revalidering fra ansøgningstidspunktet, da de jo i sin tid selv godkendte at jeg startede uddannelse? Og det er dem der har trukket sagen i langdrag, ved ikke at indhente tilstrækkelige oplysninger.
Håber meget der er nogen der har et link el. lign. jeg kan bruge
gizna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 15:03   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det afhænger af om du har haft en revaliderings plan og fulgt den. (og om du kan bevise at det er en revalideringsplan)

Har du ikke, så har du heller ikke haft ret til revalideringsydelse, i det en betingelse for at få udbetalt ydelsen er at man har en revalideringsplan og naturligvis følger den.

Der til skal du være opmærksom på at kommunen IKKE må planlægge en revalidering varende mere end 5 år, du kan godt få ydelsen ud over de 5 år, men kun hvis det er uforudseete stansninger i planen der gør at du har den ret, det kan fx være barsel eller kortere sygdom.

Endnu en ting er at du forhåbentlig er klar over at ved at skrive under på reva-planen har du raskmeldt dig selv, fordi du har skrevet under på at du efter endt revalidering er i stand til selvforsørgelse, du har ikke ret til fleks, med mindre det er indført i planen. De få der får lov alligevel, får udelukkende lov på kommunens nåde. Det betyder at du efter endt udd hører til i det normale KHJ system, med mindre naturligtvis at du har et job.

Ved godt jeg svarede på mere end du spurte om, men langt de fleste er slet ikke klar over hvad de skriver under på, fordi stort set ingen undersøger det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 16:31   #3
gizna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
gizna er ny på vejen
tak for dit svar. Synes bare det virker mærkeligt, hvis kommunen kan spare penge ved at sylte min sag.
Raskmelding er overhovedet ikke på tale, det ved kommunen også godt. Jeg bliver nemlig aldrig "rask". Det står også i imin speciallægeerklæring.
gizna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 19:46   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så er det død og pine vigtigt at få indført i reva-planen at du revalideres til fleks, eller er det, det samme som en raskmelding.

Den der med at sylte, og så spare på det, er helt normal kotyme, kommunerne (de fleste) udnytter hvert et lille huld de kan komme i nærheden af, så længe der står penge sparet. Det værste er at de får lov, du kan bla se det meget tydeligt med sygedagpenge tidsbegrænsningen, der gør stort set alle kommuner det med at sylte fordi det kan betale sig pga den lov.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 21:26   #5
gizna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
gizna er ny på vejen
Nevermind... Det var ikke om jeg skal have flex job eller ej når jeg er færdig der er spørgsmålet.
Havde håbet på noget mere konkret, og ikke bare en mudderkastning mod regeringen, hvilket dit svar indirekte er. Men det var vist ikke herinde jeg kan få hjælp til det... Ellers tak på forsøget med at hjælpe...
gizna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 21:57   #6
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Som jeg har fortsået det, starter revalideringsydelsen fra den dag du starter i uddannelse, ogå selvom afgørelsen kommer senere, det gjorde den den gang jeg fik det, men det kan jo være lavet om siden. Jeg kender desværre ikke til nogeen §'er i deenne sammenhæng.

Hilsen Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilkendt FP d.1/5 11 ved en fejl!!!!! jyden74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 04-01-2013 07:46
Tilkendt FP Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 23-12-2011 22:18
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Er det svært at få tilkendt revalidering? CSK Dit og Dat 5 11-11-2010 23:19
Jeg fik tilkendt FP kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-12-2009 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension